Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har investeret i et lækkert Z4500, dog vil jeg gerne have noget mere dybde og bas når jeg ser film og hører musik... Jeg gider ikke have store surround højtallere i stuen + en ekstra fjernbetjening...

Spørgsmålet er så om jeg kan sætte en aktiv subwoofer til fjernsynet? Hvordan? Hvad skal jeg bruge?

Plus hvad skal man gå efter?

Budget på 2000-2500kr
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på hvilke udgange dit TV har. Meget få modeller har en udgang til en aktiv subwoofer. Pioneer har nogle modeller, men ellers har jeg vist ikke set nogen. Du skal have en volumenstyret linieudgang før det virker.
Af -jacob
Der er en anden mulighed som jeg bruger. Tilslut stereoanlæget til Z4500 og indstil TV`et til at styre volumen. Jeg bruger anlæg og TV højtalere samtidigt, på den måde bruger jeg TV´ets højttalere som en slags centerhøjttalere, og anlæget til at give mere stereoeffekt, og bas.
Det er selvfølgelig ikke det samme som et rigtigt surround anlæg, men det fungerer forbavsende godt.

Du kan sikkert gøre det samme med en sub, men jeg tror stadig den skal køres igennem en forstærker så delefilteret sørger for at du kun får bas på de frekvenser hvor der SKAl bas.
Af Patrickr87
yakken skrev:Det kommer an på hvilke udgange dit TV har. Meget få modeller har en udgang til en aktiv subwoofer. Pioneer har nogle modeller, men ellers har jeg vist ikke set nogen. Du skal have en volumenstyret linieudgang før det virker.
Altså jeg har set bagpå og der står digital output og output?

Hvad skal der stå?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der skal desværre nok direkte stå "subwoofer output", da du typisk ikke har nogen volumenstyring ellers. Et optisk output er bare en rå datastrøm, som du ikke har nogen måde at kontrollere volumen på (det er jo digitalt), og en alm. "output" via RCA-stik vil heller ikke være volumenstyret i 99% af tilfældene.
Af Patrickr87
Jeg var oss lige forbi Sonyshoppen og de skød også min drøm i sænk :)

Men samtidig fandt vi frem til at jeg skal have en "soundbar" inkl blueray fra Sony, så kan man styre det hele fra én fjernbetjening :)

Fik også en demostration af det = Det var sådan noget skulle have..