Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af john0336
Jeg søger et tv med optagefunktion til f.eks. en ekstern harddisk eller et usb-stick. Jeg ved at Zepto's C32 kan det, men den har desværre ikke en Mpeg4 tuner. Jeg vil gerne have fuld HD 32", mulighed for at se DR's nye kanaler til november (mpeg4) og den skal ikke være meget dyrere end Zepto's C32.

Der er tidligere skrevet et indlæg om dette i juli måned, hvor der henvises til Loewe og NAD, men disse er meget dyrere mærker, hvilket jeg ikke er interesseret i. Desuden skal det ikke være et TV med en indbygget (larmende) harddisk. Jeg er heller ikke interesseret i diverse eksterne bokse med optagefunktion.

På forhånd tak for hjælpen.
Af xcardman
mpeg4 er ved at blive krypteret. Ligesom alle udbydernes pvr optager kan man ikke få sine optagelser ud.
det samme med med tv. Jeg tror ikke der kommer en model hvor man kan tage sine HD og SD udsendelser ud via usb.
det er mit gæt.
Af kanaster
Tage ud ?
Man kan vel tage harddisken ud og sætte den til en computer.
Så er spørgsmålet om man kan bruge det til noget ?
Af xcardman
den er jo krypteret, så du ikke læse filerne via pc.
Af john0336
Tak for jeres svar.

Grunden til, at jeg vil kunne optage gennem tv'ets USB stick til en ekstern harddisk eller (især) et USB stick er sådan set ikke, at jeg vil kunne tage optagelserne med. Det var mere fordi, jeg vil undgå larmen fra en harddisk. Meningen er, at jeg skal afspille på samme tv, som jeg optager.

Som jeg har forstået det, kan man altså ikke optage til et USB-stick på mpeg4 tv, da mpeg4 er krypteret. Øv.