Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af havskum
hej alle

skal have nyt tv :)

har kigge på PS50B855 til 24000kr men får jeg mere for pengene ved at tage noget andet??

er vild med de 58" og at det lyder som om dlna virker som den skal, men det er jo ikke alt, som i jo nok godt ved ;)

håber i kan komme med nogen gode forslag.
Af Nick_S
Naturligvis vil en Pioneer 6090 være at foretrække rent billedmæssigt. Men skal nutidens design, smarte features og fornuftig billedkvalitet sættes sammen ville svaret nok være B855.

Btw hedder 58" modellen PS58B855 ;)
Af RogueAgent
Et alternativ kunne være LG 60PS8000 som kan fåes omkring 18-19k. En test (formentlig af 50" versionen) skulle komme her på Flatpanels inden for de næste dage.

Den har godtnok ikke dlna og har "kun" DVB-T (dog med mpeg4).
Af boink
Rasmus Larsen skrev:Jep, vi tester PS8000. Det er 50 tommer modellen.
Kommer der også en test af LG 42PQ6000, som det tidligere har været nævnt, eller er den taget af testplanen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der ligget en ret grundig brugeranmeldelse af PQ6000 her på siden. Den kan måske bruges. Der er pt. ikke planer om at se på PQ6000, men derimod de større LCD-modeller.
Af Supergris
Hvorfor ofre så mange penge på et fjernsyn, når et LG 50PQ6000 kan erhverves for mindre end 8000 kr., og 95 % af den danske befolkning vil være overbegejstrede for designet og billedkvaliteten!!!
LG 60PS8000 er da værd at overveje, da den større billedflade giver en større oplevelse!!!
Af RogueAgent
Supergris skrev:Hvorfor ofre så mange penge på et fjernsyn, når et LG 50PQ6000 kan erhverves for mindre end 8000 kr., og 95 % af den danske befolkning vil være overbegejstrede for designet og billedkvaliteten!!!
LG 60PS8000 er da værd at overveje, da den større billedflade giver en større oplevelse!!!
Nu er det såvidt jeg forstår 58" OP er ude efter - det var bare den forkerte modelbetegnelse der kom på... :)
Af lennon
I min verden stopper TV skærmstæørrelser på ca 50" . Ikke fordi jeg ikke gerne vil ha den store skærmoplevelse. Men v 60" kommer vi altså op i et næsten skræmmende effektforbrug, - og PT er der dybest set ingen SD tv kanaler som tåler at blive blæst op i en sådan størrelse ? ! Og hvis det alligevel primært er til film og HDTV3 vil jeg foretrække en projektorløsning . .
Af urbananen
Projektor er jo sjældent løsningen. Her hjemme ville det aldrig gå. Har simpelthen for lys en stue, og damen vil ikke ha mørklægningsgardiner i stue, gang og køkken, som der ellers ville blive brug for.

Og ja, 60" har da et strømforbrug, men lige ledes har ens computer. Hvis strømforbruget taler en fra de 60", ser man enten for meget TV, eller også skulle man nøjes med et 32" LCD.
Af lennon
Jeg er med på at ikke alle deler mit synspunkt, - i så fald blev der jo ikke solgt 60" . Nu var strømforbruget en af mine bekymringer, og SD kvaliteten en anden. Jeg har selv 42" , og jeg synes nogle gange det tangerer selvpineri,at se på de digitale SD kanaler fra feks 3PULS o.l :( . Klart at siddeafstanden kompenserer en hel del, men alligevel .
Af Supergris
Jeg sidder 4 m. fra mit LG 50PQ6000 og nyder mine billeder, også fra SD-kilder!!! Selv ved analoge kilder, synes jeg ikke billedet er nævneværdigt dårligere end mit gamle CRT 36 " Thomson, der kostede 23000 kr. fra nyt!
M.h.t. lysreflektioner, er mit nye plasma iøvrigt bedre end det gamle CRT, endda med en noget større billedflade.
Ville bare ønske jeg havde købt en 60 ", som jeg overvejede, men det må komme næste gang!!! Smil...
Det gode ved det er, at tv´et ikke koster mere end 8000 kr., og jeg er 100 % tilfreds bortset fra størrelsen, jeg kunne ønske mere, men så må det jo bare komme ind i soveværelset til næste år, når de nye modeller er kommet på markedet!!!