Log ind med sociale netværk
4. okt 2009, 21:39
#74957
Er der nogen, der ved, om problemer med kanalsorteringen kun gælder DVB-C, eller om det er det samme ift. DVB-T?
Skal købe et tv for mine svigerforældre - mpeg4 og DVB-T, 32-40", 5-8.000 kr. - og jeg havde virkelig overvejet et Samsung, da jeg er glad for mit eget, men synes da, at problemerne med kanalsortering er helt til grin...
Men altså, hvis det kun gælder DVB-C, gør det ikke så meget, da de har antenne...
På forhånd tak...
Skal købe et tv for mine svigerforældre - mpeg4 og DVB-T, 32-40", 5-8.000 kr. - og jeg havde virkelig overvejet et Samsung, da jeg er glad for mit eget, men synes da, at problemerne med kanalsortering er helt til grin...
Men altså, hvis det kun gælder DVB-C, gør det ikke så meget, da de har antenne...
På forhånd tak...
5. okt 2009, 14:20
#74998
Jeg har ikke selv prøvet T tuneren, men find et sted de forhandler Samsung, og Boxer abb. og meld meget gerne tilbage i denne tråd.
Jeg har hørt at det "kun" er kabel TV (C tuner) som Samsung ikke helt har fået styr på, men jeg har også hørt at det er Yousee som fejler i den digitale udsending - Men rygter kan vi sagtens skabe
Men vi er mange som gerne vil hører en forhandlers version at kanal selektering m.h.t T tuner og C tuner.
Jeg har hørt at det "kun" er kabel TV (C tuner) som Samsung ikke helt har fået styr på, men jeg har også hørt at det er Yousee som fejler i den digitale udsending - Men rygter kan vi sagtens skabe

Men vi er mange som gerne vil hører en forhandlers version at kanal selektering m.h.t T tuner og C tuner.
5. okt 2009, 14:32
#75000
Aviator skrev:Jeg har ikke selv prøvet T tuneren, men find et sted de forhandler Samsung, og Boxer abb. og meld meget gerne tilbage i denne tråd.Jeg prøver lige at tjekke med en ven, jeg har, som har både et samsung og en yousee-box... Måske han ved noget...
Jeg har hørt at det "kun" er kabel TV (C tuner) som Samsung ikke helt har fået styr på, men jeg har også hørt at det er Yousee som fejler i den digitale udsending - Men rygter kan vi sagtens skabe![]()
Men vi er mange som gerne vil hører en forhandlers version at kanal selektering m.h.t T tuner og C tuner.
9. okt 2009, 16:55
#75439
Jeg har både et Samsung LE40A866S1 og en Yousee-box og der er ingen problemer med at sortere kanaler på Yousee-boxen.
Det er helt utilgiveligt, at man ikke kan sortere de digitale kanaler på Samsung A modellerne! Som IT-mand undrer det mig, at det ikke kan fixes med en firmware opdatering.
Jeg tror simpelthen at Samsung ikke har lyst til at investere tid/penge i at løse problemet...
Jeg havde desuden set frem til at Yousee-boxen med Samsung logo på ville spille bedre sammen med fjernbetjeningen til tv'et - men nej. På trods af at man bliver lovet at tv-fjernbetjeningen spiller sammen med alle nyere Samsung set top boxe, så kan man ikke styre Yousee-boxen med tv-fjernbetjeningen.
Jeg kigger pt. efter et surround anlæg, men Samsung kommer kun i betragtning hvis sortering af DVB-C kanaler bliver løst.
Det er helt utilgiveligt, at man ikke kan sortere de digitale kanaler på Samsung A modellerne! Som IT-mand undrer det mig, at det ikke kan fixes med en firmware opdatering.
Jeg tror simpelthen at Samsung ikke har lyst til at investere tid/penge i at løse problemet...
Jeg havde desuden set frem til at Yousee-boxen med Samsung logo på ville spille bedre sammen med fjernbetjeningen til tv'et - men nej. På trods af at man bliver lovet at tv-fjernbetjeningen spiller sammen med alle nyere Samsung set top boxe, så kan man ikke styre Yousee-boxen med tv-fjernbetjeningen.

Jeg kigger pt. efter et surround anlæg, men Samsung kommer kun i betragtning hvis sortering af DVB-C kanaler bliver løst.
10. okt 2009, 22:30
#75540
Jeg kan heller ikke acceptere at det skulle være umuligt at få lov til at sortere. Jeg læser mig frem til noget med at der løbende opdateres kanalinfo via DVB-C og det skulle overskrive vores kanal valg, og at det skulle være problemet.
Når jeg hiver kanallisten over de digitale kanaler frem, så har samtlige kanaler et tydeligt ID, fx. TV3+, Disco, MTV HD osv. osv.
Hvor svært kan det være at lave en liste der viser, at jeg som bruger ønsker kanalen med navnet Disco vist når jeg trykker på knap 7? Hul i om udbyderen flytter Disco rundt til andre frekvenser, når jeg trykker 7, så ræser tv'et kanallisten igennem, finder den der hedder "Disco" uanset hvilken frekvens den ligger på idag og viser mig Discovery. Det vil samtidigt løse det evinderlige problem når fx. TDC synes det er vigtigt at flytte rundt på kanalerne i deres forskellige programpakker, who cares hvad frekvensen er når kanalerne har navne i deres info, bare vis den kanal brugeren ønsker vist.
Som det er lige nu kan jeg manuelt hive kanallisten frem og manuelt scrolle ned gennem den indtil jeg finder den kanal der står Disco ved og det rager mig en fjer hvilken digital frekvens den ligger ved - jeg nægter at købe en forklaring om at det er for indviklet en opgave for tv'et at udføre for mig.
gfam skrev:Det er helt utilgiveligt, at man ikke kan sortere de digitale kanaler på Samsung A modellerne! Som IT-mand undrer det mig, at det ikke kan fixes med en firmware opdatering.På mit LE32B535 kan jeg heller ikke sortere de digitale kanaler, så det er ikke kun A modellerne.
Jeg tror simpelthen at Samsung ikke har lyst til at investere tid/penge i at løse problemet...
Jeg kan heller ikke acceptere at det skulle være umuligt at få lov til at sortere. Jeg læser mig frem til noget med at der løbende opdateres kanalinfo via DVB-C og det skulle overskrive vores kanal valg, og at det skulle være problemet.
Når jeg hiver kanallisten over de digitale kanaler frem, så har samtlige kanaler et tydeligt ID, fx. TV3+, Disco, MTV HD osv. osv.
Hvor svært kan det være at lave en liste der viser, at jeg som bruger ønsker kanalen med navnet Disco vist når jeg trykker på knap 7? Hul i om udbyderen flytter Disco rundt til andre frekvenser, når jeg trykker 7, så ræser tv'et kanallisten igennem, finder den der hedder "Disco" uanset hvilken frekvens den ligger på idag og viser mig Discovery. Det vil samtidigt løse det evinderlige problem når fx. TDC synes det er vigtigt at flytte rundt på kanalerne i deres forskellige programpakker, who cares hvad frekvensen er når kanalerne har navne i deres info, bare vis den kanal brugeren ønsker vist.
Som det er lige nu kan jeg manuelt hive kanallisten frem og manuelt scrolle ned gennem den indtil jeg finder den kanal der står Disco ved og det rager mig en fjer hvilken digital frekvens den ligger ved - jeg nægter at købe en forklaring om at det er for indviklet en opgave for tv'et at udføre for mig.
16. okt 2009, 21:54
#76198
Opdatering, jeg har idag oplevet et Samsung TV med mulighed for at sortere i de digitale kanaler..
Min kammerat købte et LE32B541 i Metro stortset samtidigt med at jeg købte mit LE32B535. Hans er vist egentlig beregnet til det tyske marked. Vi har sammenlignet specifikationer på de to tv, og bortset fra at hans er hvidt og mit er sort ligner de to tv identiske tvillinger, de har såvidt vi kan finde ud af præcis samme specs.
Vi kom her til aften til at snakke om TV og jeg nævnte det med min utilfredshed over ikke at kunne sortere de digitale kanaler, og det forstod han ikke meget af idet det virkede fint på hans tv. Han demonsterede ved at vælge en digital kanal, trykke channel list, tools og vælge punktet "Edit Channel Number". "Det virker fint" sagde han, og så sad jeg der med åben mund og polypper, for det er ikke en option der er på mit tv.
Nu har jeg så lige besøgt samsung.dk og ledt efter manualen til hans tv. Den fandt jeg ikke, heller ikke på den tyske samsung.de, til gengæld tog jeg et kig på manualen til mit tv i pdf. format.
Citat fra manualen til LE32B535 på samsung.dk's supportside:
"Edit Channel Number (digital channels only)
You can also edit the channel number by pressing the number buttons on the remote control."
I papirudgaven af manualen er de to linier dog udeladt.
Så Samsung HAR altså software der tillader at flytte rundt på de digitale kanaler, det står beskrevet i den manual der ligger online, softwaren findes i min kammerats tv og virker ifølge min kammerats udsagn helt fint.
Tid til at smasung.dk begynder at tilbyde samme mulighed til os med tv beregnet til det danske market, softwaren findes og jeg har set den i funktion.
Min kammerat købte et LE32B541 i Metro stortset samtidigt med at jeg købte mit LE32B535. Hans er vist egentlig beregnet til det tyske marked. Vi har sammenlignet specifikationer på de to tv, og bortset fra at hans er hvidt og mit er sort ligner de to tv identiske tvillinger, de har såvidt vi kan finde ud af præcis samme specs.
Vi kom her til aften til at snakke om TV og jeg nævnte det med min utilfredshed over ikke at kunne sortere de digitale kanaler, og det forstod han ikke meget af idet det virkede fint på hans tv. Han demonsterede ved at vælge en digital kanal, trykke channel list, tools og vælge punktet "Edit Channel Number". "Det virker fint" sagde han, og så sad jeg der med åben mund og polypper, for det er ikke en option der er på mit tv.
Nu har jeg så lige besøgt samsung.dk og ledt efter manualen til hans tv. Den fandt jeg ikke, heller ikke på den tyske samsung.de, til gengæld tog jeg et kig på manualen til mit tv i pdf. format.
Citat fra manualen til LE32B535 på samsung.dk's supportside:
"Edit Channel Number (digital channels only)
You can also edit the channel number by pressing the number buttons on the remote control."
I papirudgaven af manualen er de to linier dog udeladt.
Så Samsung HAR altså software der tillader at flytte rundt på de digitale kanaler, det står beskrevet i den manual der ligger online, softwaren findes i min kammerats tv og virker ifølge min kammerats udsagn helt fint.
Tid til at smasung.dk begynder at tilbyde samme mulighed til os med tv beregnet til det danske market, softwaren findes og jeg har set den i funktion.
16. okt 2009, 21:56
#76200
Så er det bare om det virker med kabel-tv (DCB-C)
Strandvasker skrev:Opdatering, jeg har idag oplevet et Samsung TV med mulighed for at sortere i de digitale kanaler..
Min kammerat købte et LE32B541 i Metro stortset samtidigt med at jeg købte mit LE32B535. Hans er vist egentlig beregnet til det tyske marked. Vi har sammenlignet specifikationer på de to tv, og bortset fra at hans er hvidt og mit er sort ligner de to tv identiske tvillinger, de har såvidt vi kan finde ud af præcis samme specs.
Vi kom her til aften til at snakke om TV og jeg nævnte det med min utilfredshed over ikke at kunne sortere de digitale kanaler, og det forstod han ikke meget af idet det virkede fint på hans tv. Han demonsterede ved at vælge en digital kanal, trykke channel list, tools og vælge punktet "Edit Channel Number". "Det virker fint" sagde han, og så sad jeg der med åben mund og polypper, for det er ikke en option der er på mit tv.
Nu har jeg så lige besøgt samsung.dk og ledt efter manualen til hans tv. Den fandt jeg ikke, heller ikke på den tyske samsung.de, til gengæld tog jeg et kig på manualen til mit tv i pdf. format.
Citat fra manualen til LE32B535 på samsung.dk's supportside:
"Edit Channel Number (digital channels only)
You can also edit the channel number by pressing the number buttons on the remote control."
I papirudgaven af manualen er de to linier dog udeladt.
Så Samsung HAR altså software der tillader at flytte rundt på de digitale kanaler, det står beskrevet i den manual der ligger online, softwaren findes i min kammerats tv og virker ifølge min kammerats udsagn helt fint.
Tid til at smasung.dk begynder at tilbyde samme mulighed til os med tv beregnet til det danske market, softwaren findes og jeg har set den i funktion.
Så er det bare om det virker med kabel-tv (DCB-C)
16. okt 2009, 22:01
#76202
Hm... Spændende...
Men er der nogen, der med sikkerhed kan fortælle, at kanalsorteringen af digitale kanaler fungerer på digitalt antennesignal (via DVB-T)...?
Men er der nogen, der med sikkerhed kan fortælle, at kanalsorteringen af digitale kanaler fungerer på digitalt antennesignal (via DVB-T)...?
17. okt 2009, 02:14
#76208
BrianH skrev:Så er det bare om det virker med kabel-tv (DCB-C)Han har yousee kabel, så det skulle man mene..
19. okt 2009, 11:33
#76367
Lidt update på emnet.
Jeg skrev følgende til samsung.dk:
Jeg skrev følgende til samsung.dk:
På mit LE32B535 kan jeg ikke sortere rækkefølgen på mine digitale kanaler, hvilket irriterer mig voldsomt...og fik svaret:
Min kammerat har et LE32B541 købt i Metro, det er vistnok en model beregnet til det tyske marked, og på hans tv får man muligheden 'Edit Channel Number' på de digitale kanaler.
Når jeg kigger på samsung.dk's supportside og hender pdf versionen af manualen til mit tv står der på side 11:
'Edit Channel Number (digital channels only)
You can also edit the channel number by pressing the number buttons on the remote control.'
Med andre ord, muligheden står beskrevet i manualen til mit tv, jeg har set funktionen i praksis på min kammerats tv, hvornår kommer der en firmware update der åbner for muligheden på mit tv?
Der er ingen muligheder for at sortere kanaler på samsungs TV, det er etJeg overvejer om jeg skal spørge efter navn eller partnummer på det hardware modul, men jeg tror ikke jeg orker mere og nøjes med at konkludere at jeg har købt mit sidste Samsung produkt.
hardware modul som skal i så dit TV kommer heller ikke til at kunne det.
Det er den information vi har på den nordiske support, så ved ikke om
det er anderledes for udenlanske TV.
19. okt 2009, 14:25
#76381
Jeg har også før haft fat i Samsung support, og support er det altså ikke.
Som du oplever er svaret ukonkret, og bestemt ikke løsningsorienteret.
Man står samme sted som før man spurgte, og forsøg på at finde en løsning er totalt fraværende.
Er der nogle her som har haft postive oplevelser med Samsung kundeservice så hører jeg da gerne om det, så det ikke er os som der er noget galt med og uheldige....
Men har nogle hørt til dette hardware modul hos Samsung. Hvornår kommer det i handlen, eller eftersendes dette af Samsung DK?
Min appel til SAMSUNG : Lyt til jeres kunder, vær proaktiv når kunden henvender sig, og tænk løsningsorienteret. Man må aldrig efterlade en kunde sammested han/hun var før dennes henvendelse. Der skal være en følelese af en oplevelse. Hos jer er svarene korte, ukonkrete og ingen mulighed for at skabe en tråd med en medarbejder, men man skal begynde forfra hver gang. Det skaber ikke relationer til kunderne Samsung!!!
I dette konkrete tilfælde vælger medarbejderen helt at ignorere kundes information og kendskab omkring en tysk model hvor kanal sorteringen virker, og istedet kostaterer at det ikke virker i nordiske modeller!! - jeg rystet - Hvad med at svarer : Jeg undersøger sagen med vores tyske søsterselskab, og vender tilbage med svar, og evt løsning på udbedring.
Min Soundbar bliver ikke fra Samsung Nordic, men de Samsungfolk i tyskland virker jo til at have styr på det så måske jeg mangler dåsebajere, og en soundbar snart.
Håber Samsung Nordic, og Samsung Europa mødes til julefrokost, så de kan lærer at tale sammen på tværs af landegrænser !!
Håber stadig på Samsung !!
AVIATOR
Som du oplever er svaret ukonkret, og bestemt ikke løsningsorienteret.
Man står samme sted som før man spurgte, og forsøg på at finde en løsning er totalt fraværende.
Er der nogle her som har haft postive oplevelser med Samsung kundeservice så hører jeg da gerne om det, så det ikke er os som der er noget galt med og uheldige....
Men har nogle hørt til dette hardware modul hos Samsung. Hvornår kommer det i handlen, eller eftersendes dette af Samsung DK?
Min appel til SAMSUNG : Lyt til jeres kunder, vær proaktiv når kunden henvender sig, og tænk løsningsorienteret. Man må aldrig efterlade en kunde sammested han/hun var før dennes henvendelse. Der skal være en følelese af en oplevelse. Hos jer er svarene korte, ukonkrete og ingen mulighed for at skabe en tråd med en medarbejder, men man skal begynde forfra hver gang. Det skaber ikke relationer til kunderne Samsung!!!
I dette konkrete tilfælde vælger medarbejderen helt at ignorere kundes information og kendskab omkring en tysk model hvor kanal sorteringen virker, og istedet kostaterer at det ikke virker i nordiske modeller!! - jeg rystet - Hvad med at svarer : Jeg undersøger sagen med vores tyske søsterselskab, og vender tilbage med svar, og evt løsning på udbedring.
Min Soundbar bliver ikke fra Samsung Nordic, men de Samsungfolk i tyskland virker jo til at have styr på det så måske jeg mangler dåsebajere, og en soundbar snart.
Håber Samsung Nordic, og Samsung Europa mødes til julefrokost, så de kan lærer at tale sammen på tværs af landegrænser !!
Håber stadig på Samsung !!
AVIATOR
Log ind med sociale netværk