Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
Men hvis du ikke har noget pc behov og skal bruge den som pc monitor.
havde jeg købt en plasma i 50 tommer eller give lidt mere og få en i 60 tommer.
det er en ældre model, hvor billedekvaliteten også er på tilbud.
men det kommer an på hvor meget du vægter billedekvalitet.
Af thcleaner
det er den nye model med det nye lcd panel det er bestemt ikke et tilbuds panel kvalitet er af den samme som samsungs nye led tver dog med en anedels mere grå i de hvide farver det er et super tv et af de bedste lcd´er på markede
Af mbm
:s
Ja det var da så to helt forskellige svar
Af TYBO
B i modelnummert viser at det er en ny model.

Den ser faktisk MEGET interessant ud.
Prisen er også ok.
Af mbm
Det mere når elgiganten smider XXE bagefter hvad mon det betyder.

Der er heller ikke meget at finde af reviews etc. på modelen

Er på jagt efter et større tv end mit nuværende LG 42PG6000. Har kun haft plasma skærme, så jeg er lidt nervøs for LCD :s
Af mbm
hmm det er sku da noget af et tilbud Elgiganten så har?
Kan det virkelig passe de ligger 5000kr under andre forhandlere?
Af JENC
Det er en ny model.

Og som der skrives en meget god skærm.

Hold øje med om farver udvaskes (særligt sort) ved skæve betragtningsvinkler. Og om der er clouding. Samsung sælger så meget at de køber andres paneler ind og anvender, og det diskuteres på avsforum.com og andre steder, om nogle paneler er bedre end andre. Du kan se paneltypen på siden af skærmen. Der er 3 liniers information på et lille klistermærke. Med serienr., noget andet, og så skærmtype som 4-karakterer nederst. Skærmtyper startende med "S" er Samsungs egne, f.eks. SQ01. Måske, måske ikke, er nogle bedre end andre.

http://www.google.dk/search?source=ig&h ... D&aq=f&oq=. 650 er det internationale modelnummer.

XXE er i øvrigt den fulde produktangivelse, og vil ganske givet også stå på en skærm fra Cinemagic, selv om de ikke bruger fuldt produktnummer på hjemmesiden.

God skærm. Køb du trygt den.

...jeg synes faktisk ofte, at når en fysisk forretning har et spark-røv tilbud, at så er det El-giganten.
Af Nick_S
Hvis du er nervøs ved købet af en LCD skærm syntes jeg istedet du skulle kigge mod LG's egen PS8000. Den fås i 60" til omkring 18k.

Kunne være en mulighed?! :)
Af mbm
Nick_S skrev:Hvis du er nervøs ved købet af en LCD skærm syntes jeg istedet du skulle kigge mod LG's egen PS8000. Den fås i 60" til omkring 18k.

Kunne være en mulighed?! :)
Ja har jeg også kigget på. LG ligger helt klart i toppet hvad angår design :)
Men jeg synes ikke jeg vil bevæge mig over 15.000kr.
Tror lige jeg vil se tiden an, og se hvad LG 60PS7000 kommer til at koste.

Mit drømme-TV til 15.000kr ville være et design ala LG, 60" med DVB-T/S/C, harddisk og Blu-ray :) .. Meeen der går jo nok et par år inden et sådan kommer til den pris. :((