Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Før du panikker over grafikkortet: Er du sikker på, at det ikke understøtter fuld HD? Hvis du pt. har det tilsluttet en anden skærm, så vil du kun få vist de understøttede opløsninger - dvs. hvis skærmen er HD Ready, så vises fuld HD-opløsningen ikke.

Der findes naturligvis også grafikkort, der simpelthen ikke har drivere, der kan vise 16:9 formatet. Min egen laptop hører i denne kategori pga. GMA-chipsættet...
Af Ahl
Jeg tror det desværre ikke – grafikkortet sidder på det intel bundprint, som sidder i pc’en, og jeg har haft fat i producenten i dag, for at høre om en opdatering af skærdriver kunne hjælpe, men det mener de ikke, så jeg må ud og købe mig et nyt til 3-400 kroner.
Af matrix72
Hej

jeg overvejer selv at købe et Sony KDL-40W5500
men jeg kan ikke finde ud af hvad forskellen er på et

KDL-40W5500 / KDL-40W5500K / KDL40W5500 / KDL40W5500E / KDL40W5500K

:o
Af hapseleg
yakken skrev:G10 har ét problem, som også er nævnt i vores test af skærmen. Det er 1080p24 afspilningen ved 72 Hz der fejler.
hmm jeg havde ikke nogen problemer da jeg skulle afspille 24p?

Og jeg har stået med PRÆSIS det samme valg for 1 uge siden og jeg valgte g10 pga det står SÅ meget bedre end w5500 og man skal altså ikke frygte burn-in mere jo mindre du har det samme billede på skærmen en hel dag..
Hold dig fra g10, der er store problemer. Du er endnu ikke ødelagt af smagen af kød(plasma)
der er vidst nogen der har gjort sig blinde i lcd hva
? pf :P det minder næsten om mac nørder og windows nørder ^^ ej hold op med at stirre dig blind i en teknologi da de begge bliver bedre og bedre (dog tror jeg OLED! er fremtiden)
matrix72 skrev:Hej

jeg overvejer selv at købe et Sony KDL-40W5500
men jeg kan ikke finde ud af hvad forskellen er på et

KDL-40W5500 / KDL-40W5500K / KDL40W5500 / KDL40W5500E / KDL40W5500K

:o
Jeg GÆTTER på det er hvor de kommer fra altså hvilken dvb tuner de har
Ahl skrev:Jeg tror det desværre ikke – grafikkortet sidder på det intel bundprint, som sidder i pc’en, og jeg har haft fat i producenten i dag, for at høre om en opdatering af skærdriver kunne hjælpe, men det mener de ikke, så jeg må ud og købe mig et nyt til 3-400 kroner.
rolig nu et kort til omkring 1000 kr kan godt klare 1080p ;)

ELLERS er der et fantastisk bundkort til mediecenter brug som jeg har skrevet om her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=11536
Af matrix72
måske

jeg har søgt en del på google, det ser ud til at de har de samme spec...

men det var nu også mere fordi jeg blev nysgerrig
Af Ahl
så har jeg fået købt panasonic, og ligeledes et nyt grafik kort, og fået det hele installeret. Har i aften sat tv'et til og kørt den opsætning, som der anbefales af jer - har lidt problemer med at finde ud af hvordan i ser der der med bl.a. hvidbalance høj rød til -2, da der jo ikke er nogen tal under disse opsætninger.

har måske også fundet ud af at jeg IKKE skal køre tv gennem mit mediacenter, da der er kanaler (tv3, tv2 sport o.lign) som ikke passer i sideopsætningen (der mangler top og bund i billedet), hvad der ikke er problem ved dr1 og tv2. Jeg skal nok have lavet en direkte forbindelse mellem yousee og tv'et, og så køre paralelt med mediacenteret.