Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Robber8900 skrev:Hej jeg overvejer at købe et philipps essence set ved merlin.dk til lige omkring 13000 er der nogle + eller - :)
mvh Robby [/b]
hej jeg er ret enig i at designet er kanon men hvad med selve tv delen jeg skal mest bruge det til alm tv gennem visat parabol. jeg kan ikke finde en test her på sitet af tvét er det fordi i ikke har testet dette??
Mvh Robby
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har kun set på 9803-modellen - ikke Essence. Philips klarer håndteringen af analogt TV (og andet SD materiale) forholdsvist godt, men det er naturligvis ved HD at TV'et kommer til sin ret - ligesom med alle andre fladskærme.
Af Robber8900
yakken skrev:Vi har kun set på 9803-modellen - ikke Essence. Philips klarer håndteringen af analogt TV (og andet SD materiale) forholdsvist godt, men det er naturligvis ved HD at TV'et kommer til sin ret - ligesom med alle andre fladskærme.
Jeg takker mange gange for hjælpen tror jeg køber det er faldet total for designet og har fundet det til lige omkring 12k
Mvh. Robby
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du alligevel ikke skal bruge de indbyggede DVB-T/C tunere til noget, så kan du godt nøjes med at se på 42PES0001D i stedet for 0001H. Den første burde være billigere.
Af Robber8900
Hej prisen er den samme på 0001h og 0001d så kan jeg vel lige så godt købe 0001h
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, naturligvis. Det kunne jo være du fik adgang til kabel-TV, eller ville have Boxer TV engang ude i fremtiden.
Af Robber8900
yakken skrev:Ja, naturligvis. Det kunne jo være du fik adgang til kabel-TV, eller ville have Boxer TV engang ude i fremtiden.
Så har jeg købt philips essence kanon tv håber i tester det engang så man lige kan få nogle tips til fin justering.
Lige et enkelt spørgsmål til de kloge folk/brugere her på flatpanels
Hvad er conditional access module??????? og hvad bruges det til ?????
mvh Robby
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
CA-modulet er en kortlæser du skal bruge for at sætte et dekoderkort i TVet. Dit TV har en Common Interface port, som dette CA modul skal sidde i hvis du ser TV, der kræver dekodning, såsom digitalt kabel-TV. Du skal kun bruge et sådant modul hvis du skiller dig af med din boks, og vil fortsætte med at se digitalt TV.
Af farbruun
Er du glad for dit Essence Robby ?

Jeg har også selv kigget på det i lang tid, men kan ikke helt greje om det er lidt "gammelt" efterhånden - altså om man får mere i de nyere Philips (eller måske en Edge LED fra Samsung), men er stadig lun på essence