Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Czuba
Har også kigget lidt på Philips' 8404H. Hvordan er den, kontra LH7000?

Synes jeg kan læse mig frem til at den ikke har 24p Real Cinema, men gør det en stor forskel?
Af lennon
dieseldk skrev:
lennon skrev:
lass3774 skrev:Det ved jeg skam godt, så jeg fik derfor bl.a. en ekspedient til at vise mig hvordan LH4000'en håndterede analog tv-signal, og det klarede den super godt. Han lød virkelig som om, han vidste noget om det han arbejdede med, modsat de fleste andre ekspedienter.

Han viste mig også et dyrere Philips tv til at sammenligne med, som han havde indstillet efter bedste indstillinger, og det var langt fra et lige så godt billede som LH4000
Yakken har fuldstændig ret.En af de største fælder i fladskærmsjunglen er at gå ud i en butik og sammenligne skærme. Ingen normal bruger har en Kina-mands chance for at evaluere billedkvaliteten på flere skærme lige efter hinanden. Det er meget bedre at finde nogle troværdige test,foretaget af uafhængige fagfolk, som feks herinde.
Ja det er svært at bedømme skærme i en butik hvor der er mange at kigge på, men det er heller ikke let at vælge et tv som man ikke synes har det bedste billede fordi man har læst at det er godt på internettet. Tror let man kan komme til at sidde bagefter og kigge på sit tv og tænke var det nu det rigtige eller skulle jeg have taget det hvor jeg synes billedet var bedre.
Jeg synes at noget af sammenlignings-problematikken er beskrevet fremragende her i en anden tråd :

" askethebaske
Ny på siden

Indmeldt: 02. feb 2009

Skrevet: Fre 05. jun 2009, 16:12

--------------------------------------------------------------------------------

Har først set denne tråd nu.

Jeg arbejder til daglig i en radio/tv butik, jeg går op og ned af fladskærme 8 timer om dagen.
Stort set alle kunder mener at LCD står bedst i butikken. Dette er der en meget naturlig forklaring på.
I en butik er der typisk en belysning der er op til 10 gange kraftigere end i et almindelig hjem. Derfor opleves LCD skarppere da de med deres grund indstillinger udsender mere lys. Jeg har prøvet at slukke nogle af lamperne i en del af min afdelning hvilket gjorde at kunderne syntes at plasma stod bedre en LCD. Derudover har jeg efterhånden installeret en del tv. Et LG plasma på 42" til 4999,- står bedre en samsung sony philips til mere end det dobbelte. Det er min vurdering.
Hvad angår burn-in kan jeg sige at LG og Samsung desværre ikke er lige så modstandsdygtige som Panasonic. Jeg var på et tidpunkt på ferie mens jeg var på ferie lykkedes det mine kollegaer at glemme at starte en blue-ray afspiller, til denne var der bl.a. tilsluttet en panasonic px 8 og og en samsung plasma, da jeg kom hjem opdagede jeg at samsung plasmaen havde fået en burn-in skade, men der var ikke noget at se på panasonic'en det skal siges at dette er efter 8 timer i 5 dage med samme billede.
Hvad angår Samsung LCD kan jeg kun tilslutte mig Rasmus Larsens test deres 100hz skader mere end det gavner har prøvet at slukke for det og pludselig sælger man flere samsung 100 hz tv.
Men en vigtig ting, er at vi alle er forskellige og vi alle ser tingene forskelligt. . . "
Af dieseldk
Czuba skrev:Har også kigget lidt på Philips' 8404H. Hvordan er den, kontra LH7000?

Synes jeg kan læse mig frem til at den ikke har 24p Real Cinema, men gør det en stor forskel?
Det kan gøre en forskel hvis man ser blu-ray eller andet i 24p. Det afhænger som meget andet af øjeene som ser, men der kan være en hakken i billedet når tv modtager et 24p signal, mange ser det ikke andre kan se det på to sekunder og bliver generet af det.
Af lass3774
dieseldk skrev:
lennon skrev:
lass3774 skrev:Det ved jeg skam godt, så jeg fik derfor bl.a. en ekspedient til at vise mig hvordan LH4000'en håndterede analog tv-signal, og det klarede den super godt. Han lød virkelig som om, han vidste noget om det han arbejdede med, modsat de fleste andre ekspedienter.

Han viste mig også et dyrere Philips tv til at sammenligne med, som han havde indstillet efter bedste indstillinger, og det var langt fra et lige så godt billede som LH4000
Yakken har fuldstændig ret.En af de største fælder i fladskærmsjunglen er at gå ud i en butik og sammenligne skærme. Ingen normal bruger har en Kina-mands chance for at evaluere billedkvaliteten på flere skærme lige efter hinanden. Det er meget bedre at finde nogle troværdige test,foretaget af uafhængige fagfolk, som feks herinde.
Ja det er svært at bedømme skærme i en butik hvor der er mange at kigge på, men det er heller ikke let at vælge et tv som man ikke synes har det bedste billede fordi man har læst at det er godt på internettet. Tror let man kan komme til at sidde bagefter og kigge på sit tv og tænke var det nu det rigtige eller skulle jeg have taget det hvor jeg synes billedet var bedre.
Men Philips billede var virkelig dårligt! Det var helt galt med kontrasten, men ekspedienten sagde det var indstillet efter bedste instillinger. Da jeg så kom hjem, var jeg inde og kigge på nogle anmeldelser, hvor det selvsamme philips med det dårlige billede havde fået virkelig gode anmeldelser (Bl.a. for det gode billede).
Af Czuba
Hvad skal man vælge så?

LG LH7000 eller Philips 8404H?

Eller et helt tredje? Er åben for forslag:)
Af lennon
Nu ved jeg ikke hvad du har af primære signalkilder. Men hvis du har kabel-tv box eller sat box ville jeg da lige overveje Experts tilbud på Panasonic PZ85 - 4995 kr. Den vil ha synligt bedre billede end de to du nævner, men muligvis mangle nogle features.Ved heller ikke om du har et decideret LCD behov ?
Af Czuba
Har pt. analog signal fra stofa. Men det skal der selvfølgelig rettes op på:)

Har ikke ubetinget LCD behov, min nuværende fladskærm er LCD, så har måske været lidt tilbøjelig til at kigge i den retning.

Men som sagt, så er jeg åben for forslag...:)
Af lennon
Czuba skrev:Har pt. analog signal fra stofa. Men det skal der selvfølgelig rettes op på:)

Har ikke ubetinget LCD behov, min nuværende fladskærm er LCD, så har måske været lidt tilbøjelig til at kigge i den retning.

Men som sagt, så er jeg åben for forslag...:)
Du vil blive overrasket over hvor meget billedkvaliteten løftes via et digitalt antennesignal - uanset teknologivalg. Hvis ikke du har mediecenter indeover, - eller er powergamer ville jeg tage udgangspunkt i plasma. Du får simpelthen meget mere rå billedkvalitet for pengene.
Af Czuba
Nogen plasma skærme som du kan anbefale? :)
Af Ponduus
Du kan tage et på Panasonics X10 eller V10 - alt efter dit budget. Du kan også kigge på LG's topmodel PS8000.
Af tarok
lennon skrev:

...elller andre steder. Man skal netop se så mange forskellige anmeldelser og tests og så måske afslutte med at se TV'et i virkeligheden. Da vil man få et rimeligt nuanceret billede. KUN at basere sit køb fra råd herinde ville jeg synes værende på et lidt for spinkelt og unuanceret grundlag.