Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af magdk
Jeg har lige købt sony 40w5500 for 6999kr
Da jeg satte det til og var færdig med at indstille det som jeg ønskede kunne jeg se at der slap meget lys ud i hjørnerne af skærmen.
Jeg har hørt at dette kunne være et problem med nogle skærme fra sony.
Men det største problem jeg havde var at der var slør på animationerne når jeg brugte det til min ps3.
Er dette et normalt problem for denne skærm?
Har prøvet forskellige indstillinger forgæves.
Har også prøvet med og uden motionflow uden held.
Jeg har snakket med føtex hvor jeg har købt det. De anbefaler mig at bytte det til et phillips 42 pfl 7404h som skulle koste det samme og have de samme specifikationer.
Men er dette problem med slør på konsol spil et generalt problem med 100hz skærme?
Jeg har sony 40w4000 derhjemme som ikke har noget problem med slør.
Har i øvrigt også overvejet at købe zepto thin
håber nogen kan hjælpe mig med en ny skærm.
m.v.h. magdk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sløret hænger ikke sammen med konsolspil, men med at det er en LCD-skærm. Det kan du ikke slippe 100% for med sådan en skærm - heller ikke selvom der står Philips på mærkaten.
Af xcardman
hvorfor bruge 100hz til spil

slå det fra

din w4000 har netop ikke 100hz

du får ikke et bedre lcd i den prisklasse.

Men udgår det helt, det tror jeg ikke du kan.
Af magdk
xcardman skrev:hvorfor bruge 100hz til spil

slå det fra

din w4000 har netop ikke 100hz

du får ikke et bedre lcd i den prisklasse.

Men udgår det helt, det tror jeg ikke du kan.
Jeg har prøvet at slå 100hz fra men sløret er der stadigvæk. Jeg ved at min w4000 ikke har 100hz. Det undre mig bare at jeg ikke kan se slør på den skærm. Er det fordi de nye skærme har lettere ved at vise fejl i billedet når man spiller?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det har ikke noget med spillet at gøre. Det er blot selve panelet i skærmen, som ikke er hurtigt nok. Har du prøvet med de indstillinger vi brugte i testen af skærmen i sin tid?
Af magdk
yakken skrev:Det har ikke noget med spillet at gøre. Det er blot selve panelet i skærmen, som ikke er hurtigt nok. Har du prøvet med de indstillinger vi brugte i testen af skærmen i sin tid?
Yes, har prøvet. Det hjælper lidt på det, men jeg har ingen problemer på w4000 lige meget hvilken instilling den er på hvilket undre mig når w5500 er den nyeste af de 2.
Hvis jeg skal præve en ny skærm og valget enten er på phillips 42pfl7404h eller zepto ultra thin. Hvilken vil i så anbefale når jeg går efter noget jeg skal bruge til at se fodbold og spille ps3 på. Lyden på skærmen er ikke vigtig da jeg bruger anlæg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville vente på anmeldelsen af Ultra-thin ;)