Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af j.b.
ja det virker lidt mærkeligt. Jeg har lige bestilt tv'et igår, og har aftalt der skulle komme torsdag. Så må vi se om det virker :)
Af j.b.
Fik i øvrigt lige en mail fra LG idag.
LG vil udgive plasma fjernsyn med indbygget DVB-C tuner (MPEG-4) i 3:e kvartal i år. Info om hvornår det sker kan du finde på vores hjemmeside nordic.lge.com/dk under "presse"
Af j.b.
Jeg har nu fået mit tv ind af døren, men jeg kan ikke finde nogle digitale kanaler på kabel. Jeg kan faktisk ikke få aktiveret dvb-c tuneren. Jeg har prøvet at indstille land til sverige, finland og '--'.

Min firmwareversion er 03.08.00 men hvordan får man den opdateret? Jeg har slået automatisk opdatering til, men der sker ikke noget.
Af realicebear
j.b. skrev:Min firmwareversion er 03.08.00 men hvordan får man den opdateret? Jeg har slået automatisk opdatering til, men der sker ikke noget.
Okay, da var da en gammel version, hvor er det købt? Prøv og ring til LG og hør om det er muligt at få det opdateret.

Jeg har selv lige købt mig et CA modul fra stofa og kan tage samtlige kanaler digitalt.
Af TYBO
Jeg har købt mit PS8000 hos Cinematic lige som realicebear.
Af blaller
Har også købt ps8000'n hos Cinemagic! Firmware 03.08.00
Nogen der ved, om der er nogen praktisk forskel i de' forskellige F.w. ver.???
Og endnu mere interessant! er der nogen updates på vej?
Ellers er jeg HAMMER glad for stue-alteret :p
Af TYBO
Softwareversionen på mit tv er i øvrigt V03.07.00
Af j.b.
TYBO skrev:Softwareversionen på mit tv er i øvrigt V03.07.00
arrg så jeg forvirret. Jeg kan slet ikke få aktiveret min DVB-C tuner. Har prøvet at indstille til både Sverige, Finland og '--'. Alligevel søger den kun på "antenne", og der er slet ikke andre muligheder. Jeg troede det måske kunne rettes med en software opdatering, men nu er min jo nyere som din :)
Af hackmann
Jeg købte et PS8000 fra danskitlager.dk efter hvad jeg synes er en klar besked fra LG support om at alle PS8000 har en indbygget DVB-C tuner.

Den kom så torsdag. Start den op vælge home use og Sweden. Men i Autotuning er der ikke CABLE kun ANTENNA. Manual siger her burde der være begge muligheder. Jeg lavet så autotuning og den finder nogle digitale kanaler men der er MUX1KBH (DVB-T) og ikke yousee.

Software version er 3.14.0

Jeg sender mail til LG support. Da de ikke har svaret når jeg kommer hjem fredag ringer jeg. Først for jeg en svensker som hurtig sender mig videre til dansk support. Efter jeg bliver ved med at sige at denne model skulle have en DVB-C, det har HQ jo sagt. Bliver jeg sat på hold et par gange og til sidst siger de: ja alle PS modeller har DVB-C men der skal en software opdatering til. De er ikke helt klar over om jeg kan selv gøre det eller der skal en service mand ud og gøre det. De vil ringe på mandag
Af j.b.
Ja jeg har os haft ringet til LG, som igen oplyste mig at tv'et havde DVB-C tuner.

Han kunne ikke finde ud af, hvorfor den ikke kunne blive aktiveret med Sverige, Finland eller '--'. Derfor ville han sætte en mand på sagen, og han ville ringe imorgen igen :)

Jeg har lige kigget tråden igennem, og som jeg kan se virker tuneren når software versionen er: 3.17.00 og 3.07.00 og den virker ikke på 03.08.00 og 03.14.00.
Ret mig hvis jeg tager fejl
Af realicebear
j.b. skrev:Jeg har lige kigget tråden igennem, og som jeg kan se virker tuneren når software versionen er: 3.17.00 og 3.07.00 og den virker ikke på 03.08.00 og 03.14.00.
Ret mig hvis jeg tager fejl
Det ser rigtig ud, glæder mig til at høre mere, er noget nysgerrig og undren!

/Martin
Af Troelz
Jeg lytter også spændt med på hvad resultatet bliver, da jeg overvejer at købe en lg ps8000.

Noget nyt?
Af hackmann
Jeg har talt med LGs service center både mandag og tirsdag. Men status er mere eller mindre den sammen som i fredags: DVB-C kan muligvis aktiveres med en software opdatering og der skal nok en teknikker ud og gøre det.

Service centeret kender ikke til en submodel på PS8000. Og de skulle gerne vide det før de risikere at møde dem ud i byen. Jeg ved ikke om en submodel er ligeså hard som FCC id hvor bare en enkelt komponent er skift, selvom det er til en anden tilsvarende, så skal det ændres. Det tyder på DVB-C kan aktiveres med software.

De ting jeg forholder mig til:
  • forskellen på DVB-T og DVB-C er frekvens område og modulation
  • specs på PS8000 siger ingen DVB-C kun DVB-T
  • DTT signalet kan være stærkt nok til man kan modtage digital kanaler gennem kabel stik
  • men OP har en PS8000 med DVB-C: 256QAM bliver ikke brugt i DVB-T
  • software version på OP TV (3.17.00) er nyere end vores der ikke har DVB-C (3.14.00 og 3.08.00)
  • LG har opdateret bruger manuallen og fjernet "kun LCD modeller" fra afsnit om kabel TV
  • LG support har på email (15SEP) og i telefon (18SEP) sagt til mig at PS8000 alligevel har en DVB-C
Jeg tror at LG har brugt samme komponenter i deres LCD skærme med både DVB-T og DVB-C og deres plasma skærme. Og at manglen på DVB-C i plasma modeller skylles at software ikke var klar. Det er den så nu men LG er endnu ikke klar på support og service siden. Og derfor har de ikke opdateret specifikation på websiden.

Hvis PS8000 ikke har mulighed for DVB-C og der ikke er nogen planer om at tilføje/aktivere det, burde det vare simpelt at sige desværre, vi tog fejl vi troede du spurgt om en LCD model. Undskyld.
Af Morten_J LG
Hej!

Jeg er ny her på forummet og arbejder til daglig hos LG.

Jeg har fulgt tråden vedrørende DVB-C i PS8000 og der er godt nyt til de som savner denne funktion på tidligere versioner af PS8000.

Vi har netop modtaget en software opdatering, der kan aktivere DVB-C'en i PS8000.

Efter aftale med Rasmus Larsen, vil der snarest blive lagt en artikel op på forsiden af flatpanels.dk, med vejledning omkring opdatering af softwaren.

Jeg står naturligvis også gerne til rådighed via PM, hvis der skulle være spørgsmål af anden karaktér vedrørende LG's TV/AV produkter.

Venlig hilsen

Morten Jørgensen
LG Electronics