Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

jeg er på udkig efter noget der kan ryde lidt op i min stue jeg har et gammelt 32 tommer 70kg monster stående og et anlæg med nogle fornuftig store b&w højtalere.

Det jeg gerne vil skifte til er 37-42 tommer lcd (var tanken) med DLAN så jeg kan koble op til nas boks og bruge tv'et som musik afspiller.
Jeg skal naturlighvis have købt en højtaler skinne til tv'et for at få en bedre lyd nu da det skal erstatte min anlæg.

Jeg havde kig på LE40A866 men der er tråde herinde der siger tv'et har en irriterende blæser støj.

Hvad er alternativerne til det samsung ? og hvor finder jeg et godt site til højtaler skinner ?

Vi sidder fra 2,5-3,5m væk fra tv'et

Prisen på tv'et skal gerne holde under de 10k

Alle foreslag er velkommen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Så længe DLNA kun skal bruges til musik, så kan det fleste Tv med indbygget DLNA bruges. Skal du derimod også kunne køre video, så er vi i min mening nede på zero udvalg. Jeg har endnu ikke testet et Tv, hvor jeg synes DLNA funktionalitet er bare tilnærmelsesvis lige så god som f.eks. i PS3.

Musik-delen kan dog gå an - også i Samsung LE-40A866. Du skal blot holde dig fra Panasonics Tv. De afspiller ikke mp3 over DLNA.

Nye Tv fra Sony, Samsung og Philips har også DLNA. Bemærk dog at de fleste af dem kræver at du benytter et kabel. Til Samsungs Tv kan man erhverve sig en trådløs USB dongle og køre det hele trådløst på denne måde. Philips topmodeller har også trådløst DLNA.
Af bdubrp
Hej Rasmus Først og fremmest tak for svaret.

Jeg var ikke klar over at panasonics tv ikke kunne afspille mp3, så er de da udelukket.

Jeg har været i flere butikker og kigge efter tv, hvis man nu også tager lyden med i tv'erne er der så mærker der laver bedre lyd indbygget i tv'et end andre ?

Hvilket tv ville du anbefale hvis du skulle købe tv som også skulle bruges til musik afspilning ?
Af bdubrp
Hej igen

jeg har været ude og kigge på nye tv nu er jeg blevet vild med Samsung UE40B6050 det ser kanon ud og gengiver et kanon billede om med en dongle kan det overføre trådløst :)