Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Asgerk
Goddag flatpanels

Jeg har tænkt at erhverve mig med et fladskærms TV, og jeg har læst købsguide, og set på award produkter.
Her fik jeg et godt øje til Panasonic G10, men jeg ved ikke om det er et "overkill" til mit forbrug.
Skal bruge det til at se kabel TV og DVD-film, tv'et skal hænge på mit værelse, og jeg kommer til at sidde ca. 2 meter fra det.
Nogen der kan hjælpe mig?
Af RogueAgent
Det er jo nok kun dig selv der kan bedømme hvor grænsen for "overkill" går. Mht afstanden, så sidder jeg eksempelvis 2,5-3 meter fra en 50" og synes ikke det er for tæt - men det er igen lidt med smag og behag.

Efter 24p problemet er blevet løst er G10 nok et af de 2-3 bedste bud på en fladskærm under 10.000 kr.
Det mest oplagte alternativ ville for mig at se være Panasonic X10 som er ca. 3000 kr billigere, men som heller ikke er FullHD, hvilket er et issue for nogen, specielt hvis man sidder meget tæt på skærmen.
Af Th@mas
Asgerk skrev:Goddag flatpanels

Jeg har tænkt at erhverve mig med et fladskærms TV, og jeg har læst købsguide, og set på award produkter.
Her fik jeg et godt øje til Panasonic G10, men jeg ved ikke om det er et "overkill" til mit forbrug.
Skal bruge det til at se kabel TV og DVD-film, tv'et skal hænge på mit værelse, og jeg kommer til at sidde ca. 2 meter fra det.
Nogen der kan hjælpe mig?
Du kunne jo også stadig få et Full HD, men spare omkring kr. 2000 ved at vælge Panasonic S10 er lillebror til G10, det har heller ikke indbyggede blæsere som G10 som måske kunne være trælse at høre på når du sidder så tæt på. Jeg har et S10 og er rigtig glad for det. du kan se forskellen på S10 og G10 her: http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm

Mvh
Th@mas
Af RogueAgent
Jep, S10 er også et alternativ - det er dog værd at have for øje at det er en ældre paneltype, som har et noget højere strømforbrug end både X10 og G10.

Ikke så vigtigt for nogen, men et stort issue for andre...
Af Th@mas
RogueAgent skrev:Jep, S10 er også et alternativ - det er dog værd at have for øje at det er en ældre paneltype, som har et noget højere strømforbrug end både X10 og G10.

Ikke så vigtigt for nogen, men et stort issue for andre...
Er du sikker på det? det er en G12 panel som G10, forskellen ligger det ikke i hardwaren eller softwaren med NeoPDP, og ikke i skærmen?

Mvh
Th@mas
Af Asgerk
Tak for rådene og anbefalingerne, tror det falder på G10 da den kun er cirka 1000,- kr dyrere end S10.
Af NS-Genie
Ud fra det jeg kan se, bruger alle tre modeller nogenlunde den samme mængde strøm. S10'erens standby forbrug er faktisk angivet til at være lavere end de andres.
Af RogueAgent
S10 kaldes godtnok et G12 panel, men er ikke af NeoPDP typen, som G10, V10 osv, og er såvidt jeg ved reelt identisk med G11, bare i et nyt kabinet.

Jeg kan faktisk godt se på Pannys hjemmeside at G10 er angivet til et højere strømforbrug end S10, men det må jeg indrømme undrer mig en del, da NeoPDP bl.a. netop bliver solgt på at have lavere strømforbrug end andre plasmapaneler.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Bantam herindefra har tidligere målt effektforbruget på V10, B855 og LX5090 og de var alle i samme størrelsesorden. Dvs. omkring 350 W for et 50" TV.
Af Kim W
Jeg har fået tilbudt et brugt G10 hos en forhandler til 6000,- Er det et godt køb?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, hvis TV'et ikke har fået burn-in, og ellers leveres med garanti.