Superflot anmeldelse Rod83 og også en tak til Pendec for en masse input i PQ6000 trådene.
Er lige sluppet af med mit 4 år gamle philips LCD 32, og er på jagt efter en ny skærm, som jeg efterhånden er sikker på skal være en LG 42PQ6000.
Min gamle skærms største problem var sortniveau og shadow detail, alligevel formoder jeg at de 4 år + plasmateknologien vil give mig et løft, selvom det ikke er LG'ens force.
Har set den både hos El-giganten og Expert. Elsker designet, men begge steder var billedet håbløst, forøvrigt lig de andre skærme. Lyden var dog overraskende god i forhold til, hvad jeg ellers har hørt.
Nogen der har prøvet disse lidt alternative settings fra LGfan fra AVforums?
http://www.avforums.com/forums/lg-owner ... ad-17.html
En del brugere har rost dem i tråden.
Før jeg bestiller den, har jeg et par spørgsmål som jeg håber en venlig sjæl kan være behjælpelig med.
Skal bruges til:
-Alm. TV via intern DVB-t, håber tuneren er ok?
-DVD via scart
-Satellit via scart (Canal Digital)
I fremtiden skal der forhåbentlig investeres i en BD-afspiller + HD satbox, så scart vil blive afløst af HDMI stik.
Noget jeg skal være nervøs for, når afstand til skærm bliver 2,5-3 m?
Hvor tæt kan den hænge på væggen, når der skal være et scartstik monteret?
Evt. HDMI stik kan jo købes som vinkelstik og burde vel ikke blive et problem.
Er der nogen der har kendskab til LG's discret codes til valg af input signal og skærmformater, da jeg forhåbntlig skal bruge min pronto-neo fjernbetjening til styring af den?
Er der fordele ved at købe en model fra LG-nordic i stedet for en parrallel importeret model. Da det ikke drejer sig om en full HD skærm er der jo alligevel ingen pixel garanti ?
Prisforskellen er dog pt. kun 356,- kr (Jaman kontra Dansk IT lager)

Begge steder ikke på lager.