Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianSPC
Overvejer at købe dette TV, men vil lige høre i andre herinde om hvad erfaringer i har med denne model ?

Har scannet nettet efter et nyt TV da vi gerne vil have et som er hvidt, og er kommet frem til at der ikke er så mange modeller desværre, har kun fundet dette Zepto og så har Samsung også 1 dog kun i 40".

Har godt læst testen herinde på C42 100hz, men det er jo ikke helt samme model.

Jeg får mit TV signal via Profiber.dk rent digitalt via HDMI, så analog siden har ikke så megen betydning. Bruger dog VGA til mit HTPC
Af xcardman
Kender ikke skærmen så den kan jeg hverken sige for eller i mod.
nu skriver du ikke budget, men en mærkevare som sony e5500 havde jeg nok taget til htpc brug. Den fåes også i hvid
http://www.sony.dk/product/t32-e-series/kdl-40e5500

men hvorfor ikke dvi til hdmi eller hdmi til hdmi.
et nyt grafikkort med dvi eller hdmi koster ikke meget efterhånden og er noget bedre end vga.
Af BrianSPC
Mit budget er helst 4000-6000kr, og det skal være helt hvidt, og min 42"
jeg kører VGA da jeg bruger onboard grafikkort, da pcen kører 24/7 så den skal derfor være meget strømsvag, og et alm grafikkort sluger temlig meget strøm. Min HTPC består af en et Intel bundkort med en 330 Atom CPU, hele skidter sluger kun ca 40w.
Af BrianSPC
Er der ikke nogen herinde som har sådan et zepto c42 som kan fortælle hvad de synes om det ?
Af mylle
Jeg har driblet rundt i dette forum i en god uges tid nu for at forsøge at forstå denne komplekse verden (nu går det lidt bedre) og som førstegangskøber har jeg brug for yderligere et par gode råd oven på alle de andre jeg indtil videre har fundet her :)

Er der nogen derude der ved (eller kan vurdere) om det er det pengene værd at bruge 2.000 glade kr. mere for at få 100 HZ på ovennævnte model. Jeg skal "bare" se fjernsyn i ordentlig kvalitet dog sandsynligvis på sigt også spil.

De gode anbefalinger på W5500 og PX10Y har jeg noteret mig og disse indgår for fuldstændighedens skyld også i mine overvejelser.