Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af panthera
Hej

jeg har læst en del om plasma vs lcd og har også været i butikkerne for at opleve forskellen... og er helt klart mere til plasma pga billedkvaliteten...

men

problem 1
stuen er for lille (sofan står 2,5 m fra fjernsynet) til en 42" og det er meget begrænset hvad der findes af plasma i 37" eller 32"... Har kigget på Panasonic TX-P37X10Y... men synes at prisen indikerer at skærmen ikke er særlig god og at der findes en del bedre 37" skærme (LCD eller LED til den dobbelte pris)...

var faktisk lige ved at bestille en Panasonic TX-37V10 .. troede at det var en plasma skærm som svarer til TX-P42V10 modellen :( !:( :p :D

problem 2
hvis jeg så køber en plasma ..... så er jeg lidt bange for genskin.... der er meget lyst i stuen... selv om tv-et står lige under vinduet.. Men er det grund nok til at fravælge en plasma??? vi har mørkelægningsgardiner... men vi er også glade for lyset :)

fjernsynet vil blive brugt til SD (kæresten)... dvd, og divx,xvid,mkv osv via ps3.... og blu ray en gang imellem.......

budget: 10.000

håber i vil svare på mine spørsmål
forslag er mere end velkomne!
Af Kratz
Udvalget for 37 tommer skærme er noget mindre end for 42 tommer som du også har fundet ud af.
Jeg vil faktisk mene 37X10 er den bedste 37 tommer skærm du kan få.
Af Ponduus
Stuen er bestemt ikke for lille til en 42". 2,5 meter hen til en 42" skærm er meget passende. Ja ja, tro det eller lad være.

Prisen indikere intet andet, end at X10 er et røverkøb. X10 vil være betydelig bedre end et LCD tv i samme prisklasse. Især når du selv siger, at du synes plasma giver den bedste billedkvalitet.

Angående genskin, så er det jo svært for os herinde at bedømme, men hvis du køber et tv og genskinnet er for slemt, så kan du jo altid få det leveret tilbage. I hvert fald ved køb på nettet, hvor du har 14 dages returret.
Af Kratz
...Og, glemte jeg at skrive, hvis ikke du føler det er et problem på din gamle CRT skærm (hvis du da har sådan en?) vil du heller ikke føle det er et problem på en plasma skærm.
Af bleze
Jeg har 2.5 meter til en 60" og den er alt for lille. Startede med en 37" og man kunne jo dårligt se den på væggen ;)
Af xcardman
En panasonic x10 der er prisen næsten for god. Hvis et tilbud er godt til at være sandt til man man holde sig væk.

i dette tilfælge er det om at slå til, du får ikke bedre tv til prisen.
næste tv hedder en g10 eller g15 også fra panasonic. Fåes ikke i 37 tommer

LG kan man også kigge på, men ikke i 37 tommer.

intet lcd kan levere et lige så godt billede i denne prisklasse. Samt du synes at plasma ser bedre ud.
Af panthera
tak for jeres svar... 37x10 står i stuen allerede og jeg er mega tilfreds med billedet :)
Af Kratz
Jamen tillykke med dit nye TV :)