Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bimbobo
Hej,
after at have læst testen af 42", har jeg bestilt en Pana 37X10Y i dag..

Nu har jeg læst en del her og i Recordere.dk

I testen er disse indstillinger nævnt som "efter kalibrering"

Profil: Biograf
Kontrast 42
Lys 0
Farve: 30
Skarphed: 0
Farvetemperatur: Varm
Farvestyring: Fra
x.v.Colour Fra
Eco-format Fra
P-NR Fra

Kan jeg indstille TV med det samme med disse indstillinger, også for at køre det med dem i de første 200 timer .. plus minus.

Hvis disse indstillinger er de optimale ifølge testes.. behøver jeg stadig anskaffe mig en DVE for yderligere kalibrering. Jeg læser at gevinsten med DVE er "minimalt"..

Takker på forhånd
Mvh
Af bimbobo
..er alle sagkyndige på ferie? :D
Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, og derudover har vi jo gang i alle de obligatoriske "sommerferie"-opgaver, som hober sig op i årets løb...

Du kan roligt indstille TV'et med de optimale indstillinger fra start af.
Af bimbobo
...tak Yakken!
jeg er bare op at køre, fordi TVet skulle være hjemme i morgen eller på mandag... så jeg vil gerne starte "med den rigtige fod"
Jeg har læst testen I har lavet om 42X10Y og jo mere jeg læser den desto flere ting skaber tvivl..
HD får ikke den bedste kommentar, og at PX80 skulle være bedre på andre områder, gør det ikke nemmere for mig.
Jeg ved godt, at til den pris ikke kan fås bedre Plasma, men nu hvor jeg også har bestilt digitale TV... måske var en af de nyeste LCD også en mulighed... Samsung og Sony.

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Var det et spørgsmål, eller blot højttænkning? Jeg mener ikke du kan gøre et bedre køb til prisen.
Af bimbobo
.. tak Yakken.
Jeg skulle bare have bekræftet, at det var et godt TV :-)
men alligevel var det også et "skjult" spørgsmål om hvorvidt jeg skulle bestille en Sony W5500 eller anden Samsung LCD..

Mvh
Af bimbobo
..jeg har kørt med de indstillinger som var oplyst i testen fra Flatpanels siden første dag.

Nu er jeg ikke over de 200 timer endnu, men jeg er lidt træt af de "billeder", jeg har med disse indstillinger. De er "blege" og uden liv. Jeg er ikke den type som elsker at booste alt op...men der mangler noget "gejst"

Jeg har skiftet til følgende:

Profil Normal

Kontrast 37

Lys 3

Farve 25

Skarped 0

Farve varm

og alle andre ting "fra"

Jeg synes, at det har gavnet alle billeder, både HD og almindelig digitale nu, og der er dybde i billederne og liv i dem.

Kan disse nye indstillinger "skade" TV's indkøring, eller provokere burn-in "nemmere" end de andre?

Hvad er endelig forskel mellem "normal og biograf"... normal har "dybere" billeder, selvom værdierne er meget lavere. :o

Jeg sørger for at skifte kanaler oftere for ikke at se samme logoer i længere tid.

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis den dynamiske kontrast er slået fra (og det er den nok i alle profiler ud over "dynamisk"), så skulle det nok kunne gå at køre med disse indstillinger. Generelt set, så er skærmen ret modstandsdygtig overfor burn-in uanset hvordan du indstiller den, så du behøver ikke bekymre dig.
Af bimbobo
Tak Yakken...
alt andet end nævnt er slået fra..
Jeg er ikke bekymret, med alle de gode råd jeg får her ;) ..
Der er virkeligt kæmpe forskel mellem biograf og normal... Jeg vil anbefale, at dem med Pana skulle prøve det.

Biograf er acceptable i HD og DVD..men med digital only.. er det ikke godt nok.

Tak for hjælpen...