Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen.

ja, som sagt er jeg totalt forvirret. Der er utroligt mange fladskærme at vælge imellem, og syntes det er utroligt svært, at finde det helt rigtige. Det skal være en 32 tommer, da større ville blive for stort til mit værelse. Skærmen skal bruges til stort set alt. Både til ps3, normalt tv kiggeri, og også tilsluttet til min pc. Jeg har læst mig frem til på siden, at valget muligvis kunne stå mellem sony w5500, eller panasonic 10G. Er der andre gode bud, ud fra hvad skærmen skal bruges til? Håber i vil hjælpe mig, da jeg virkelig er i tvivl.

Tak på forhånd.
Af BrianH
Hvad er max prisen? Panasonic G10 koster 8500,- og er i øvrigt mindst på 42" hvis du snakker plasma, mens det vist ikke får megen ros/omtale som LCD.
Samsungs UE32B6050 er efter min mening blandt de bedste LCD/LED til prisen.

Sony'en er ekstrem dårlig til tv-signaler de steder hvor jeg har set det, men det siger nok ikke så meget
Af Kratz
Hvad mener du når du skriver panasonic 10G? Det er efter min mening en noget upræcis udmelding.
Deres G10 plasma findes ikke mindre end 42 tommer, så det må næsten være deres LCD TV du tænker på?
Panasonic's LCD TV er udmærkede, men slet ikke på højde med deres plasma TV.
Sony 32W5500 lyder som et meget godt bud, men vær opmærksom på denne model ind imellem har problemer med backlight bleeding.
Af michaeltoft
undskyld jeg ikke var mere klar i udmeldingen. ja, det er deres LCD skærm, som også fåes i 32 tommer.
Af BrianH
michaeltoft skrev:ingen andre bud? O_O
Næææ :)
Af michaeltoft
i har jo egentlig ikke svaret på hvilket tv der var de bedste af de 2 jeg nævnte, udfra hvad tvet skulle bruges til?:)
Af michaeltoft
og har også hørt meget god omtale om Panasonic TX-P37X10Y, som også kunne være en mulighed :).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
X10 er jo ikke på 32"? Hvis du er villig til at gå op til 37" så er den helt klart det bedste valg i sin prisklasse.
Af Peter VTEC
Ja kan du bevæge dig op i 37" er X10 helt sikkert et bedre valg end de før nævnte 32" modeller.
Af Kratz
32 tommer har efterhånden udviklet sig til en irriterende størrelse hvor du betaler uforholdsvis meget uden at få den bedste kvalitet. Kan huske min bror havde samme problemer da han skulle finde en god 32 tommer skærm.
Men jeg kan kun erklære mig enig i, at hvis du kan få plads til 37 tommer, så er 37X10 fra Panasonic en bedre skærm (som vist ikke engang er dyrere).

For 32 tommer vil jeg stadig pege på Sony 32W5500 med den risiko det nu indebærer.
Af michaeltoft
tak for svarene. nogle bedre forslag hvis vi snakker om 37 tommere?:)
Af michaeltoft
og tænkte på. Panasonic TX-P37X10Y har kun en opløsning på 1024x720, hvilet er en rigtig lav opløsning. er sony, som har full hd, og dermed en noget højere opløsning, var den så ikke meget bedre at spille på?:O