Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fjelle123
Hej.

Sidder og kikker på ny tv, vil gerne have samsung da min anden skærm + hd optager er samsung.

Mit behov og setup derhjemme..

Kabel tv you see - vil gerne slippe for selector boksen.
PS3 med bluray - så vil gerne have full HD
Der skal kunne sættes en alm. bærbar til via vga kabel.

kommer til at sidde ca. 3-3½ meter fra skærmen

Jeg har et meget godt øje til denne skærm

http://www.dustinhome.dk/pd_5010314683.aspx?

men specs siger mig intet, har dog hørt at i 40" er det et meget stort plus at have 100 hertz og det har denne ikke - men vil det have indflydelse eller er det et godt køb til pengene.

jeg kan få den til 5434 inkl. vægbeslag og fragt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvor "hører" man disse ting henne? ;) Det er i hvert fald ikke korrekt. 100 Hz fungerer oftest ikke og i dit prisleje er det kun Sonys system der rent faktisk virker.

Jeg ville i stedet se på Panasonic X10Y og glemme alt om fuld HD. Det er ikke vigtigt.
Af BastianDK
@fjelle.

Jeg har den skærm du omtaler, ca samme afstand, YouSee+programkort og bruger den også til min ps3.

Rent billedmæssigt er jeg helt tilfreds. Det står flot og har intet negativt bemærket på den del. Selvom det er en 50hz skærm,, så ved afspilning af bluRay film via ps3 skifter skærmen over i 1080p@24hz og ved spil til 60hz og den opløsnign spillet nu er i. At den så ikke viser 100hz ved TV eller DVD visning har ikke haft betydning for mig.

Det er tilgengæld er temmelig irriterende ved samsungén (og det gælder tilsydeladne alle deres modeller) er at du IKKE kan sortere de digitale kanaler i den rækkefølge du gerne vil, At guiden også viser dine slettede kanaler og ikke viser billed i guiden hvis den står på en digital kanal.

Derudover har jeg oplevet på den model af samsung, at når man skifter Kilde over på PC, HDMI osv og så skifter tilbage for at se TV, så skriver den Kodet signal og jeg må så over på en analog kanal og så tilbage på DVB-C tuneren igen eller slukke/tænde TVét. Om det er mit programkort, CA-Modul eller andet det skyldes dette ved jeg så ikke.

Det skal dog siges at jeg bare er en alm bruger, ikke er specielt kræsen når det kommer til skærme er min viden er begræset.
Af fjelle123
BastianDK skrev:@fjelle.

Jeg har den skærm du omtaler, ca samme afstand, YouSee+programkort og bruger den også til min ps3.

Rent billedmæssigt er jeg helt tilfreds. Det står flot og har intet negativt bemærket på den del. Selvom det er en 50hz skærm,, så ved afspilning af bluRay film via ps3 skifter skærmen over i 1080p@24hz og ved spil til 60hz og den opløsnign spillet nu er i. At den så ikke viser 100hz ved TV eller DVD visning har ikke haft betydning for mig.

Det er tilgengæld er temmelig irriterende ved samsungén (og det gælder tilsydeladne alle deres modeller) er at du IKKE kan sortere de digitale kanaler i den rækkefølge du gerne vil, At guiden også viser dine slettede kanaler og ikke viser billed i guiden hvis den står på en digital kanal.

Derudover har jeg oplevet på den model af samsung, at når man skifter Kilde over på PC, HDMI osv og så skifter tilbage for at se TV, så skriver den Kodet signal og jeg må så over på en analog kanal og så tilbage på DVB-C tuneren igen eller slukke/tænde TVét. Om det er mit programkort, CA-Modul eller andet det skyldes dette ved jeg så ikke.

Det skal dog siges at jeg bare er en alm bruger, ikke er specielt kræsen når det kommer til skærme er min viden er begræset.
Hey Bastian.

Super med din feedback - jeg har nu bestilt tv'et og det lander i morgen :)

Det med at man ikke kan sorterer kanalerne rør mig ikke, det kan man vist heller ikke på yousee's selector.

takker :)
Af Linnebjerg
Hej Fjelle..

Når du har fået det tv hjem og lige tjekket det ud... både billed, lyd og det hele... Så må du meget gerne give mig et praj :)

Som jeg har indledt en tråd med andetsteds så skal jeg også have skiftet det gamle billedrør ud med noget nyt. Konen har krævet samsung (hvilket jeg også er mest til...) men det er jo for sat.. en jungle og om jeg skal give 4000 eller 10000 er ligegyldigt.. Bare det har knivskarpe billeder, ingen hakkeri og dårlige farver

hilsen martin
Af fjelle123
Det nye TV er landet... har dog ikke haft lang tid til at kalibrerer noget som helst og aner faktisk ikke hvor jeg skal starte.

Jeg bruger Yousee med et CA modul for at få digitale kanaler.

Knivskarpt er det ikke (endnu) jo HD kanalerne står bare flot.

De normale digitale kanaler har blandet kvalitet, DR1 og news står flot mens nogen programmer på discovery og andre står knap så skarpt - mine øjne skal også vænne sig til den større skærm - før havde jeg 32" samsung. og så skal det selv også sættes ordentligt op :)

Du er velkommen hjem og kikke på det hvis du bor i nærheden af kbh :)
Af fjelle123
BastianDK skrev:@fjelle.

.
Hmm jeg sad i går og rodede med det, jeg kunne godt sorterer kanalerne, når jeg står på en kanal kan jeg trykke "tools" og så give den et nyt kanal nummer ? men virker det ikke helevejen igennem?

Mener da også at den fjerne kanalen når jeg trykker "tools" og slet?

I guiden har jeg ihvertfald billede på når jeg er derinde for jeg har slet ikke nogle analog kanaler endnu :)