Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
Har lige købt (ikke til mig selv) et Panasonic TX-P37X10Y. Det er rigtig godt, men synes ikke det er ret godt til at tilpasse højde-bredde forholdet automatisk, så det passer til udsendelserne, de bliver generelt trukket lidt så folk blive brede i ansigterne og tv3's logo ovalt i stedet for rundt.

Mit gamle CRT tv fra JVC gør det noget bedre.
Er det generelt at Panasonic er dårligt til automatisk "aspect ratio"?
Af Lars K
BrianH skrev:Har lige købt (ikke til mig selv) et Panasonic TX-P37X10Y. Det er rigtig godt, men synes ikke det er ret godt til at tilpasse højde-bredde forholdet automatisk, så det passer til udsendelserne, de bliver generelt trukket lidt så folk blive brede i ansigterne og tv3's logo ovalt i stedet for rundt.

Mit gamle CRT tv fra JVC gør det noget bedre.
Er det generelt at Panasonic er dårligt til automatisk "aspect ratio"?
Et TV3 logo vil aldrig nogensinde blive rundt når du ser et 4:3 signal på en 16:9 skærm, med mindre der er to sorte lodrette striber i siden eller der bliver hakket nok af top og bund.
Af dieseldk
tv3 bliver da sendt i 16:9 :o eller er det kun digitalt ??
Af OleA
sæt aspect på tv'et til "4:3". Herved får du altid korrekt Aspect ratio. De kanaler der sender 16:9 vil automatisk skifte til 16:9. Bortset fra de få som ikke sender WSS signal.

Du nævner ikke om du ser analogt eller digitalt.

Tv3 sender 16:9, men analogt sender de ikke WSS(yousee)
Af alfiedk
har slet ikke de problemer med mit tv.. og den stå på auto..

gælder både analog og digital. .
der jeg har flest problemer er på min PS2.. der er jeg når til at sætte den på 16:9 eller "over" zoomer den