Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gammer
Næh det kan jeg forstå på det hele at der ik er. Men alm mennesker ligger vel ik så meget mærke til det eller hva? Jeg har fået et tilbud på en G10 med vægbeslag for 8100 ved en panasonic forhandler. Er det ik ok?
Af Gammer
Men er godt nok kommet i tvivl. For hvis G10 har det problem stadig, er det så stadig bedre end sony w5500?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
G10 er stadig et godt TV, og bedre end W5500 på langt de fleste punkter. Lige med undtagelse af 1080p24 håndteringen. Tag ud i en butik og se en Blu-Ray på TV'et selv. Så kan du bedre bedømme om det er noget du vil generes af.
Af Gammer
Okay jeg har kun lide set bay ray et par minutter på en G10. Synes ik jeg lagde mærke til noget. Men er jo heller ik expert i det.
Af henke350
Prøv at få en forhandler til at sætte Planet Earth på og vær sikker på at Blu-Ray afspilleren er sat til 24p. Det er tydeligt at se i de mange panoreringer. Jeg er heller ikke "expert" men kunne nemt se det på denne film.

Ellers har jeg læst at man kan se det på ujævne ryk i rulleteksterne på enhver film med 24p.

mvh
Henrik
Af Gammer
Okay er der nogen der ellers kender et godt fladskærm til en 8000 kr? For synes da det ville være træls at med det G10, når det har det problem.
Af vtviking
Det har jo ikke full HD.. Men hvor meget spiller opløsningen på en 50" udgave af X10 ind på Blueray og PS3 spil ? er der nogen kæmpe forskel ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det har ikke den store betydning. Jeg har haft både Pioneer 508XD og mit nuværende LX5090 på tæt hold, og der er altså næsten igen forskel, som kan spores til opløsningen. Du behøver bestemt ikke være bekymret selvom du kommer op i 50".
Af kinoha
bantam skrev:
Gammer skrev:... forhandleren sagde osse at problemet var blevet løst.
Der er ikke kommet en melding fra Panasonic endnu om de kan/vil løse 24p-problemet (og evt. få IFC til at fungere samtidigt).
Hvad er IFC og hvad er det der ikke fungerer ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
IFC står for "Intelligent Frame Creation" og er Panasonics måde at kopiere Sonys Motionflow+100 Hz. Det kan bestemt ikke anbefales, at man aktiverer det, da det får billedet til at se kunstigt ud.