Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen.

Jeg står og skal flytte hjemmefra og skal derfor ha' udskiftet mit 32" Panasonic som jeg har været fint tilfreds. Jeg flytter ind i en forholdsvis stor 1 værelses og skal bruge et nyt TV. TVet kommer til at stå i en afstand af 2-3 meter til min sofa/seng og det vil også blive koblet til PCen da jeg skal se NFL over nettet. Jeg har tidligere set NFL sammen med en kammerat på min 26" acer, men den bliver skiftet ud med en Samsun T220 og eftersom vi bliver minimum 3 der skal se NFL til næste år synes jeg at 22" bliver for småt.
Jeg har ikke den store forstand på TV, men har kigget lidt på Phillips 32" som understøtter Full HD. Jeg elsker at køre med høj opløsning, men jeg ved ikke hvor meget det betyder, når det eneste tidspunkt at TVet skal bruges som PC skærm er når vi skal se NFL. Jeg vil bruge op til 6000 kroner og det skal være 26-32". Jeg har dog ikke umiddelbart kunne finde nogle 26" med Full HD.

Her er et par jeg har kigget på:

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=537557
Hvilke fordele er der hvis jeg tager PLF7404 eller PFL9613 istedet?

http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-3 ... 3976p.html

Det er i hvert fald noget jeg har kigget på. Har i nogle gode bud på hvad jeg skal købe.
Hvis der mangler nogle informationer så bare sig til og jeg skal være der med det samme :)
På forhånd mange tak.
Af Rod1983
Lad mig tilføje et ekstra fjernsyn på din liste: SONY KDL-32W5500 som på min liste ville en seriøst favorit bla dem du har. I sony'en får du et FullHD fjernsyn med en god billedekvalitet og kan samtidig bruge den til PC med FullHD opløsning. Ydermere slår Sony'ens 100Hz system begge Panasonics og Philips systemer og her på siden anbefales det at slå det til :) (se under anmeldelser). Jeg har selv haft et sony' fjernyn i den første generation med MotionFlow+100Hz og der var/er jeg stadig imponeret over 100Hz systemet. Se priserne her:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1211742/ ... ign-Priser

held og lykke med det
Rod1983

PS: De er ikke dårlige de fjernsyn du har valgt, men jeg mener at sony'ens billedet med BE3 er bedre end de to andre. Og ja jeg har set dem live ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
W5500 har fuld HD, hvilket kan være en fordel hvis du skal benytte den til PC-brug. Den opløsning som V5500 har, passer ikke overens med det en PC kan frembringe, hvilket betyder at du ikke kan fylde skærmen helt ud (eller at billedet bliver uskarpt). Det sker ikke med en fuld HD skærm.
Af Morten-Bang
Så er det da løgn det der står på siden?!

Opløsning:1920 x 1080 (Full-HD)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er forkerte oplysninger.
Af Morten-Bang
Nu er det ikke fordi jeg ved satans meget om TV, men alle steder jeg kigger incl. sonys egen hjemmeside siger det 1900*1080, så det går jeg nu ud fra er sandt. Jeg ser nu at W5500 har 100HZ hvorimod V5500 ikke har, derudover har W5500 også en lidt bedre kontrast. Hvor meget har dette at sige iforhold til prisen?
Af rasmus_olsen
Jeg ser nu at W5500 har 100HZ hvorimod V5500 ikke har, derudover har W5500 også en lidt bedre kontrast. Hvor meget har dette at sige iforhold til prisen?

I de fleste tilfælde anbefales det at slå 100Hz billedsystemet fra, især hvis du skal have tilsluttet en PC. Det er kun ved f.eks. fodbold eller anden sport du muligvis kan få gavn af det. Hvis du skal bruger TV'et til f.eks. PC eller konsol spil vil jeg helt klart vælge V5500 da der er mindre input lag end W5500 selvom 100Hz billedsystemet er slået fra. Jeg ved dog ikke om KDL-32V5500 er Full HD, men det ser sådan ud på sony.dk.
Af Morten-Bang
Det skal hverken bruges til Pc eller konsol spil. Det eneste tidspunktt til skal sættes til PCen er når vi skal se NFL, ellers er det udelukkende sport og film der skal ses på det.