Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af marcopantani
Jeg overvejer at købe tv hos cinemagic.dk. Jeg har mailet med dem omkring eventuelle fejl ved tv'et, og hvordan sådanna situationer behandles. Det lød som god service fra deres side - men dog anbefalede han mig (Selvfølgelig :) ) at købe 4 års udvidet forsikring for 100 kr ekstra., hvilket jeg i dette tilfælde måske godt kunne fristes til. Efter hvad jeg kunne forstå, så er deres tv parallel importeret, men dækker stadig pixelfejl i reklamationsperioden - dog ikke alle. Men det burde en udvidet forsikring klare.

Her er lidt om forsikringen:

"Med 4 års udvidet garanti og service får du:

4 års fuld garanti og service på din hjemmeadresse
100 % pixel garanti i hele perioden
Burn-in garanti i hele perioden
Ingen selvrisiko
Nyt tilsvarende produkt ved totalskade
Forsikringen dækker udgifter til reparationer, reservedele og arbejdsløn, funktionsfejl, transport og låne tv.
Dækker overalt i Danmark - ikke Færøerne og Grønland - ingen selvrisiko."

hvordan har i andre gjort? Har i købt udvidet forsikring, ved jeres forhandlere? Og kan det betale sig at give 1000 kr ekstra for denne, tilsyneladende gode, service?
Af Fing
Jeg købte mit x10 hos lcd.dk som har samme forsikringstilbud. Jeg overvejede det helt sikkert, men endte med ikke at købe forsikringen. Jeg var på et tidspunkt besluttet på at købe et g10 og her havde jeg nok købt forsikringen pga. den dyrere pris.
Jeg var først og fremmest interesseret i at være sikker på, at få et TV uden pixel-fejl fra ny. Jeg kom frem til at det kunne jeg under alle omstændigheder få, om ikke andet så ved at benytte fortrydelsesretten ved internetkøb. Så jeg valgte altså at undlade forsikringen.
Af hest
Jeg har tidligere haft brug for min udvidede garanti, så den har været pengene værd for mig, men synes det kommer lidt an på hvad og hvor meget man køber for. Hvis dit tv skal holde mange år og det er en større investering for dig, så er det ofte en go ting hvis den ikke er for dyr. Hvis du alligevel skifter tv ofte, så ville jeg droppe det.

Pixelfejl er ikke noget man ser meget af mere, men skulle der alligevel dukke en op, er det også rart nok med sådan en forsikring, men man skal nok gøre op med sig selv om man synes den sikkerhed er pengene værd.
Af Ahl
jeg vælger også at købe forsikringen til mit nye p10 - der er s.. langt fra randers til sønderborg, så.......
Af JME
En anden fordel ved forsikringen er at man stadig er dækket hvis forhandleren skulle lukke/gå konkurs.
Af Illgor
For sølle 100 kr ekstra så ville jeg ikke være i tvivl. 3 års ekstra garanti er da rimelig godt for 100 kr. Og oveni kommer pixel og burnin fejl.

Hov, så lige du har skrevet 1000kr ekstra lidt længere nede.
Det ændrer sefølig på det. Synes det er en smule lidt man får for 1000kr.
Jeg har feks lige købt et pana med forsikring på for 1250 (tv'et kostede også 13k) og der er der 5års forsikring på som også dækker skader som feks hvis man vælter noget ind i det mm (ved godt inboforsikring også i mange tilfælde dækker dette).
Så hvis det "kun" er udvidet garanti (dvs fabriksfejl) så synes jeg det er lidt dyrt.