Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen :)

Jeg har brug for en skærm til min billedredigering der lige nu forgår på den bærbar mac :s

Er denne 24" fra apple for dårlig mht. rigtige farver og billedredigering?

Det smarte er jo at den lige kan lade min mac op så jeg kan lade strømforsyningen ligge i tasken. Har sådan et hæve sænke bor så det med en ledning er også meget smart... Men vil det virke optimalt?
Mange fotografer har jo brugt apples ældre skærme, men jeg ved ikke helt?

6600kr er også en stor pose penge, der er vel meget at vælge imellem til den pris!

Tak for din tid O_O

Christoffer
Af joachimnb
Billeder ser fantastisk ud pga. LED og den er virkelig bright på selv de lavere niveauer sammenlignet med meget andet. Kender nogle stykker der har den og den er virkelig lækker. Har personligt et apple cinema display (alu versionen uden strømkablet) og en ekstra strømforsyning til MacBooken, så der ligger en ledning klar til eksternt display - sådan kan man jo også gøre.

Mit cinema display er sikkert mere farvekorrekt da det er antiglare, men tror aldrig du vil være utilfreds med hvor lækkert et billede du får leveret med Apples LED. Du kan nok kalibrere dig ud af meget, men grundlæggende synes jeg farvekorrekthed tit kan være noget pjat. Overvej om du får så mange ting trykt at farvekorrektheden er så vigtig. Ellers vil jeg mene at normale billeder er godt til glossy skærme, de printes jo også på glossy :).
Af Framtid
Lidt Offtopic, men jeg agter ikke at lave en ny tråd om samme skærm.

Kan nogen svare mig på, om denne skærm kan kobles til en PC, eller vil den kun virke med en Mac?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan den ikke. Skærmen har kun displayport-forbindelse og du kan ikke omforme DVI/HDMI til displayport - kun omvendt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg påtænker at tage Apple LED Cinema Display ind til en anmeldelse, men jeg ved stadig ikke om mit testhardware og software virker korrekt på MAC. Det skal jeg først lige have undersøgt.

Men anmeldelsen vil naturligvis blive rettet 100 % mod MAC, da Apples nye skærm - som nævnt - ikke virker med PC.
Af brfcjon
Faldt over tråden...

Den virker med PC. Man skal dog købe en converter, der koster et sted mellem 800 og 1000 kr. via ebay....

Apples "standard"-tyrani fortsætter. Men jeg tror måske jeg må eje den alligevel...

kasper
Brugeravatar
Af Inside
brfcjon skrev:Faldt over tråden...

Den virker med PC. Man skal dog købe en converter, der koster et sted mellem 800 og 1000 kr. via ebay....

Apples "standard"-tyrani fortsætter. Men jeg tror måske jeg må eje den alligevel...

kasper
Yep det er nemlig muligt via en adapter. Og som jeg har skrevet i denne tråd, så har jeg bestilt en adapter og en skærm for at se om det er noget som virker :)
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=15577
Af Notional
yakken skrev:Det kan den ikke. Skærmen har kun displayport-forbindelse og du kan ikke omforme DVI/HDMI til displayport - kun omvendt.
Mange grafikkort (gamer) kan idag fåes med displayport: (142 pt.)

http://www.edbpriser.dk/Search/Products ... rt%7c15%24
brfcjon skrev:Faldt over tråden...

kasper
800-1000kr?!?!? Det kan man få et helt grafikkort med displayport for. Displayport er IKKE en Apple standard, men DVI's afløser, der kan klare højereopløsninger end DVI og HDMI.