Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vickmann
Jeg har brug lidt input, jeg skal ud og investere i mit første fladskærm, så skal det også være et godt et.

jeg sidder 3m. fra tv'et, det skal stå i min stue på 40 m2 med 4m. til loftet, det er meget oplyst af sol lys.

Jeg har læst næsten alt på denne fantastiske side, og har fundet frem til 4 flg. skærme, med begrundelse efter model navn.

Skærmen skal bruges til alt, med alt mener jeg, TV, Blue-ray, Wii, PS3 og på et senere tidspunkt også en mediecenter. Størrelse 40-42"

PFL9803, - Pga. anbefalingen her på siden og "TÆNK"test vinder

PES0001, - denne skærm er på min liste fordi, "TÆNK" har den på en anden plads i deres test, og fordi den har den trådløse turner box, en futura.

Z5500, - Fordi jeg har en forkærlighed for sony, og da testen her på sidden konkludere at den er bedere end Z4500, men kun pga. af pris ikke fik tildelt "godt køb" awarden.

G10/15 ell.V10, - Plasma skærmene har jeg kigget på, og skal det være det, bliver det et Panasonic. Men pga. den meget lyse stue tror jeg ikke at det går.

Har jeg overset en skærm høre jeg gerne på andre forslag, der passer til det jeg skal bruge den til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med Philips' skærme skal du vide, at de kræver en del tweaken før de får et godt billede. Philips har ret mange funktioner indbygget i TV'et, som nærmest modvirker god billedgengivelse, og disse ting skal slås fra en efter en. Husk også på at TÆNK ikke vægter billedkvaliteten ligeså højt som vi gør her på siden, så når de kårer en vinder, så har den ikke det bedste billede til prisen.

Hermed er det ikke sagt, at de to modeller du ser på er dårlige. Slet ikke. De kræver bare lidt mere arbejde end de andre.

Jeg synes du bør få set skærmene i virkeligheden, og få afprøvet om plasma-modellerne er et no-go. De vil levere den bedste billedkvalitet af alle de modeller du har set på. V10 vil især være et godt bud, hvis du vil spare en kalibrering, da dens THX-profil kan stille de fleste tilfredse.
Af vickmann
tak for det hurtige svar, så tror jeg vil bestille et over nettet, går det ikke, kan jeg sende det tilbage.

men venter lige og ser om der kommer andre forslag/meninger
Af siccio
Vil ikke blande mig i plasma-lcd diskusion, vil dog bare lige orientere dig om at den Philips skærm 9803 er sidste års model, da den nye hedder 9704.
Begge med LED, grunden til jeg skriver dette, er bare at 9803 stadig er møg dyr, og tror faktisk 9704, bliver billigere, selvom det er nyere, grundet udviklingen i priserne.
Så medmindre 9803 er på vildt tilbud, vil jeg overveje den nye, eller kigge på den Panasonic plasma Yakken nævner.
Til Tænk's test er det kun et at sige glem den O_O
De tester ud fra andre målestokke, en de fagblade, som beskæftiger sig med Tv/hifi
Det er mere "familien danmark" test de laver, om man så må sige.