Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg er grøn as hell på fladskærmsmarkedet, og har læst og kigget længe!
Økonomien er dog ændret markant lige pludselig da jeg er startet på studie. :)

Derfor er det en lidt anden prisklasse jeg kigger i pt. og ku egentlig godt tænke mig en vurdering af denne skærm?

http://www.elgiganten.dk/product/radio- ... -42-lcd-tv

5000,- lyder jo umiddelbart ikke dumt?
Den skal bruges til xbox, ps3 samt TV signal og dvder.

Er der en venlig sjæl der vil sige mig om man køber katten i sækken her?

Mvh
Kenneth
Af BrianH
Sådan en har jeg i 32" og er rigtig glad for den. 32" koster 3500,- hvis du vil spare endnu mere
Af KennethO
vil jo selvfølgelig gerne ha et alternativ hvis der er nogle preferencer i 5-6k klassen:

Tak for det svar Brian, men jeg vil ikke længere ned end 37'' og allerhelst 40- 42 :)

På forhånd tak for hjælpen og god weekend
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Opløsningen har ikke ret meget at sige med mindre du sidder klods op og ned af TV'et. Derudover så er der ret mange Xbox- og PS3-udgivelser der kun er lavet til 720p, så dér vil du ikke engang vinde noget med højere opløsning.
Af Fernando
Hej,

Jeg er ny her, og havde lidt kig på det samme tilbud i ELGiganten. Så i stedet for at oprette en ny tråd, kan jeg lige så godt spørge her:

Hvad er det i mener der gør Panasonic TX-P42X10Y bedre? Det er ikke fordi at jeg ikke tror på jer, men for at få nogle konkrete facts på bordet om hvor det er bedre - da jeg også er helt grøn på området.

Jeg vil købe et nyt fladskærms tv primært for at få mest muligt ud af min nye xbox 360's grafik, da mit nuværende tv er et efterhånden gammelt 'standard' tv. Men tv'et skal selvfølgelig også være egnet til at se tv, og DVD'er. Mit budget ligger på ca. 5000,- plus minus

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af truehorses
Den gør det hele bedre

Billedekvaliteten er laaaangt bedre....
Af Fernando
Ok mange tak for informationen, det er værd at tage med i sine overvejelser :)
Af KennethO
For folk der er interesserede i skærmen..

SUPER LÆKKER SKÆRM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mangler dog måske lidt guide i at optimere den (jeg synes auto funktionerne normal, bio og dynamisk er enten lidt for mørke eller noget for lyse i tv.

Men slap af... min playstation har aldrig set vildere ud, Call of duty er jo som selv at ligge i skyttegravskrig under anden verdenskrig!
og billedet er helt acceptabelt selv på analog signal!! Glæder mig til digitalt :D

Tak for guidance! :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan finde et skema med indstillinger i vores test af skærmen.
Af Fernando
Tak for updaten, med dit nye fjernsyn.

De fleste fingre her på forummet peger i den retning, når man skal have noget til omkring 5000,- , så tror næsten også at jeg må købe mig sådan et :)