Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af apfolmer
Jeg har kigget lidt på dette, og specielt med hd optager og umiddelbart super kvalitet, også en milliard tilslutnings muligheder, indbygget forstærker, så man undgår en extra blot for at få 2 speakers tilsluttet osv, gør at jeg godt ku finde på at købe dette.

Det skal bruges til alt fra alm tv, Wii, afspilning af 720 og full hd film fra pc.

Mit største krav er bare billid kvalitet.. og ikke slør, ghosting osv..

Nogen erfaringer... Eller BEDRE alternativer til max CA 20.000 kr ...

Om det er LCD-plasma-Led er jeg fl... ligeglad med..
Af Fing
Det kommer jo an på hvor højt du vægter de ting du får i NAD-Tv'et.
Hvis du vægter den indbyggede HDD og forstærkeren meget højt og sætter disse ting som et krav til alternativerne, så finder du ikke mange alternativer.
Hvis du derimod går 95% efter den rene billedkvalitet vil du finde mange alternativer. Hvis dette er tilfældet kan du jo begynde med at læse de mange tests her på siden. Hvis du er doven kan du bare læse konklusionen. Det skulle give dig et bedre udgangspunkt og du kan evt. selv snævre mulighederne lidt ind.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du kan nå at finde et Pioneer LX5090, så har det også udtag til 2 højttalere, samt en udgang til en aktiv sub. Langt bedre TV, men du skal så undvære optageren. Det kan fikses med en de digitale bokse som eks. kabel-TV udbyderne sælger/udlejer.
Af apfolmer
jeg kan godt undvære optageren, men forstærkerdelen, med tilslutning af højttalere og evt sub er fed.

Og lige net-tilslutningen er perfekt, så er man fri for en extra set top boks... går jeg ud fra ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, netdelen har intet med STB at gøre. Det er til medieafspilning. LX5090H har kun DVB-T og S tuner med MPEG4. LX5090 (uden H) har kun DVB-T med MPEG2.
Af apfolmer
ok,så har jeg nok ikke undersøgt det ordentligt..

Men er der så en "player" eller lign i tvét , som kan afspille madier via net ?

Eller er det mest til RSS feeds osv ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg går ud fra at det er LX5090H vi snakker om nu? Den har en indbygget medieafspiller, som kan afspille musik, vise billeder, og visse typer af videoformater. Det kræver dog, at du har en dedikeret server ståene, som kører den nødvendige DLNA software, som TV'et kan snakke med. Den kan ikke blot streame rå data fra en harddisk - der skal være noget software på en PC eller en kraftig NAS, som kan formidle kontakten mellem TV og data på harddisken.

Det er således ikke afspilning over "nettet" generelt, men derimod lokalnettet, dvs. dit hjemmenetværk, som du kan afspille over. Dvs. kun film du på forhånd har gemt på en harddisk (i det rette format!), samt lyd og billeder.
Af Ibber
Hej,

Er der en test på vej af NAD 46B4 siden I kender billedekvaliteten?
Vi er tilsyneladende flere der er interesserede...

Hilsner