Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skytten
De havde den ikke på lager nogle steder, valgte LG'en istedet for, også pga. Design.. Jeg tror også jeg overlever, jeg syntes mit gamle Prosonic 26" havde et godt billed.. Sååååå ;)
Af MD
Står også lidt i samme situation. Skal enten have X10 eller PQ6000. Men før jeg køber et af dem, vil jeg lige være sikker på et par ting, så hvis nogle af jer lige kunne give mig svar på følgende, så ville det være super!

1. Jeg ser lige nu TV med min egen antenne, hvilket vel så må være det analoge tv-signal. Der er og vil ikke blive adgang til kabel-tv, så hvis man skal have noget digitalt tv-signal senere hen som fx Boxer, vil PQ6000 så kunne tage det?

2. Har læst noget om at PQ6000 har noget med USB, så man kan sætte en USB med musik og billeder ind, og så kan man afspille det på fjernsynet. Kan man også gøre det på X10?

3. Hvis man ikke går op i de små detajler på billedet, er der så en reél forskel på billedet på de 2 skærme?

4. Det er visdt noget med at PQ6000 har en glasplade ovenpå skærmen. Vil der så oftes kunne ses reflektioner af lys, hvis man kigger på skærmen?

5. Har X10 nogle features/andre ting som PQ6000 ikke har og omvendt?

På forhånd tak. (:
Af TYBO
PQ6000 kan da vist også afspille divx film via USBen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... det er vist også det han selv skriver. Spørgsmålet gik på om X10 kunne :) Og det kan den ikke. X10 har en SD-kortlæser i siden, som kun kan bruges til at læse JPEG-billeder med.

Mht. de andre spørgsmål:
1) Ja, PQ6000 har DVB-T med MPEG4 dekodning. Den kan derfor godt bruges til alle de nye Boxer-kanaler.

2) Se ovenfor...

3) Tjah... sort vil nok være mere sort på X10, hvilket burde være tydelig for de fleste. Der er en glimrende brugeranmeldelse af PQ6000 her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=11520

4) Alle plasma-TV har en glasplade forrest. På PQ6000 går den blot helt ud til kanten af rammen, i stedet for at der er en plasticramme omkring skærmen. Dvs. du får lysreflektioner uanset hvilken type plasma-skærm du vælger.

5) Alle features i X10 findes her:
http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm
Du kan nok støve en lignende liste for PQ6000 op, hvis du googler dig lidt rundt.
Af TYBO
nøh han skrev at den kunne afspille musik og billeder.

Men den kan jo også afspille film.

Så nej ikke det skrev han ikke.

3000 modellerne som kun kan afspille musik og billeder.
Af MD
Mange tak for svarene!

Har besluttet mig, og jeg køber PQ6000. Har kigget efter det på PriceRunner, og CineMagic kom op som det andet billigste. Da jeg har set flere anbefale CineMagic herinde, så regner med at købe den der. Men jeg har hørt noget om, at skærmene kan være parallel importeret eller sådan noget. Så vil lige være sikker: Hvis man køber det på følgende link, er det så en dansk model med 2 års ganarti osv.?

http://www.cinemagic.dk/shop/lg-42-pq6000-5043p.html
Af kskruger
MD skrev:Mange tak for svarene!

Har besluttet mig, og jeg køber PQ6000. Har kigget efter det på PriceRunner, og CineMagic kom op som det andet billigste. Da jeg har set flere anbefale CineMagic herinde, så regner med at købe den der. Men jeg har hørt noget om, at skærmene kan være parallel importeret eller sådan noget. Så vil lige være sikker: Hvis man køber det på følgende link, er det så en dansk model med 2 års ganarti osv.?

http://www.cinemagic.dk/shop/lg-42-pq6000-5043p.html
Jeg synes du skulle overveje et Panasonic 42PZ85 til 4995,- dette tv har langt bedre billede kvalitet end 42PQ6000. Jeg har selv haft et 42PQ6000 og blev aldrig rigtig glad for det.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=34 ... 34E45CBAB6
Af Skytten
Jeg har lige fået LG'ern ind af døren, bestilte fra jaman.dk - og WOW!, fantastisk service! - hvad angår TV'et WOW! - flot design, virkelig fedt billed! nu er jeg godt nok en amatør der også syntes at mit gamle Prosonic havde god billedkvalitet, men nu! WOW!
ADVARSEL HVIS DU KØBER LG'ERN!: Den er så flot og har sådan et elegant design at du bliver nødt til og kigge på det hvert 15. minuter ;)
Af MD
Er der andre der kan anbefale 42PZ85?

Og er der nogle der ved om dette fjernsyn er paralleimporteret eller er det dansk osv. så man får de 2 års garanti?
Af JLA_DK
Jeg har selv haft et 42PZ85, det er et rigtigt godt TV med et godt billede. Hvis man ikke har brug for MPEG4 tuner eller DVB-C tuner så er det et godt valg, især når det kan fåes til 5000 kr. Tror ikke der er andre TV i denne prisklasse der når det til sokkeholderne når det gælder billedkvalitet!
Af sketchpad
Jeg kan godt fornemme at I ikke har et LG50"xxxx i jeres
hjem...

...hvis I havde...så ville I være solgt...og det mener jeg,
men selvsagt...det skal opleves.
Af jimmi_f
Jeg er også utrolig glad for mit PQ6000!

Videoafspilning via USB fungerer næsten perfekt! Jeg har oplevet en enkelt gang at en fil ikke kunne spilles, en MVK fil, men det er vidst ikke kun LG tv der har problemer med den type filer... Selv min computer havde lidt problemer til at starte med :-)

Men ihvertfald er jeg super glad for TV'et, og jeg vil meget hellere have den ekstra funktion med USB og et godt design, fremfor en smule bedre billede... Jeg er bare amatør alligevel, så det er begrænset hvor meget jeg vil lægge mærke til det ;-)

Men jeg kan kun anbefale PQ6000, og dertil et Sony DAV-F200... Det er virkelig god lyd! :-D