Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 23LBJ23
Okay... I har nok fået den her en del gange nu, men har virkelig brug for hjælp... Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge LED eller Plasma? Jeg har kigget på et 40" LED, men når jeg læser rundt her, bliver jeg helt i tvivl om jeg skal tage et Panasonic.

Mit budget ligger på 15000,- ca. Og jeg SKAL have svinet hængt op på væggen! Jeg tænkte på Samsungs 40" Serie 6, for det er hvad jeg kunne finde i butikkerne. Har ikke set en Serie 8, den er måske også for dyr. Jeg kan finde en Serie 6 til 11.000 og med ophæng på 1200 (!!!). Så tænkte jeg på de trådløse højtalere der følger med til 3000. Der har jeg forresten også hørt at signalet en gang i mellem smutter.

Og hvad skal jeg bruge den til? PS3..! Jeg er ikke typen der ser meget tv, fordi alt det halløj med tv kanalerne koster det hvide ud af øjnene og jeg bruger ikke halvdelen af kanalerne alligevel. Den dag man selv må vælge sine kanaler, så vil jeg overveje det. Så det er udelukkende PS3, Blu-Ray film, streaming af film, sport og andet fra computeren.

Please hjælp mig. Lyder det som et fint valg, eller skal jeg til at tænke Panasonic G10? Eller Bravia, og hvad man ellers får slynget i hovedet på mig! Og vær sød ikke at henvise mig til alt mulig andet i har skrevet, believe me, jeg har læst hele flatpanels.dk igennem for at finde svar.

Mvh
Den meget forvirrede ejer af et Sony tv fra '95..! I kan godt se jeg er desperat ikk?
Af RogueAgent
23LBJ23 skrev:Og vær sød ikke at henvise mig til alt mulig andet i har skrevet, believe me, jeg har læst hele flatpanels.dk igennem for at finde svar.
Det er ikke for at være besværlig - jeg lover - men jeg tror virkelig ikke der er nogen speciel grund til at tro at der dukker noget nyt og revolutionerende op i lige præcis denne tråd, som ikke er skrevet i de 20 andre stort set identiske tråde om plasma kontra LCD, plasma kontra LED (som også er LCD) osv..?

Er folk pro-plasma vil de sige Panasonic X10/G10/V10 og er de ikke, så vil de sige gå efter LED'en.

Jeg er pro-plasma, så jeg siger Panasonic...
Af Illgor
Du kan jo få et Pana 42V10 for omkring 13k, så har du lidt penge til overs til ophæng mm. Så er du rigtig godt stillet til fremtiden:D
Af velsing
Der er jo også Samsung 855 plasma. 3 cm tykt, (kan vist hænge med front 4.5cm fra væg), god anmeldelse her på siden, al moderne teknik indbygget, Expert har en vist udstillet i deres butikker, og jeg mener dn ligger omkring de 15k +\-... Den er så godt nok 50", men det skulle man efter sigende hurtigt blive glad for... ;-)

der er jo også Pioneer 5090H.... ;-)
Af Turbo
Jeg har ikke endnu set 850/855 - men jeg har set 4-5 andre Samsung Plasma og de er absolut ikke noget at råbe hurra efter, grønligt fosfor slør i stor stil.

Efter hvad jeg har set, er der kun 3 mærker der dur:
Pioneer
Panasonic
LG
(selvfølgelig Plasma skærme)

Til de penge som trådstarteren vil bruge på et TV, vil jeg også sige Panasonic V10 er det bedste i den pris klasse.

(min udtaleles er baseret på billedekvaliteten og intet andet).

Af djohn
Jeg ville se om jeg ikke kunne finde et Pioneer 5090H.

Det er nok det hidtil verdens bedste 50" TV.

Det er selvfølgelig Plasma.

De er svære at finde herhjemme, men burde nok kunne opstøves for omkring de 15K+.
Af BrianH
Glem Samsung og køb et Philips 9704 når det er i handlen til rimelig en pris
Af xcardman
hvor kan man få en Philips 9704 til 15000 kr
samt kun i 46 tommer

når man kan få den til 15000 kr i 46 tommer, kan man overveje det.

glem alt om led uden local dimming.

der kommer en test af 9704 her på siden. Bare vent og se hvordan den sikkert lægge en edge-led samsung i støvet 8)
Af ThomasT1976
Jeg har bøvl med at forbinde min pc med begge mine Pioneer-plasmaer (PDP-436XDE og PDP-4270XD). Billedet er større end det skærmen kan vise, så man får ikke de yderste 5 cm med. Jeg synes jeg har prøvet og læst alt om det og umiddelbart kan det ikke gi' sig på de skærme jeg har.
Jeg har prøvet at tilslutte med både VGA, som giver forkerte proportioner og HDMI, som gør overstående.
Er det på en eller anden måde løst på de nyere modeller af Pioneer's, siden I anbefaler Pionner, når han nu skal bruge den til at tilslutte PC'en?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LX5090 er fuld HD, hvilket i sig selv løser problemet. Om 508XD også havde problemer husker jeg ikke.
Af xcardman
ThomasT1976
Da jeg brugte min hd-ready skærm px80, havde jeg samme problem.
men der er ikke din skærm den galt med
men over eller under scan.

havde et ati grafikkort og brugte den overscan funktion i driveren.
under ATI Catalyst control center.

så kan du få de sidste 5cm med

brugte selv 720P og hdmi.

Der er ingen problemer med hd-ready og pioneer.

er dog ikke sikker på en 427 kan modtage 1080p/24, så blu-ray vil hakke en smule. den ældre kan ikke
Af 23LBJ23
Hej igen. Kanon med så mange svar. De fleste af jer er åbenbart lidt i mod LCD. Men jeg havde regnet med at det var anderledes da det jeg hovedsageligt skal bruge den til er PS3/PC..? Hvad med Burn-in og alt det? Da jeg sad og skrev indlægget fik det mig lige til at tænke på Serie 8. http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=504890
Her er den til 13800,- ca. Jeg smider måske budgettet lidt over bords hvis jeg også skal have den hængt op og have lyden med. Hvad siger i? skal jeg slå til?

Grunden til at jeg er så hooked på LED er altså tykkelsen og at det er så energivenligt. Jeg bruger så sindssyg meget strøm, både med PS3'eren og to pc'er, bærbar og andet gok og gejl!

Tak for jeres svar. Men de fleste af dem gik sgu helt over budgettet. Nu gør jeg det så også selv med 8'eren her.