Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shark
Super anmeldelse;

Så er valget mellem Philips 9704 og Samsung UE40B8050

Venter spændt på anmeldelsen af Philips
Af Fredtoft
Spændende med den RF-baserede remote, og lovende, at du ikke er stødt på problemer med slør.

Vedr. indstilling af "HDMI Black Level", så må det være fordi du har haft en PC/PS3 eller lignende tilsluttet?

HDMI Black Level vil på et Samsung TV være inaktiv som valgmulighed, hvis man sender YCrCb over HDMI, idet funktionen alene har til formål at fortælle TV'et om det skal bruge PC eller video levels når det modtager et RGB signal over HDMI.

Jeg er helt enig i at det ved almindelige video levels over RGB skal stå til normal, men normalt vil man vel ikke sende RGB over HDMI, hvis man har mulighed for at lade være. I hvert fald vil det jo ved en anmeldelse køre uden om TV'ets farvedekoder, og måske give et pænere måleresultat end TV'et vil levere med et TV-signal eller component over HDMI.
Af Figr
xcardman skrev:det er vel også samme panel, så målinger burde ikke være så meget anderledes.
det er nok ændret lidt på billedekredsløbende og derfor lidt mindre slør.
Jeg har læst på udenlanske hjemmesider at det skulle være et andet og bedre panel, jeg har det dog ikke fra officielt fra Samsung.
Af henrikmc
Rasmus Larsen skrev:
ockley skrev:
JENC skrev: SQ01 er dels et af Samsungs egen-producerede paneler (de køber paneler til nogle af de "billigere" serier), og skulle dels være af bedre/bedste kvalitet. Og går man i de højeste modeller (UExx80xx og LExxB75x) skulle man være ret sikker på at få et SQ01.
Jeg lod mig fortælle at det var en del af det at købe en XXE udgave (nordisk model). Den giver også en 2 års prestige garanti. Hvis du har problemer med fjernsynet kommer de hjem til dig næste dag, hvis du har ringet inden 12 (skriver de i hvertfald) :-)

Hvis det holder er det egentlig ret god stil, og en uvurderlig service for mindre teknisk anlagte købere.
Yes prestige service er hurtigt ude. De har også rykket ud i forbindelse med den summen / brummen der var på nogle B850 eksemplarer. Det er god service.
Efter min mening holder det ikke. Det kan godt være man kun hører når det går dårligt, men jeg har ikke set en eneste post hvor der er en der fortæller at de faktisk har overholdt "næste dags service". Det er nærmere 7-14 dage. Og jeg mener heller ikke de har fikset brum problemet endnu på b855. Kender flere med 2-3 udskiftninger af TV og det brummer stadig, gummidutter, lak på spolen eller lign. Jørgen Clevin løsninger (ikke for at sige noget galt om Jørgen, han var da genial...) holder altså ikke. I min egen situation tog det tæt på 2 måneder for at få pengene tilbage efter de tog så lang tid for at fikse det. Jeg turde ikke at købe b855 igen, nu har jeg et b8050 og er glad for mit valg O_O
Af Figr
xcardman skrev:
du kan ikke direkte sammenligne denne med v10 og pioneer.

de viser et mere korrekt billede og især pioneer overholder mange flere billedestandarder. Så hvis man vægter det højt, så skal man købe en pioneer og ikke et lcd.

alså viser hvad en filmproducent har lavet, frem for hvad en tv producent synes er god billedekvalitet.
jeg ved godt alle Jer entusiater går efter det "perfekte" billede og her er jeg ikke i tvivl om I har ret mht Pioneer, hvilket jeg vist også har givet udtryk for tidligere. MEN, korrekt billede eller ej - så synes jeg at B8050 giver et fremragende billede - jeg vil i den forbindelse lige nævne at jeg har taget udgangspunkt i den i testen nævnte kalibrering (som langt hen af vejen er den man også kan finde på internationale sider), men med et par justeringer som for mig giver et bedre billede.....
Jeg er også godt klar over at HIFI entusiater ville vride sig i graven, hvis de hørte jeg også til tider anvender loudness knappen på det relativt gode anlæg jeg har - men hva' hulen - det er jo sådan jeg (til tider) synes det lyder godt....
Af Jeden
så synes jeg at B8050 giver et fremragende billede - jeg vil i den forbindelse lige nævne at jeg har taget udgangspunkt i den i testen nævnte kalibrering (som langt hen af vejen er den man også kan finde på internationale sider), men med et par justeringer som for mig giver et bedre billede.....
Jeg er enig. Jeg har netop investeret i Samsungs plasma B855 og jeg er rigtig godt tilfreds og synes den leverer et fantastisk billede. Især hvis man er til film i HD og gaming.
Senest rettet af Jeden 12 okt 2009, 22:09, rettet i alt 1 gang.
Af lennon
henrikmc skrev:
Rasmus Larsen skrev:
ockley skrev: Jeg lod mig fortælle at det var en del af det at købe en XXE udgave (nordisk model). Den giver også en 2 års prestige garanti. Hvis du har problemer med fjernsynet kommer de hjem til dig næste dag, hvis du har ringet inden 12 (skriver de i hvertfald) :-)

Hvis det holder er det egentlig ret god stil, og en uvurderlig service for mindre teknisk anlagte købere.
Yes prestige service er hurtigt ude. De har også rykket ud i forbindelse med den summen / brummen der var på nogle B850 eksemplarer. Det er god service.
Efter min mening holder det ikke. Det kan godt være man kun hører når det går dårligt, men jeg har ikke set en eneste post hvor der er en der fortæller at de faktisk har overholdt "næste dags service". Det er nærmere 7-14 dage. Og jeg mener heller ikke de har fikset brum problemet endnu på b855. Kender flere med 2-3 udskiftninger af TV og det brummer stadig, gummidutter, lak på spolen eller lign. Jørgen Clevin løsninger (ikke for at sige noget galt om Jørgen, han var da genial...) holder altså ikke. I min egen situation tog det tæt på 2 måneder for at få pengene tilbage efter de tog så lang tid for at fikse det. Jeg turde ikke at købe b855 igen, nu har jeg et b8050 og er glad for mit valg O_O
Jeg stod på messen i Odense igår, og funderede over hvordan i alverden Samsung kunne sælge 8050 overhovedet, - når de nu også havde det synligt bedre og billigere 855 i deres line-up. Men igen, messer og butiksudstillinger er ikke det rigtige sted at danne sig indtryk af diverse fladskærmes formåen. Testen her, som jeg har stor respekt for - understreger det tydeligt .
Af Figr
Jeden skrev:
Jeg er enig. Jeg har netop investeret i Samsungs plasma B8050 og jeg er rigtig godt tilfreds og synes den leverer et fantastisk billede. Især hvis man er til film i HD og gaming.

Min B8050 er nu en LCD med edge LED - ellers har jeg taget meget fejl...

PS: Konen ser sgu også bedre ud "med lidt justeringer" i forhold til natural (det gjorde hun også da vi mødtes....) ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
jbartens skrev:Meget fornemt Rasmus.

Men ud over slør reductionen.... og til dels 200 Mhz... Er der så nogle forskelle på de 2 tv? (B7000-B8000) Målingerne ser for mig ud til at være ens. Er det også din oplevelse af de 2?

Jeg ser det som 200 Mhz er den eneste forskel... Der er for mange der ikke nævner noget om slør på B7000 til at det kan være en "fast" fejl.
Så med det i mente så er de 2 tv vel ens?
Jo de har mange fællestræk - helt bestemt. I standardindstillinger er de lidt forskellige. Det skyldes formentlig lidt forskelle i opsætningen af Tv'ene.

200 Hz er naturligvis en forskel. Herudover er fjernbetjeningen med RF radiobølger også en forskel. Faktisk tillader B8000 også, at man tilkøber en slags ekstra fjernbetjening, som i sig selv er en lille skærm. På den kan man også se YouTube klip og en masse andet. jeg så den på IFA 2009 og den er ret smart.

Men ja, B7000 og B8000 har rigtig mange fællestræk.
Af Jeden
Figr: Så misforstod jeg dig. Jeg læste det som B855

Men så må sige at jeg er enig med Lennon. Stod netop og fundererede over netop det samme. Og det var netop grunden til jeg købte plasmaen fremfor LED'en. Men hver sin smag
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Fredtoft skrev:Spændende med den RF-baserede remote, og lovende, at du ikke er stødt på problemer med slør.

Vedr. indstilling af "HDMI Black Level", så må det være fordi du har haft en PC/PS3 eller lignende tilsluttet?

HDMI Black Level vil på et Samsung TV være inaktiv som valgmulighed, hvis man sender YCrCb over HDMI, idet funktionen alene har til formål at fortælle TV'et om det skal bruge PC eller video levels når det modtager et RGB signal over HDMI.

Jeg er helt enig i at det ved almindelige video levels over RGB skal stå til normal, men normalt vil man vel ikke sende RGB over HDMI, hvis man har mulighed for at lade være. I hvert fald vil det jo ved en anmeldelse køre uden om TV'ets farvedekoder, og måske give et pænere måleresultat end TV'et vil levere med et TV-signal eller component over HDMI.
Ja, typisk en PS3. Men det vil også være relevant hvis du eksempelvis tilslutter en PC eller et Mediecenter.
Af egon
BrianH skrev:
Er der sket noget med hensyn til at sortere de digitale kanaler? Det er det eneste der gør jeg ville fravælge samsung

Jeg kan oplyse at man heller ikke kan sortere de digitale kanaler på denne udgave - har selv UE46B8050. Et lille irritationsmoment, men hold da op hvor billedet står flot når signalet er digitalt.
-----

Godt at høre at du er glad for dit B8050. Jeg er tæt på at købe det samme TV. Kan du fortælle, OM der er en indbygget blæser, der går igang på et tidspunkt, med en hørbar (irriterende) summen, hvis man f.eks. har skruet ned for lydniveauet generelt ?

(pokkers, at jeg ikke lige kan fide ud af at citere det "foregående indlæg" rigtigt, med rammer om osv. .. undskyld :-/)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
lennon skrev:
henrikmc skrev:
Rasmus Larsen skrev: Yes prestige service er hurtigt ude. De har også rykket ud i forbindelse med den summen / brummen der var på nogle B850 eksemplarer. Det er god service.
Jeg stod på messen i Odense igår, og funderede over hvordan i alverden Samsung kunne sælge 8050 overhovedet, - når de nu også havde det synligt bedre og billigere 855 i deres line-up. Men igen, messer og butiksudstillinger er ikke det rigtige sted at danne sig indtryk af diverse fladskærmes formåen. Testen her, som jeg har stor respekt for - understreger det tydeligt .
Ja B855 er en super skærm. Jeg håber folk på Electro Days 09 også fik set denne. Som jeg tidligere har sagt her på forummet, så betragter jeg B855 (og V10) som de skærme der endnu kommer tættest på Pioneers reference-niveau.
Men det er naturligvis et problem hvis man ikke har pladsen. B855 laves jo først fra 50" og der er mange der helst vil undgå at komme helt derop. Så vidt jeg kunne forstå på Samsung, så var det også 40" skærme, der rykkede med på Electro Days.
Af Figr
egon skrev:-----

Godt at høre at du er glad for dit B8050. Jeg er tæt på at købe det samme TV. Kan du fortælle, OM der er en indbygget blæser, der går igang på et tidspunkt, med en hørbar (irriterende) summen, hvis man f.eks. har skruet ned for lydniveauet generelt ?
Jeg har ikke hørt nogen blæser i selve fjernsynet og det selvom den har kørt i flere timer. Jeg tror ikke der er nogen installeret.

Jeg har dog en soundbar med tilhørende subwoofer, og den har en blæser som til tider lyder til at ramme en eller anden resonas frekvens.... Det er fejlmeldt, men det kræver jo jeg sender den ind til rep...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11