Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jumle
Er der ikke en af jer heldige ejere af dette vidunder der har mulighed for at måle/oplyse mig hvor mange watt dette tv hiver i brug efter det er kalibreret?

På forhånd tak.
Af urbananen
Nu er mit ikke kalibreret, men det er temmelig svært at sige et nøjagtig forbrug, da det svinger helt utrolig meget. Mener mit gik fra 250watt til 480watt, alt efter hvor lyst et billede der var på.
-Ved ikke om du kan spare 50watt med et kalibreret
Af Jumle
Heh ok. Jeg leder vel efter et eller andet form for gennemsnit så. alm. tv før og efter. Måske endda det samme billede før og efter for en helt præcis sammenligning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg målte mit igår efter en komplet kalibrering, og den sluger 310 W i gennemsnit.
Af Jumle
yakken skrev:Jeg målte mit igår efter en komplet kalibrering, og den sluger 310 W i gennemsnit.
Eminent. Mange tak :)
Af xcardman
det er så uden at kører i sparmode?

på mit 500M kører jeg i sparmode 1 og ved blu-ray uden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, for d... da. Det er i sparemode 2. TV'et larmer alt for meget i de to andre til, at jeg kan holde det ud.
Brugeravatar
Af homer simpson
yakken skrev:Nej, for d... da. Det er i sparemode 2. TV'et larmer alt for meget i de to andre til, at jeg kan holde det ud.
Betyder det at TV'et også "larmer" i sparemode 2? Hvad er din se afstand til TV'et?

I en anden tråd http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 1840#69619 er der en der skriver at det øger risikoen for burn-in når TV'et køre i sparemode 2. Det er du ikke nervøs for?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har benyttet sparemode 2 siden februar, uden at se skyggen af rentention eller burn-in. Nej, det er ikke noget der bekymrer mig.

TV'et larmer lidt for meget i sparemode 2 ift. den forrige model jeg havde, så jeg får en tekniker ud og lytte til den når sommerperioden er forbi. Jeg sidder 3½ m fra mit TV. Jeg har en spektrum-analyzer, som jeg kunne bruge til at måle støjen, men støjgulvet er på 30 dB SPL, så det er svært at opsamle lyden effektivt.
Brugeravatar
Af homer simpson
Hmmm... det lyder ikke til at LX5090H er TV'et for mig med en se afstand på knap 2,5m og overfølsomhed for elektronisk støj.
Jeg mindes at ha' læst at KRP-modellerne (KRP-500A/KRP-500M) støjer mindre, er der nogen der kan bekræfte/afkræfte det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det skulle have mindre støj, men med LX5090 har jeg også oplevet ret stor variation i støjen. Mit forrige LX5090 støjede ikke nævneværdigt, og det kunne ikke høres fra sofaen.
Af xcardman
har jo selv haft en 5090H i et par månder. inden mit 500M.
jeg kan stort set ikke hører forskel mellem de forskelle sparmodes.
Det er en rimlig stor forbedring på mit 500M

mindre kontrast og lys= mindre fare for burn in.

jeg har prøvet og mishandle et px80 og kunne ikke frem tvinge det.

et pioneer er endnu mere modstandsdygtig, bruger dog ikke mit til mediacenter
Af Peter VTEC
Jeg tror også der er ret stor forskel på støjen fra de forskellige eksemplarer, mit LX5090 siger ikke noget med mindre jeg går helt tæt på TVet så kan jeg selvfølgelig høre den normale panelsummen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg satser på at denne summen kan reduceres lidt ved at servicebesøg, da jeg jo VED at samme model kan leveres med mindre støj.