Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg kigger på et LG42LH4000. Der står i specs'ne, at det har DVB-T mpeg4 men kun DVB-C mpeg2. Sidder der en seperat dekoder på hver tuner??

Betyder dette, at jeg ikke kan se HD kanalerne fra Yousee uden ekstra setup box?
Brugeravatar
Af radiomand
Ja, tvet alene kan ikke vise HD kanaler på DVB-C tuner.
Af DustyJohnson
Men sender yousee alle kanaler i mpeg2 format. F.eks. kanal 5 kan jo ofte ses i HD. Kan man så slet ikke se den eller sendes den også i normal opløsning?
Af honki8
DustyJohnson skrev:Men sender yousee alle kanaler i mpeg2 format. F.eks. kanal 5 kan jo ofte ses i HD. Kan man så slet ikke se den eller sendes den også i normal opløsning?
Hos Yousee kan man se både Kanal 5 og Kanal 5 HD digitalt.

Se evt her:
http://yousee.dk/privat/kundeservice/di ... p?id=15547
Af DustyJohnson
Hvad så med et Sony KDL40W5500. Kan man se yousee HD kanalerne med dette uden at skulle have en setup box. Altså med en kortlæser i tv'et. På sony hjemmeside står følgende:

Analog jordbaseret tuner - Ja
Digital jordbaseret tuner (MPEG-2) - Ja
Digital kabeltuner (med understøttede operatører) - Ja
High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (med understøttede operatører) - Ja
Af dieseldk
Der står det samme i spec. til LH7000 men det klare også mpeg4 på dvb-c, så det er sikkert det samme på LH4000
Af steffenj
Alle de nye LH modeller fra LG har mulighed for DVB-t/c med MPEG4.

DVB-C skal bare indstilles til at lande koden er sverige nogle steder på sjælland for at dette virker med HD kanalerne.
Af tfaurholt
Jeg her nu prøvet at køre Aut. Konfig for Dansk (Fandt ingen digitale) og for Svensk, der fandt den 16 digitale kanaler, men det er kun tv1000 og C+ kanalerne, og de er jo kodet.

Jeg kan ikke vælger Kabel når jeg vælger Dansk. Det er kun Antenne.
Når jeg vælger Svensk kan jeg godt vælge Kabel, og der finder den 16 digitale kanaler.
Er der en fejl på TV'et der gør at jeg ikke kan vælge Kabel for Dansk ?

Skal lige siger jeg kun har mellempakken...

Hvad gør jeg forkert ?

Hælp :(
Af dieseldk
tfaurholt skrev:Jeg her nu prøvet at køre Aut. Konfig for Dansk (Fandt ingen digitale) og for Svensk, der fandt den 16 digitale kanaler, men det er kun tv1000 og C+ kanalerne, og de er jo kodet.

Jeg kan ikke vælger Kabel når jeg vælger Dansk. Det er kun Antenne.
Når jeg vælger Svensk kan jeg godt vælge Kabel, og der finder den 16 digitale kanaler.
Er der en fejl på TV'et der gør at jeg ikke kan vælge Kabel for Dansk ?

Skal lige siger jeg kun har mellempakken...

Hvad gør jeg forkert ?

Hælp :(
Fik min LH7000 i går, og skal også vælge Sverige som land for at finde nogle digitale kanaler på kabel.
Der står i manualen at
Funktionen CI (Common Interface) er muligvis ikke tilgængelig på grund af landenes sendebetingelser.
Det er den ikke når jeg vælger Danmark men mulig når jeg har valgt Sverige.
For mig virker det som noget der kan løses med en firmware update.
Synes du skulle kunne finde flere kanaler med mellem pakken, har du sat netværks id rigtigt ind?
Af steffenj
Det er fordi der er nogle problemer enkelte steder i danmark med den måde yousee sender deres signal ud på så kan skærmene ikke finde ud af det når den står til danmark som land. Det er ikke kun LG der har haft problemer det er også samsung på nogle af deres skærme.
Men der er ikke nogen forskel på om du sætter den til sverige eller danmark.
Af dieseldk
steffenj skrev:Det er fordi der er nogle problemer enkelte steder i danmark med den måde yousee sender deres signal ud på så kan skærmene ikke finde ud af det når den står til danmark som land. Det er ikke kun LG der har haft problemer det er også samsung på nogle af deres skærme.
Men der er ikke nogen forskel på om du sætter den til sverige eller danmark.
Tror faktisk at det er tvet og ikke yousee, når jeg vælger Danmark er der slet ikke noget med opsætning af netværks- id og det ser ikke ud til at der søges på noget digitalt overhovedet.
Men det hele virker med Sverige som land, godt jeg havde læst om denne løsning på andre mærker her inde ellers havde jeg nok rodet med det endnu ::l
Af steffenj
Vi har bare fået tilsendt en mail fra samsung og lg at det er noget med den måde TVene skal opdatere eller lign på dvb-c nettet der ikke virker helt optimalt med yousee. Men det kan godt ske det er TV'ene der er "fejl" på men de skrev bare det var pga den måde det blev sendt på. Vi har kunder der har fået det til at virke med cabel tv fra canal digital på de nye LH modeler uden at sætte land til sverige. Men så længe det kan fungere på den ene eller anden måde :o)[/u]
Af dieseldk
steffenj skrev:Vi har bare fået tilsendt en mail fra samsung og lg at det er noget med den måde TVene skal opdatere eller lign på dvb-c nettet der ikke virker helt optimalt med yousee. Men det kan godt ske det er TV'ene der er "fejl" på men de skrev bare det var pga den måde det blev sendt på. Vi har kunder der har fået det til at virke med cabel tv fra canal digital på de nye LH modeler uden at sætte land til sverige. Men så længe det kan fungere på den ene eller anden måde :o)[/u]
Er du sikker på de har fået det til at virke med digital tv og ikke bare analog for det er der ingen problemer med.
Men ja så længe man kan få det til at virke, hr. og fru. danmark finder så aldrig ud af det på egen hånd og det er jo lidt ærgeligt.
Af steffenj
Så det godt man allerede fortæller kunderne det når de køber skærmen. Men nej de har jo ikke en chance for at finde ud af det før de får at vide hvad de skal gøre.