Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af malurt01
Hej,
Jeg ville bestille PS8000 men har fået mulighed for, at købe en Pioneer 428 fra et restlager til 11000 kr.
Jeg ser ca. 80% digital tv, 15% hd tv og resten er bluray/dvd.
Vedrørende Pioneer er den god nok idag og hvad med prisen?

mvh malurt01
Af BrianH
malurt01 skrev:Hej,
Jeg ville bestille PS8000 men har fået mulighed for, at købe en Pioneer 428 fra et restlager til 11000 kr.

mvh malurt01
Det pioneer er et forældet tv der ikke er pengene værd....

Tror jeg... Jeg ville i hvert fald ikke købe det
Af bleze
tror også du vil blive gladest for en PS8000
Af Nick_S
Af de to tv ville jeg tage Pioneer. Har endnu ikke set noget tv der er bedre end et Pioneer KURO (8G og frem). PS8000 er imponerende lækkert, men ikke noget Pioneer.
Dog er prisen lige pebret nok.
Af BrianH
Nick_S skrev:Af de to tv ville jeg tage Pioneer. Har endnu ikke set noget tv der er bedre end et Pioneer KURO (8G og frem). PS8000 er imponerende lækkert, men ikke noget Pioneer.

Har du set et Pioneer 428, eller bare hørt om Pioneer? Det er en 2 år gammel model med en 1024x768 skærm der bliver overgået af en 5000kr Panasonic
Brugeravatar
Af Tech2007
BrianH skrev:
Nick_S skrev:Af de to tv ville jeg tage Pioneer. Har endnu ikke set noget tv der er bedre end et Pioneer KURO (8G og frem). PS8000 er imponerende lækkert, men ikke noget Pioneer.

Har du set et Pioneer 428, eller bare hørt om Pioneer? Det er en 2 år gammel model med en 1024x768 skærm der bliver overgået af en 5000kr Panasonic
Fortæl mig en gang, hvilket 5000kr Panasonic TV overgår et Pioneer 428?
Af MR.BARCA
BrianH skrev:

Det er jo rent vrøvl det du skriver, Pioneer 428 er stadig verdens bedste 42" fladskærm når vi snakker billedekvalitet. Opløsningen betyder ikke en pind, Pioneer har et overlegent sort niveau markedets bedste billede kredsløb og en helt igennem eminent motion resolution.
Brugeravatar
Af truehorses
Hvis Pioneren kostede det halve af LGèn ville jeg overveje det

Du skal op i Pioneer 5090 serien og derover for at få det ultimative tv.....

I det her tilfælde...Vælg LG
Af xcardman
BrianH skrev:

tænk før du skriver, tydelig du ikke aner hvad du snakker om. ingen har lavet en bedre 42 tommer end pioneer. full HD eller ej. Heller ikke en panasonic v10.

Jeg kunne forstår hvis man skriv hvorfor en panasonic skulle være bedre.
om det er fordi den har dvb-c tuner eller andet, som kun dem med kabel tv kan bruge.
Senest rettet af xcardman 01 jul 2009, 08:25, rettet i alt 2 gange.
Af xcardman
malurt01 skrev:Hej,

mvh malurt01
du får ikke bedre 42 tommer skærm end 428 i dag, men prisen er lige høj nok.
men LG viser nogenlunde et billede som en panasonic pz80 fra 2008.
Jeg er helt klart til pioneer, men 50 tommer er bedre så i dette tilfælde køb en LG
Af Nick_S
BrianH skrev:

Utroligt så arrogant du kan fremstå på dette forum?!
Ja gu har jeg da set et Pioneer, jeg HAR sågar et Pioneer. Hvorfor i alverden skulle jeg ellers udtale mig...?! !:(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville også helt klart gå efter 428xd. Bedre deinterlacing og bedre skalar. Prisen kunne dog godt lige klemmes 1000 kr ned.
Af sketchpad
Der er for meget "fanboyism" her... :p

Jeg vil til enhver tid sige at et tv der har 2-3 år
ældre teknologi bag sig er ringere end nyere mærker
med ny fabrik og bedre produktionfaciliteter.

Pioneer er/var - toppen af poppen - men når produktionen
er slut - kører de andre videre.
Af Nick_S
Ja naturligvis kører de andre videre. Det betyder bare ikke at de har Pioneers øje for billedkvalitet. Så forstår ikke helt hvor du vil hen?
For bare fordi det er 2 år gammelt bliver det ikke dårligere af den grund, og er faktisk endnu ikke blevet slået i ren billedkvalitet. At det et eller andet sted er for dårligt af Pioneer's konkurrenter, kan vi hurtigt blive enige om, ikke desto mindre er det sandt.