Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er for nyligt flyttet og skal dermed skifte til Stofa. Da der i hytten ikke pt. er nogle tv med digitale tunere har jeg valgt at bestille en zaptorbox da det gav muligheden for valg af temapakker i stedet for den store pakke.

Nu har jeg så fået en lille brochure sammen med min kvitering hvor jeg ka se at Zaptorboxen kører via ethernet, og ville i denne sammenhæng høre om andre tunere har samme mulighed? Specifikt overvejer jeg at anskaffe mig et panasonic V10 og ville høre om denne (med CI modul og stofa kort selvfølgelig) vil kunne bruge samme ethernet signal til at fange tv-kanalerne? Eller skal jeg trække almindelig antennekabel fra den analoge udgang i væggen?

Ville nok foretrække ethernet-løsningen da det højsstandsynelig ville spare mig for en (endnu) 10meter antennekabel langs væggen.
Af dkscan
Zaptor-boksen får ikke tv-signalet via ethernet. Netforbindelsen er til de ekstra features så som leje af film.
Tv-signalet er DVB-C via antennekablet.
Af Ney
dkscan skrev:Zaptor-boksen får ikke tv-signalet via ethernet. Netforbindelsen er til de ekstra features så som leje af film.
Tv-signalet er DVB-C via antennekablet.
Så er det godt nok en spøjs måde de har lavet deres folder på. Dvs. man skal have BÅDE ethernet og antennekabel i? Eller går man bare glip af extrafeatures uden ethernet?

Det sidste vil være helt fint med mig, så kan jeg købe mig en antenneforstærker med indbygget splitter, et nyt tv og smide zaptorboxen i soveværelset så den bedre halvdel kan få lov at se kanel4 i fred :p
Af dkscan
Er det ikke denne folder, du refererer til: https://www.stofa.dk/kundeservice/pdf/z ... edning.pdf

I denne står med fed skrift:
Bemærk at Zaptor-boksen både skal tilsluttes med antennekabel til dit antennestik og med netværkskabel til kabelmodemmet.

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad en Zaptor kan uden netforbindelse. Den kan ihverfald ingenting uden antenneforbindelse :-)
Af Ney
*suk* det var da godt nok et latterligt system. Hurrah for at skulle trække flere kabler igennem hytten.