Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jesper L
Hej,

skal ud og investere i vores første LCD tv. Og prisen må maks være ca.5.500 kr. Ok - ved det godt. Kvalitet koster, men leder efter det bedste til netop den pris.

Er faldet over denne LG her
LG 42LH4000

Anmeldelse af LG´en her

Kan I foreslå alternativer til LG´en, som jeg synes får rimelig god anmeldelse?

Takker :)
Af Jesper L
Ja I kender det sikkert godt - man har et pris udgangspunkt, og når man så begynder at kigge sig omkring, stiger maks grænsen løbende :D

Er nu stødt på to flotte skærme:
Samsung LE40B650 & Sony KDL-40W5500K

Har læst tests af dem begge, og Samsung´en vinder en anelse over Sony´en. De har begge Ethernet (som er et must). Har set dem begge to i aktion, men Sony´en havde faktisk et lidt mere roligt billede.

Hvad er jeres erfaringer med dem? Prisen er næsten den samme på dem begge.

Samsung test
Sony test
Af Kibsgaard
Jeg stemmer for Samsung tv'et:
Bedre billede på et normalt antennesginal.
Federe design og med glasfod, hvor Sony's virker lidt mere som noget billigt plastik.

Hvis jeg husker rigtigt er Sony tvet dog en smule hurtigere i menuerne og til at skifte kanaler, men ikke meget. Sony's remote synes jeg også er pænere og mere praktisk at bruge.

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge tvet til, men da du så dem i aktion var det sikkert med signal fra en Sony Bluray? =b Hvis du for det meste bare ser normalt tv, så synes jeg bestemt du skal vælge det fra Samsung =)
Af Jesper L
Hej Kibsgaard.

Tak for dit input. Jeg ser nok mest tv (digital antenne) og alm. dvd. Det jeg så på skærmene i forretningen var Discovery HD. Kan selvfølgelig være Samsung´en ikke var indstillet helt korrekt.

Er helt enig med dig i fjernbetjeningens udseende. Men kan dog leve med den anden for et bedre billede ;)

Er mest til Samsung´en lige nu - nok den det ender med. Har set den hos Jaman til 6.875.- Møgbilligt!!
Af Jesper L
Så er der bestilt et Samsung LE40B650 hos Jaman. Pris 6.875.- Har set fjernsynet i forskellige butikker med både DVD og tv signal, og den leverer et rigtig flot billede. Jeg overvejede om jeg skulle gå op i LED modellen, men det at man ikke kan slå auto-dimming fra afgjorde sagen.

Mht. servicen fra Jaman, må jeg sige jeg er meget imponeret. Lars fra firmaet svarede promte på mine forespørgsler (4 mails), og kom igennen på tlf. rimelig hurtigt.

Samsung´en er på lager, så den skal afhentes i aften...sweeet :)
Af Vivi
Vi overvejer at købe et LE40B650, som de også har på tilbud i Metro (samme pris som hos Jaman), og kunne godt tænke os at høre hvad du syntes om dit tv nu du har haft det en måneds tid?

Kan du stadig anbefale det? :)
Af Jesper L
Vivi skrev:Vi overvejer at købe et LE40B650, som de også har på tilbud i Metro (samme pris som hos Jaman), og kunne godt tænke os at høre hvad du syntes om dit tv nu du har haft det en måneds tid?

Hej Vivi.

Ja kan absolut stadig anbefale det. Lyden er acceptabel men det anbefales kraftigt at køre den ud over stereo anlægget.

Billedet
Vi bruger alm tag antenne og det digitale signal står sindssygt godt. Hverken ved alm. tv eller DVD er der flimmer ved bevægelser.

Sort er ikke 100% sort men det kan vi godt leve med. Ikke noget man lægger mærke til, medmindre man er entusiast og skal have det bedste af det bedste.

DLNA
Fungerer faktisk rigtig godt. Den afspiller fint MKV filer - der er dog nogle den ikke kan afspille pga. inkompatibel audio format. Det gør dog ikke så meget, da vi har koblet PC til tv´et og derigennem tilgår film.

Så køb du bare Samsung´en - et super flot tv med lækkert billede til en fornuftig pris. :)
Af Czuba
Jesper L skrev:
Vivi skrev:Vi overvejer at købe et LE40B650, som de også har på tilbud i Metro (samme pris som hos Jaman), og kunne godt tænke os at høre hvad du syntes om dit tv nu du har haft det en måneds tid?

Hej Vivi.

Ja kan absolut stadig anbefale det. Lyden er acceptabel men det anbefales kraftigt at køre den ud over stereo anlægget.

Billedet
Vi bruger alm tag antenne og det digitale signal står sindssygt godt. Hverken ved alm. tv eller DVD er der flimmer ved bevægelser.

Sort er ikke 100% sort men det kan vi godt leve med. Ikke noget man lægger mærke til, medmindre man er entusiast og skal have det bedste af det bedste.

DLNA
Fungerer faktisk rigtig godt. Den afspiller fint MKV filer - der er dog nogle den ikke kan afspille pga. inkompatibel audio format. Det gør dog ikke så meget, da vi har koblet PC til tv´et og derigennem tilgår film.

Så køb du bare Samsung´en - et super flot tv med lækkert billede til en fornuftig pris. :)
Hej...:)
Har overvejet at købe LE46B755, har snakket med Samsung, og de siger at der sidder det samme panel i de 2 skærme. Har så hørt OG læst, at 650'ern lider af slør, og mit spørgsmål går så på om det er noget du har lagt mærke til?
Og hvordan klarer den at man spiller PS3, hvis du har sådan én tilkoblet?
Af Jesper L
Czuba skrev: Hej...:)
Har overvejet at købe LE46B755, har snakket med Samsung, og de siger at der sidder det samme panel i de 2 skærme. Har så hørt OG læst, at 650'ern lider af slør, og mit spørgsmål går så på om det er noget du har lagt mærke til?
Og hvordan klarer den at man spiller PS3, hvis du har sådan én tilkoblet?
Hej Czuba.

Nej slør har jeg ikke lagt mærke til. Og har desværre ikke spillekonsoller ;)
Af JENC
Hej

Der sidder ikke samme panel i 655 og 755. I LExxB755 er du sikke rpå at få et Samsung panel, typisk SQ01, og i 655 kan du risikere at få CN01 eller BN01 panel, der ikke er samsungs egne. Samsungs egne paneler skulle være bedre, bl.a. med betragtningsvinkler, og det at få et SQ01 panel er en god grund til at vælge B755.

Faktisk lidt synd, at Flatpanels ikke nævner i deres Samsungs test, hvilken paneltype der sad i testmodellen. Det kan ses på et klistermærke der sidder på siden af panelet. Og på de tynde LCD bagerst på panelet. Det er 3 linies oplysning, der er paneltypen.

Om paneltypen også påvirker slør, og hvor stor forskellen reelt er på paneltyperne er svært at finde et konkret svar på. Der står meget om det på www.avsforum.com.

Du kan således hurtigt selv verificere at der er forskellige paneltyper i de to, ved at læse på siden af 2 (eller flere) du checker i en forretning.