19 jul 2009, 00:23
Jeg har et Sony Bravia KDL40w2000, som afgiver en summende lyd. Problemet er tilsyneladende relateret til backlight indstillingen på tv'et. Står backlight mellem 3-5 er der ingen summen. Men står den på lavere end 3 eller højere end 5 forekommer denne summen.
Ved almindelig lydniveau lægger man stort set ikke mærke til lyden, men ved lavere lydniveau kan man forholdvis tydeligt høre det. Jeg oplever dog, at summen forsvinder, når tv'et har stået tændt i mere end en halv time.
Jeg har haft tv'et til reparation to gange via garantien. Første gang skiftede de panelet, men det hjalp ikke. Anden gang kunne de ikke finde nogen fejl på tv'et.
Er der nogen, der har oplevet noget lignende med deres lcd tv?
Ved almindelig lydniveau lægger man stort set ikke mærke til lyden, men ved lavere lydniveau kan man forholdvis tydeligt høre det. Jeg oplever dog, at summen forsvinder, når tv'et har stået tændt i mere end en halv time.
Jeg har haft tv'et til reparation to gange via garantien. Første gang skiftede de panelet, men det hjalp ikke. Anden gang kunne de ikke finde nogen fejl på tv'et.
Er der nogen, der har oplevet noget lignende med deres lcd tv?