Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Har lige modtaget mit nye Sony 40W5500 og er rigtig glad for det. Mit eneste problem er kvaliteten af det analoge signal. Jeg modtager det analoge signal via en udbyder der hedder profiber. Kan jeg på nogen måde gøre signalet bedre, for det står rigtig, rigtig dårligt?

På forhånd tak

Henrik
Af BrianH
Jeg ved ikke rigtig... Ved du om det er signalet ind i huset der er dårligt, eller dig selv der "ødelægger" det med dårlige kabler og ligende?
Af Eglin
Signalet står både fint inde hos mine forældre i stuen og hos min lillesøster inde i et andet værelse? Har prøvet at bruge mit antennekabel inde i stuen og det står stadig godt, så tror ikke det har noget med kablet at gøre? Har også prøvet at tilslutte mit fjernsyn fra et helt 3. værelse og der står det stadig dårligt?
Af BrianH
Du har altså prøvet at flytte dit tv ind i et andet rum der modtager samme signal "udefra"? Hvis du er tilfreds med kvaliteten på dit tv med "stuesignalet" men ikke i dit værrelse, så må det være fordi dit tv-signal bliver forstyrret og forringet på vej fra stuen til værrelset. (Jeg gætter på det kommer fra en fordelerboks i stuen)

Ligger kablet der går ind i dit værrelse sammen med el-ledninger der kan give støj? Er der antenneforstærker på? Det bør der nok være hvis i deles om signalet.

http://www.av-connection.dk/?PGr=1835&ML=495
Af Eglin
Har nok ikke skrevet ordenligt hvad jeg mente:-) signalet er dårligt på mit fjernsyn lige meget hvor jeg får signalet fra. Det jeg mente var, at jeg prøvede mit antennekabel inde fra stuen til mine forældres fjernsyn og deres stod stadig fint, så var i hvert fald ikke kablet. har prøvet at tilslutte mit fjernsyn fra min lillesøsters værelse og der står det også dårligt, men hun har fint signal på hendes eget fjernsyn. Det kan ikke have noget med fjernsynet at gøre måske? mener der er en forstærker på loftet, så går ikke ud fra det er der problemet ligger.
Af BrianH
Er de andres fjernsyn også fladskærme (LCD)?
Hvis dine forældre har et godt billedrørs-tv og det er din første fladskærm, så tror jeg bare du forventer at din nye Sony har et bedre billede end dine forældres gamle møj :) Store LCD skærme og analogt tv er ikke nogen god kombination
Af Eglin
Har læst netop det du skriver andre steder på nettet om at det er pga LCD. De andre fjernsyn i huset er nemlig gode gamle billedrørs-tv, så det er nok grunden. undrer mig bare over at der slet ikke kan gøres noget, så det kan gøres bedre.
Af Eglin
Og kan forstå at signalet ikke er det bedste, men nogle kanaler er direkte ubrugelige. Altså der er ¨så meget flimmer, at det næsten er umuligt at se noget.
Af BrianH
Eglin skrev:Og kan forstå at signalet ikke er det bedste, men nogle kanaler er direkte ubrugelige. Altså der er ¨så meget flimmer, at det næsten er umuligt at se noget.

Hvis du reelt ikke kan se noget, så tror jeg der er andet i vejen end blot det analoge signal. Tæt på ser det nok ikke godt ud, men billedet bør være sådan, at går du ca 4-5 meter væk, så skal det være ok at se på.

Det flimmer/støj du ser pga det analoge signal, er heller ikke "sne", men den type "fnidder" du oplever ved f.eks. at forstørre et lille billede kunstigt på computeren. Det bliver lidt udtværet, men der må ikke være flimmer eller sne...
Af Eglin
Alle de danske kanaler står nogenlunde fint på afstand, men det er de udenlandske det er galt med. Der er lige 6 - 7 kanaler der virkelig står skidt. Og det er med rigtig meget sne. Det virker lidt underligt når alle de danske og nogle udenlandske står fint.
Af xplorer1978
Jeg har set lcd tv som også køre på analog signal via yousee og jeg syns billedet ser forfærdelig ud, en af grundene til jeg har anskaffet mig en selector. Har du evt mulighed for en digital box så få en du vil ikke fortryde det.
Af Eglin
hvad er en selector?