Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af UlrikC
Hejsa,

Så kom mit nye G10 hjem og op på væggen. Der ser jo meget godt ud :)
Jeg har indstillet biografprofilen ligesom i denne test: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1237883026
Men der er 2 ting jeg ikke kan finde:
x.v.Colour
Intelligent Frame Creation

Hvor finder jeg dem?

Jeg vil umiddelbart tro at Biografindstillingen er til de mørke eftermiddage og aftener.
Findes der nogle anbefalede indstillinger til de lyse dagstimer?
Af Joergner
x.v.Colour og Intelligent Frame Creation indstillingerne kommer først frem, når du fodrer TV'et med en digitalt signal.

På mit PZ80 har jeg brugt de anbefalede indstillinger, men får der kommer for meget udefrakommende lys, sætter jeg TV'et til Normal eller Miljø profilen, hvor kontrasten er højere, dog har jeg indstillet alle de andre på de anbefalede indstillinger.
Af UlrikC
Tak for svaret.
Jeg har været inde og rode lidt mere med indstillingerne og du har ret vedr. x.v.Colour, men Intelligent Frame Creation fandt jeg og kunne slå fra.
Det er dog muligt at det kun gør sig gældende ved HD

Ellers er jeg kommet frem til det samme som dig.
Biograf indstillingen når det er mørkt.
Standard indstillingen når det er lidt lysere og det eneste jeg har ændret fra det foreslåede i guiden er kontrasten og så er farven også sat ned til 25.
Af bantam
IFC kan altid slås til og fra uanset kilden - det skal bare ikke findes under billedindstillingerne - men under MENU/INDSTILLING/ANDRE INDSTILLNGER/INTELLIGENT FRAME CREATION.

Jeg har dog aldrig set et G10 (eller GA11), hvor det virker på. Måske er det udbedret, hvis der kommer en software-opdatering fra Panasonic (der er andre issues med Blu-ray 24p-undersøttelse og tilsyneladende noget billedudfald sammen med Xbox360).
Af vtviking
Har du oplevet blue ray og PSe/xbox360 problemer når du spiller hvis du ejer det :) ?
Har du opdateret med firmwaren der ligger her på forum ?
UlrikC skrev:Men der er 2 ting jeg ikke kan finde:
x.v.Colour
Intelligent Frame Creation

Hvor finder jeg dem?
Lige for god ordens skyld, så understøtter blu-ray ikke x.v.colour. Det bruges såvidt jeg ved pt. kun i forbindelse med camcordere der optager i AVCHD format (som så godtnok kan brændes på BD-R, men det er jo ikke så relevant i forbindelse med købefilm).
Af bantam
vtviking skrev:Har du oplevet blue ray og PSe/xbox360 problemer når du spiller hvis du ejer det :) ?
Har du opdateret med firmwaren der ligger her på forum ?
Jeg har kun været involveret i analysen af 24p-problemet (Blu-ray) og er ikke bekendt med et PS3-issue.
Af vtviking
Det er flicker jeg tænker på og at billedet nogen gange bliver sort et sekund eller 2 :)
Af bantam
Har kun set klip af det ske på Xbox360. Har ikke hørt om det på PS3 (men man ved jo aldrig).
Af Joergner
Det var vel egenglig oss' bare en antagelse fra min side, for mit TV har ikke IFC...
Af vtviking
bantam skrev:Har kun set klip af det ske på Xbox360. Har ikke hørt om det på PS3 (men man ved jo aldrig).
og jeg bruger xbox lang mere af tiden end ps3 =/