Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eliassorensen
Hejsa

Jeg overvejer at købe et Bravia KDL40L4000 40" Full-HD tv til min PS3, og synes det har en rigtig fair pris.

Har dog ikke kunne finde nogle anmeldelser af skærmen, så vil lige forhøre mig herinde om nogle har erfaringer med den :)

Jeg har altid været tilhænger af Sony og synes at skærmene har en god billedkvalitet samtidig med de er gode for tegnebogen.

Men hvad er dine erfaringer med KDL-40L4000? Eller skal jeg vælge et andet 40" (SKAL være 40" - hverken mindre eller større + være Full-HD og pris omkring de 5-6000). :)

På forhånd tak.

http://www.sony.dk/product/t32-l-series/kdl-40l4000
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg er personligt af den holdning, at det ikke er værd at satse på Sonys skærme med mindre man kommer op over W serien.

Til den pris synes jeg umiddelbart Panasonics X10 serie er noget mere interessant. Den er også anmeldt her på siden.
Af Plasman1978
Hvad med en sony 40" V5500. Kender ikke lige den nøjagtige pris,men vil tro den kan "pruttes" ned i omkring samme pris. Den har ihvertfald en kraftigere billedprocessor og flere kalibreringsmuligheder(gamma,hvidbalance). Og den skulle ifølge Avforums.com heller ikke døje med input lag (forsinkelse) ved gaming ;)
Af eliassorensen
Tak for begge svar.

Bryder mig ikke særligt meget om den blanke pianosorte kant på V5500'erne, her elsker jeg det rustikke, matte look på L4000-serien.

Har KDL40L4000 store problemer med billedet (som f.eks. input lag)?? I skal huske på, at jeg kommer fra at spille på en Samsung T24 computerskærm, så alt nyt må vel betragtes som bedre ;)

*edit*
Men på den anden side koster de jo stort set det samme (+300 kr. på 40V5500), så det er måske godt givet ud i form af bedre billede og MPEG-4. Så må man overleve med den kant.
Af Plasman1978
Det er lidt en skam du er fast besluttet på at det skal være full hd da du ikke vil kunne se forskel fra "alm." hd,medmindre du sidder helt tæt på skærmen. Panasonic 42" X10 vil uden tvivl slå både Sony L4000 og V5500 på billedkvaliteten selvom den ikke er full hd. Godtnok har den blanksort ramme men vil kompensere med et godt og naturligt billede til prisen. Input lag er ikke eksisterende,så den vil være lynhurtig til gaming. Har selv en 50" V10 og den reagerer næsten hurtigere end man selv kan følge med ,så X10 vil reagere på samme måde. Du må endelig ikke blive for "hooked" på at det skal være full hd,da det i sig selv intet siger om billedkvaliteten.
Håber det kan hjælpe dig en smule i den "rigtige"(plasma) ;) retning.
Af eliassorensen
Tak, Plasman, men kan se at Panasonics X10 kun er i 42"+, og det er simpelthen for meget :/

Tror jeg må nøjes med Sony 40V5500 :)
Senest rettet af eliassorensen 06 jul 2009, 10:11, rettet i alt 1 gang.
Af eliassorensen
Er der nogen der ved, hvor man kan få en demo af et V5500? Bor i Odense, og kan umiddelbart ikke finde nogen steder. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
X10 fås også i 37" hvis det skulle gøre tingene bedre.
Af eliassorensen
Yakken, så bliver det sgu for småt :(

Har målt med målebånd på væggen, og 40" er det 100% mest ideelle - 37" er en anelse for lille og 42" ville ikke kunne være på væggen.

Havde jeg plads til 42", så ville jeg helt klart vælge X10.
Af Plasman1978
eliassorensen skrev:Tak, Plasman, men kan se at Panasonics X10 kun er i 42"+, og det er simpelthen for meget :/

Tror jeg må nøjes med Sony 40V5500 :)
Det vil helt sikkert være et godt køb ;) Det er ihvertfald vigtigt at få en skærm som ikke har problemer med at følge med din PS3 når du gamer. Input lag er frustrerende og vil irritere dig hver gang du smider et spil i.
V5500 vil nok ikke helt kunne matche storebror W5500 når du ser film men den koster jo så også noget mere. W5500 viser en smule bedre sort,men det er marginalt. 100hz som W5500 også er udstyret med vil man nok i de fleste tilfælde slå fra alligevel,især til gaming da det bestemt ikke hjælper på "spil-responsen". Så køb du trygt en V5500,til den pris kan det vist ikke gå helt galt ;)
Af eliassorensen
Super! :)

Tak for de rigtigt gode svar, det har helt sikkert hjulpet mig i den rigtige retning!

Igen, tak ;)