Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sopper
Hej

Jeg har brug for input til valg af hvilket TV jeg skal købe til min stue. Jeg har indsnævret mine kriterier til at det skal være 32 tommer, 16:9, 1080p, 100 Hz og ikke mindst DLNA. Derudover må den gerne være miljøvenlig og have et godt billede uden for meget slør selvfølgelig.

Det er vigtigt at TV'ets DLNA fungerer perfekt og der må gerne være WiFi men det er ikke et krav. Jeg vil gerne kunne se film, billeder og høre musik som jeg har liggende på min NAS.

Jeg har pt. kig på følgende 3 TV:
  • Philips 32PFL9604H/12
  • Sony KDL-32W5500
  • Samsung UE32B7070
Er der nogen der kan fremhæve ét de 3 TV fremfor de andre ud fra mine kriterier? Jeg hører også gerne om alternativer.

På forhånd tak
Af mga
Sopper skrev:Hej

Jeg har brug for input til valg af hvilket TV jeg skal købe til min stue. Jeg har indsnævret mine kriterier til at det skal være 32 tommer, 16:9, 1080p, 100 Hz og ikke mindst DLNA. Derudover må den gerne være miljøvenlig og have et godt billede uden for meget slør selvfølgelig.

Det er vigtigt at TV'ets DLNA fungerer perfekt og der må gerne være WiFi men det er ikke et krav. Jeg vil gerne kunne se film, billeder og høre musik som jeg har liggende på min NAS.

Jeg har pt. kig på følgende 3 TV:
  • Philips 32PFL9604H/12
  • Sony KDL-32W5500
  • Samsung UE32B7070
Er der nogen der kan fremhæve ét de 3 TV fremfor de andre ud fra mine kriterier? Jeg hører også gerne om alternativer.

På forhånd tak
Jeg har også fokus på DLNA-mulighederne, men det er svært at blive klog på, hvilke video-formater de enkelte tv understøtter.

For mig er det et must, at tv'et skal kunne afspille AVCHD fra vores camcorder, men foreløbig ser det kun ud til, at Philips har den mulighed. Jeg mangler dog at få det testet ved en forhandler.

Sony'en havde jeg først kig på, men dens DLNA-funktion er ikke meget værd. Billeder loader helt urimeligt langsomt og på videosiden, er det så vidt jeg har kunnet finde frem til, kun mpeg2 video der kan afspille over net.

Et forslag kunne være, at flatpanels.dk lavede en side, hvor der var mulighed for at vedligeholde info om DLNA-mulighederne på de enkelte fjernsyn. Det er nærmest umuligt at skabe sig et overblik pt.
Af Moust
Hej.
Rart at se at der også er andre der kigger på DLNA. Selv har jeg lige købt Sony´s miljø model med systemet som nu er på mit interne netværk og koblet op til min NAS.
Som grundregl fik jeg at vide i forretningen at TV´et kunne afspille alle film som vises i MediaPlayer på computeren og indtil for nylig virkede det også fint så jeg er helt vild med systemet. Børnene har fået alle Pippi afsnit lagt ind og selv har jeg også forsøgt mig med nogle film, som jeg nok må indrømme er i knivskarp kvalitet, jeg er dybt imponeret.

Men så skulle jeg lægge nogle flere tegnefilm ind og der hoppede kæden så af. Billedkvaliteten er super, men der er ingen lyd med??
Jeg er ikke den store ekspert i IT, men jeg kunne se filmene på min Pc i MediaPlayer med lyd, den var blot ikke med på TV`et. Det forstår jeg ikke en pind af.

Men systemet er helt vildt lækkert.
Alene at have tilgang til alle billeder man efterhånden har taget, super.
Mine næste TV skal helt klar også have DLNA, det er et must lige som HD og 100Hz.
Af BrianH
Kan I ikke bare købe en mini pc og sættet den op på hylden ved siden af skærmen? Så kan i afspille hvad som helst, og med trådløs mus og tastatur (der ligger under sofabordet) surfe på internettet osv.. :) :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mht. Listen over DLNA formaterne, så vil jeg opfordre jer til selv at starte en dedikeret tråd og samle oplysningerne deri. Både Rasmus og jeg har gang i for mange spor for tiden til at kunne samle ideen op. Med en forumtråd, så er det nemmere for alle at bidrage. Jeg skal nok moderere tråden og rydde op, men det ville hjælpe hvis I gav en hånd med.
Af Moust
Hej Yakken.

Det er en udmærket ide som sikkert vil kunne komme mange til gode. Jeg skal gerne kaste bolden i ringen.
Af Sopper
Spændende indlæg om DLNA, men der er ikke nogen af jer der forholder jer til det jeg konkret søger svar på :-(

Er der nogen der kan fremhæve ét de 3 TV (Philips 32PFL9604H/12, Sony KDL-32W5500 og Samsung UE32B7070) fremfor de andre ud fra mine kriterier? Jeg hører også gerne om alternativer.

På forhånd tak
Af Moust
Nope, jeg kan kun udtale mig om det Sony TV jeg selv lige har købt. De andre modeller kender jeg ikke.
Så jeg er ude igen.
Af BrianH
Sopper skrev:Spændende indlæg om DLNA, men der er ikke nogen af jer der forholder jer til det jeg konkret søger svar på :-(

Er der nogen der kan fremhæve ét de 3 TV (Philips 32PFL9604H/12, Sony KDL-32W5500 og Samsung UE32B7070) fremfor de andre ud fra mine kriterier? Jeg hører også gerne om alternativer.

På forhånd tak

Sony W5500 er slet ikke i klasse med de to andre. Umiddelbart ville jeg tage Philips, men det er mest baseret på brugervenlighed, menusystemet osv...
Af Sopper
Philips-modellen har vel også det plus at den dels er født med Wifi, dels har bedre lyd out of the box?