Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
For et par år siden mener jeg det er?, begyndte der at komme harddiske i tv, men den tendens synes at være glemt igen. Hvorfor mon? Personligt synes jeg en harddisk er en rigtig fed feature i et tv.
Af Ponduus
Det har nok noget med efterspørgsel at gøre. Det var nok ikke lige det kunderne gik og ledte efter, da det kom på markedet. Og nu tror jeg ideen er lagt på hylden hos de store selskaber. Desuden kan man jo næsten ikke få en udbyder boks uden harddisk. Det har nok også noget at sige.
Af xcardman
4 ting

1 tynd skærm
2 rep skal undvære tv pågrund af optager
3 man kan ikke få sine optagelser ud
4 Så nej tak en skærm skal bare vise et billede

det er ikke noget for mig, men jeg har også købt en skærm uden tuner og lyd

Ellers er jeg enig med Ponduus
Af Fing
Ville rigtigt gerne have haft en HDD i min X10, men der er ikke noget alternativ med HDD, hvis man ikke vil have et ældre LCD, eller et dyrt Loewe f.eks.
Der er jo en grund til at folk efterspørger DVB-tunere indbygget - nemlig at de vil undgå boksene. Der er helt sikkert også et marked for HDD i TV, men jeg tror det er en ting mange ikke er opmærksomme på, da de har rigeligt med at holde styr på hvilken tuner de har brug for, mpeg 2/4 osv.

Med hensyn til at udbyderne har bokse, ja, men dem kan man jo undgå hvis fjernsynet har tuner, de rigtige CI-slots osv. Jeg har f.eks ingen boks til mit TV og jeg har 50 kanaler, men hvis jeg skal have en HDD-optager er der jo lige pludseligt en boks alligevel - derfor kæmpe plus, hvis mit TV havde en HDD.

Tror dog på at det er noget der bliver mere udbredt - måske efter alt virakken om tunerne er overstået.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tag et kig på harddiskoptagerne på markedet. Der er for mange DVB-standarder i de forskellige lande til at få alle dækket ind. Herhjemme ser vi TV via DVB-C, T og S, og der er ikke rigtigt nogen der har lavet en separat recorder, der kan klare alle disse standarder.
Af Grebdaar
En mulighed
Zepto Pantheon C32

Kan optage direkte på en usbdisk sat i fjernsynet.