Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikker
Hej,

Nu er det vist på tide, at familien får et fladskærmstv.

Efter mange overvejelser er valget faldet på TX P42X10, som jo også anbefales her.

Jeg kløjs dog lidt i varenumrene.

Getmore har et TX P42X10Y til kr. 5250
Elgiganten har et TX P42X10E til kr. 6900

Det er jo noget af en forskel i prisen, men er der også forskel på produkterne?

På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
E-modellen har ikke DVB-C tuner, så hvis du vil se digittalt kabel-TV, så er det ikke dén model du skal vælge. Getmores produkt er dog parallelimporteret, så du har ikke den danske importørs 2 årige garanti i ryggen hvis noget går galt - kun din reklamationsret.
Af Mikker
Mange tak for dit hurtige svar.

Jeg er Yousee kunde, så jeg må gå efter Y-modellen.
Af Fing
Det virker underligt at det er Y-modellen der er parallel-importeret. Det er jo Y-modellen der er den danske/nordiske model og E-modellen der ikke er. Jeg troede at E-modellen altid var parallel-importeret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan den da også sagtens være. Mit indlæg skulle ikke læses, som om El-Gigantens bud var dækket af den danske importørs garanti - blot at Getmores i hvert fald ikke var, selvom det er den rigtige model.

Jeg skal ikke gisne om hvor de får den fra, men hvis en model er under dansk garanti, så skiltes der med det. Dermed ikke sagt, at man står ringere med et sådant produkt, men du skal bare danse med Getmore hvis produktet fejler.
Af Fing
Under alle omstændigheder er el-gigantens tilbud dårligt. Det er for dyrt og en E-model. Jeg ville kigge på Cinemagic.dk og LCD.dk. Her kan du nok finde det til en ok pris og samtidigt få et ikke parallel-importeret TV.
Af Brink
Er der så nogen, der ved, hvad forskellen er på P42C10Y og P42X10Y? Kigger nemlig på en C'er og forhandleren siger, at forskellen på de to ikke er ret stor - og vigtigst, at det ikke har noget med billedet at gøre, men det er noget med, at C'eren ikke har et HDMI-stik og så en anden ting, som jeg ikke kan huske. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig!

På forhånd tak.
Af RogueAgent
Brink skrev:Er der så nogen, der ved, hvad forskellen er på P42C10Y og P42X10Y? Kigger nemlig på en C'er og forhandleren siger, at forskellen på de to ikke er ret stor - og vigtigst, at det ikke har noget med billedet at gøre, men det er noget med, at C'eren ikke har et HDMI-stik og så en anden ting, som jeg ikke kan huske. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig!

På forhånd tak.
Du kan se forskellene på modellerne her: http://ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm
Forskellene er bl.a. et hdmi input mindre på C-modellen, ingen PC indgang, færre siders hukommelse til TTV og en anden fod.