Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

JA som titlen siger, så har jeg lidt problemer med at finde den rigtige løsning.

min problemstilling er som følgende:

jeg bor i et rækkehus i 2 plan. soveværelset ligger på 1. sal og stuen ligger skråt nede under. Antennsetikket (vi har kabel tv) er ligeledes i stuen og er det eneste stik i huset.

Jeg har gennem længere tid gerne ville ha' et ekstra tv i soveværelset, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg så helst at jeg kunne undgå at skulle bore op gennem loftet og tværs gennem vægge osv, for at trække signalet derop, så jeg har ledt efter en måde at sende det trådløst uden held, så jeg håber at i kan hjælpe mig.

Når det problem er løst, så leder jeg som sagt efter et tv, og jeg skal også bruge en blu-ray afspiller.

så en hurtig opsumering, jeg leder efter

en måde at splitte mit tv signal uden forringelse, og sende det (helst trådløst) ca 20 meter.

et 32" lcd der kan vise 1080p (så billigt som muligt uden at være elendigt)

en blu-ray afspiller, der ikke behøver ha' de store features, jeg har en ps3 i forvejen.

Jeg vil maks smide 7-8.000 efter projektet, så jeg håber ikke at det begrænser mulighederne for meget?

håber i kan hjælpe mig. pft. :)
Af Nick_S
Et rigtig fornuftigt 32" TV kunne være Panasonic 32X10Y. En skærm med fornuftig kontrast, fine billedindstillinger, god håndtering af bevægelser, understøttelse af 1080p24, og med IPS alpha panel så man får rigtig gode betragtningsvinkler. (Typisk kan man have svært ved at placere et tv perfekt i et soveværelse, derfor er betragtningsvinklerne ret væsentlige her syntes jeg).

En god billig bluray kunne være Panasonic lidt ældre modeller. Tror du kan finde BD35 til en 13-1500 kroner rundt omkring.

Trådløst antennekabel;
http://www.auroragroup.eu/shop/forms/pr ... resultater
En løsning jeg har fine erfaringer med og varmt kan anbefale.

Vejl udsalgspriser i Expert (hvor jeg arbejder - gratis reklame, haha) hedder:
32X10: 4999,-
BD35: 1500,-
TVAny: 1599,-
Af nexuzz
Nick_S skrev:Et rigtig fornuftigt 32" TV kunne være Panasonic 32X10Y. En skærm med fornuftig kontrast, fine billedindstillinger, god håndtering af bevægelser, understøttelse af 1080p24, og med IPS alpha panel så man får rigtig gode betragtningsvinkler. (Typisk kan man have svært ved at placere et tv perfekt i et soveværelse, derfor er betragtningsvinklerne ret væsentlige her syntes jeg).

En god billig bluray kunne være Panasonic lidt ældre modeller. Tror du kan finde BD35 til en 13-1500 kroner rundt omkring.

Trådløst antennekabel;
http://www.auroragroup.eu/shop/forms/pr ... resultater
En løsning jeg har fine erfaringer med og varmt kan anbefale.

Vejl udsalgspriser i Expert (hvor jeg arbejder - gratis reklame, haha) hedder:
32X10: 4999,-
BD35: 1500,-
TVAny: 1599,-
Det lyder rigtigt spændende.

jeg har kun gode erfaringer med expert, købte sidste år mit 42" panasonic plasma hos milo radio i rødovre, efter sælgerens anbefaling og jeg har ikke fortrudt det et øjeblik.

hvilken expert butik arb. du i? vi kan måske finde ud af noget?