Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Okay, jeg håber ikke dette er et for dumt spørgsmål...

Tænker at jeg vil købe Samsungs LED 8050, og til dette vil jeg anskaffe mig samsungs nye tv-ophæng, der fungerer som om man vil hænge en billedramme op. Den kan søges som: WMN1000BXXC

Jeg kan dog ikke lade være med at være en smule nervøs for om dette ophæng er sikkert. Hvis man nu forestiller sig at fjernsynet en dag falder til jorden, vil garantien så overhovedet dække på fjernsynet, hvis fejlen skyldes ophænget?

Hilsen Anders
Af larshenriksen
Den er sgu lidt tricky, synes jeg. For hvis ophænget passer til det pågældende tv mht vægt, skruer ovs og den pludselig falder ned af væggen. Så vil jeg mene, at det ikke er omfattet af garantien med mindre det kan bevises det er ophænget der har været for svagt. Eller det kan være en fejl i, hvordan ophænget er sat op af den enkelte bruger. For hvis det er tilfældet, så står den for egen regning med mindre du har en god forsikring der vil dække.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis TV'et falder ned af sig selv, så har du nok monteret det forkert - beslaget er testet til at kunne holde. Hvis det IKKE holder, så vil du kunne se det på selve beslaget, da "snoren" er sprunget, eller på anden måde gået i stykker, og så er sagen jo en helt anden.

Basalt set, så kommer det nok an på hvordan skaden sker - om det falder ned uden videre, eller om beslaget fejler. Men hvorfor tror du, at det falder ned? De gange jeg har set LED-modellerne monteret med "snor"-løsningen, så har de siddet ret godt.
Af ABoehm
Jeg har ingen grund til at tro at det falder ned... frygter det bare fordi man trods alt hænger en meget dyr genstand på en meget tynd snor :)
Af Guruen
Rigtig mange tillægsforsikringer (typisk omkring 1500,- for 5-6 år) vil dække hvis uheldet skulle være ude...

Det gør indboforsikringen også hos Codan - dog med fradrag af selvrisiko på 800,- pr. skade. Om andre selskaber tilbyder et "dumme-tillæg" til deres indbo-forsikring ligesom Codan ved jeg ikke.

Så hvis man lige tjekker med sit eget selskab først, så kan man måske sove godt om natten...
Af ABoehm
Tak for svarene :)