Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg havde efter lang tids søgen i div. mere og mindre seriøse fora, endelig besluttet mig for et Lx5090H, bl.a. på baggrund af jeres anmeldelse og anbefaling, da jeg stødte på et forum, hvor de påstod, at KRP-500A havde et endnu bedre billede, bedre indstillingsmuligheder samt fra fabrikken et bedre indstillet billede.
Det ligger selvfølgelig også til en 8000,- mere på nettet.
Er det rigtigt forstået, at man ikke har muligheden for at undermontere højtaleren på et KRP-500A

Håber der er nogen der kan give mig nogle svar.

P.S. Er der nogen yderligere forskelle, foruden de manglende tunere, på et KRP-500A og et KRP-500M

Mvh
Kim
Senest rettet af GreenPea 04 aug 2009, 02:28, rettet i alt 1 gang.
Af kasperand
Sad også og funderede over det samme spørgsmål og har søgt forumet igennem, men så vidt jeg ved har KRP-A da også tunere.
Af GreenPea
Ja KRP-500A har tunere men ikke KRP-500M
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal fifle noget med beslag osv. for at få underhøjttaleren til at sidde der. Jeg tror slet ikke at der er huller i KRP til at montere den, men derudover så er TVet også smallere end LX, så HVIS hullerne er der, så vil højttaleren rage et godt stykke ud foran. Jeg er dog 99% sikker på at der ingen monteringshuller er.
GreenPea skrev:Jeg havde efter lang tids søgen i div. mere og mindre seriøse fora, endelig besluttet mig for et Lx5090H, bl.a. på baggrund af jeres anmeldelse og anbefaling, da jeg stødte på et forum, hvor de påstod, at KRP-500A havde et endnu bedre billede, bedre indstillingsmuligheder samt fra fabrikken et bedre indstillet billede.
Det ligger selvfølgelig også til en 8000,- mere på nettet.
Forskellen på billedkvaliteten mellem et kalibreret 5090(H) og KRP er minimal. Den store forskel er "Pure"indstillingen som KRP kommer med fra frabrikken- men man kan opnå det samme ved en kalibrering af 5090(H) til en lavere pris end prisforskellen, som du nævner.
Af GreenPea
Men hvor stor er forskellen så, hvis du nu også ISF kalibrerer dit KRP-500A. Er forskellen så stor, at den retfærdigør en prisforskel på ca. 8000,-.

Hvis KRP-500A modellen er en tak bedre end LX5090, skulle den så ikke være referencemodel herinde på Flatpanels, men der er måske fordi i ikke har testet den?

Mvh.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal ikke vælge KRP udelukkende pga. bedre billedkvalitet. Du skal vælge den fordi du vil have den eksterne medieboks og et fladere TV. Der er marginal forskel i billedkvaliteten, men som menig mand, skal man nok øve sig lidt for at kunne identificere den.
Af GreenPea
Super, så bliver det nok LX5090H modellen jeg går efter og sparer de 8 lange.

Tak for hjælpen :)