Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mons
AdrN skrev:Nej jeg synes ikke det er særlig dramatisk, at jeg forklarer dig at jeg synes du er en klaphat for at sidde og byde ind med sådan et latterligt beløb. Generelt kan jeg overhovedet ikke se hvad det jeg skriver har med dramatik at gøre, mon ikke du skulle lære at bruge ordet i dets rigtige kontekst?

Og jo den er længere, du kunne jo sådan set bare undlade at byde og derved undgå at fremstå som et røvhul. :)
Hørt!

skumle skrev:Hej Jacob,

Hvad skal du have for tv'et afhentet?

mvh
Allan
- dejligt at se at der stadig er mennesker med en rimelig anstændighed..
Så kan man jo ta' den derfra.. 5000,- er et latterligt udgangspunkt imo..
Af AdrN
Jamen er det ikke det du prøver på, når du byder så meget under prisen til en person der er nødt til at sælge sit nye fjernsyn? Hvis det ikke er et forsøg på at lukrere på hans ulykke, hvad fanden er så? Det er jo en helt almindelig talemåde, og har ikke en skid med teatralsk dramatik at gøre.

Desuden sviner jeg dig ikke til indledningsvist, det kommer først efter du svarer næstvist tilbage.

Det er fint at du synes et 4 dage gammelt 42G10 kun er 5.000 værd for dig, men nu hvor det ikke har nogen hold i virkeligheden overhovedet og du tydeligvis er klar over det, så er det svinagtigt at smide sådan et bud afsted til en mand i en presset situation. Hvis du tænder for de små grå, så er jeg også sikker på du kan følge den argumentation.

Men nu vil jeg ikke grave mere i det, min kommentar indledningsvist var også bare for at gøre dig opmærksom på det er en latterlig underpris du tilbyder.
Af Marqzen
Yeps... fornuftigt. Der er ingen skade sket pga. mit bud. TV'et kan bare sælges til en af alle dem der har budt 7000+
Af sd2100
Marqzen skrev:Yeps... fornuftigt. Der er ingen skade sket pga. mit bud. TV'et kan bare sælges til en af alle dem der har budt 7000+
5000 kr. for et brugt tv - det lyder meget rimeligt. Vil sælger ikke acceptere er der ingen skade sket.
Jeg kan overhovedet ikke se, at der bliver lukreret på andres ulykke. Tv'et kan lige nu fåes på nettet til 7500 kr. (inkl. returret). Hvem f**den vil så give 7000 for et brugt tv UDEN returret. :s
PS.
For hver uge der går, bliver nyprisen og dermed brugtprisen lavere og lavere.
Af BrianH
Hvis man byder 7000 for et brugt tv der koster 7500 som nyt (om det har stået i 4 timer eller 4 måneder gør ingen forskel, det er stadig brugt) er man godt dum. Om en måned koster det 6.999,- i butikkerne og 6.499 om 3.

6000 leveret til døren af sælger er max, og 5000 hvis man henter det selv er ikke at skambyde...
Af palle22
Adrn: Nu må du lige forsvare at du svinede Marqsen til... Eftersom du ved hvad TV'et skal koste, og det helt sikkert er mere end 5.000, må du også hellere svine sd2100 og BrianH til. Og jeg tager også gerne en sviner, for jeg synes heller ikke 5.000 er urimeligt. Det er trods alt også kun et bud. Sælger er ikke tvunget til at acceptere det, og DU er ikke tvunget til at reagere på det... Klaphat selv!
Af Thor-thor
Vi trænger vist lige til at få en moderator ind over her (er der nogen? :) )

AdrN:
Selv om vi er uenige her på siden plejer vi at tale pænt til hinanden, så spar lidt på "tillægsordene", du kan sagtens udtrykke din mening uden at kalde folk klaphatte eller lignende.

Bortset fra det er 5k i underkanten (og 7k i overkanten) efter min mening. Men det er jo kun køber/sælger der kan afgøre hvad den rigtige pris er!
Af AdrN
Haha,

nu vrøvler I da vist mere end I selv har godt af. I mener simpelthen at TV'et er faldet med ca. 1/3 i prisen fordi det er købt for 4 dage siden og brugt i 4 timer (ved salgstidspunktet). I er godt klar over at det er det I siger?

Som jeg ser det, hvis man alligevel skal ud at have et TV, så kan jeg da kun se det som en god handel for både sælger og køber at man byder omkring de 7.000 - man får et nyt TV og får det billigere end hvad man ellers skulle give og sælger undgår at tabe alt for meget på sit fejlkøb. Det er kun fair i mine øjne. Alt efter hvor presset sælger er, og hvor stor en indsats køber skal gøre for at få det hjem så kunne man måske gå en lille tand ned i pris - men det andet fis kan jeg simpelthen ikke tage seriøst. Det er fint man vil gøre en god handel, men jeg synes også man skal kigge lidt realistisk på det og have overskud til ikke at forsøge at udnytte andres uheldige situation.

Og argumentet med at TV'et alligevel falder i pris i løbet af et par måneder, kan jeg bare overhovedet ikke tage seriøst. Ja TV falder i pris, og hvis man vil vente så gør man da bare det indtil der dukker noget nyt op man hellere vil have og så kan man jo bare sidde og vente på at det også bliver billigere osv. Det har dog ikke en skid at gøre med TV'ets markedspris lige nu og hvad sælger har givet for det. Derfor latterligt argument.

Desuden burde alle i riddere på jeres hvide heste, der kommer marqzen til undsætning måske gå tilbage og læse hvad jeg skriver og bemærke hvad jeg skriver i min indledende kommentar. Det er på ingen måde en tilsvining, jeg reagerer blot på at det er latterligt bud og at det rent moralsk ikke er særlig fair overfor sælger som måske kan føle sig presset til at sælge pga. sin situation. Det kan jeg ikke se noget galt i. At han så svarer tilbage, og forsvarer det på så latterlig facon med en arrogant smiley til følge gør at jeg synes han er en klaphat så det får han at vide. Kan ikke se hvad problemet er? Det er jo ham selv der bliver ved med at køre den videre? Så hvad med at i hopper ud og hjælper nogle gamle damer over gaden, i stedet for at sidde herinde og hjælpe stakkels Marqzen?

Jeg taler lige ud af posen, og hvis en eller anden opfører sig som en sådan og er næsvis så får han det også at vide. Lad bare moderator tage stilling til om de mener jeg går over stregen, det er ikke jeres opgave.
Af sd2100
Thor-thor skrev:Vi trænger vist lige til at få en moderator ind over her (er der nogen? :) )

AdrN:
Selv om vi er uenige her på siden plejer vi at tale pænt til hinanden, så spar lidt på "tillægsordene", du kan sagtens udtrykke din mening uden at kalde folk klaphatte eller lignende.

Bortset fra det er 5k i underkanten (og 7k i overkanten) efter min mening. Men det er jo kun køber/sælger der kan afgøre hvad den rigtige pris er!
Det er fuldstændig korrekt. Det er kun køber og sælger, der kan afgøre, hvad den rigtige pris er. Og medens vi har "diskuteret" den fair og "retfærdige" pris på tv'et, er det faldet til kr. 7.199:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010267368.aspx
Af palle22
adrn hvis det ikke er vores opgave at fortælle dig at du er gået over stregen, så er det vel heller ikke din opgave at fortælle nogen, at de går under stregen?
Hvem er du til at bestemme hvad der er god moral? Din slags hører hjemme i kirkeasyl gruppen og på den yderste venstrefløj!
Af AdrN
Forskellen er bare at min pointe havde relevans for tråden, og at din ikke er andet end mudderkast Palle. Sjovt at et spørgsmål om god moral pludselig kommer til at handle om politisk overbevisning, man skulle jo tro du forveksler flatpanels med EB's nationen - noget tyder jo på at det åbenbart er der du hører hjemme, hvis du kan anfægte mit eksempel på at det er dårlig moral at underbyde på den facon i sælgers situation.

Jeg har sagt det jeg havde at sige og argumenteret for min mening, og så vil jeg ellers bare lade det blive ved det. Diverse idiotiske kommentarer bliver ignoreret fra nu af.

Held og lykke med salget til trådstarter, og beklager hvis fokus blev taget for meget væk fra hvad det hele egentlig handlede om. Det var ikke min hensigt.
Af palle22
Så du mener stadig det er at underbyde? Gid du dog havde købt det TV for 7.000, så havde du da gjort noget godt...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det her er en salgs-tråd, og I bør venligst holde jer til at byde på TV'et eller spørge sælger om noget direkte. Det er ikke meningen at disse tråde skal udvikle sig til diskussioner om hvad et produkt er værd med mindre sælger beder om en vurdering (og det gør sælger ikke).

Skulle sælger ønske, at få ryddet ud i nogle af kommentarene, så sig til. Fremtidige kommentarer bør venligst holdes til reelle bud på TV'et eller spørgsmål ang. samme. Andet støj slettes fra nu af uden videre forklaring eller advarsel.
Af JacobPoulsen
Rolig nu.

Bilka tog tv'et tilbage og gav mig fuld pris. God service. Tror jeg skal have en z4500 nu.

Ps. Havde aldrig tænkt mig at sælge det for 5000.