Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skytten
Er det "sundt" og se tv i komplet mørke for øjnene? jeg ved at det kan skade øjnene og sidde for tæt på en skærm. Men jeg kan tit lide og se gysere i komplet mørke (det er lidt sjovere) - og så tænkte jeg, er det helt sundt for øjnene? For hver gang jeg så har set en film i helt mørke og så får noget lys i værelset går mine øjne sådan i black-out i et par sekunder.. Hvad er reglerne? :)
Af hest
Dine øjne bliver hurtigere trætte og belastede af at sidde i helt mørke, men tror nu ikke det er noget man tager skade af.
Af Corax
Det er hverken farligt for dine øjne at se TV i mørke eller sidde for tæt på skærmen.

Det er dog en god ide at have noget belysning bag TV'et når du ser TV i mørke. Det er mere behageligt og lyset bag TV gør at du bedre kan skele gråtoner i billedet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg synes det er fedt, at myterne om at øjnene tager skade hvis man sidder for tæt på et Tv, stadig hænger ved i år 2009 :D
Af TYBO
har selv en LED liste bag TVet som lyser væggen bag TVet op.
Den er sat i en elspare liste så lyset automatisk tændes når man tænder TVet...kan klart anbefales....især med plasma da man ellers har lyset i rummet som refleks i skærmen.
Af Skytten
yakken skrev:Jeg synes det er fedt, at myterne om at øjnene tager skade hvis man sidder for tæt på et Tv, stadig hænger ved i år 2009 :D
Ligesom det at man ikke må hoppe i vandet inden 30 minutter efter man har spist.. :) - er det dig eller mig der er eksperten? Det er dig, godt så.. Så hvis folk herinde siger til en som mig som ikke ved en skid, så stoler jeg på det ;)