Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Filip_kbh
Var egentlig under indtryk at der ikke var DVB-C-tuner i LG 50PS8000, men støder så på dette på en tysk sælgers hjemmeside:
*

DVB-T mit 8 Tage EPG (MPEG2+MPEG4 SD/HD)
*

DVB-C*
*

Analoger Kabeltuner
*

*

*Im Falle von DVB-C ist zu beachten, dass diese Funktion erst dann zugänglich ist, nachdem bei der Landesauswahl im Setup-Menü die Länder Finnland (bevorzugt) oder Schweden ausgewählt wurden. Hiernach kann man selbstverständlich DEUTSCH als Menüsprache auswählen.
D.v.s. at der er indbygget DVB-C-tuner, men at den kun er tilgængelig hvis man vælger Finland eller Sverige i Setup-menuen.

Er der nogen der kan bekræfte dette?
Eller er det mon den tyske model (som man så skal vælge Finland eller Sverige på), der har en ekstra feature (tvivlsomt)?

Den koster i øvrigt kun ca. 8.200 i Tyskland.
Af TYBO
Jeg har et 50PS8000 men hved ikke hvordan jeg skal se om der er DVB-C tuner i den.
Jeg har sat den til Dansk og TVet finder de der standard 5 digitale kanaler som antenneforeningen sender ud via kabel.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Okay - så er det sikkert via DVB-T du modtager de 5 kanaler. Ellers ville alle kanaler være digitale - a la det man har med f.eks. en selector fra YouSee.

Kunne være spændende at se om du modtager flere kanaler ved at sætte den til Sverige eller Finland, men forstår godt hvis du ikke gider bøvle med det.
Af TYBO
Nej hvis du har DVB-C tuner så kræver det at du har en kortlæser og et yousee digital kort før at du har alle kanaler digitale.
TVet har faktisk en port til en kortlæser men jeg har ingen kortlæser til at kunne teste det.
Hvis nogen i Vejle området har sådan en kortlæser (og er villig til lige at låne den ud.) så kunne vi teste det...jeg har nemlig et digital kort.

Sådan en jeg lige mangler for at kunne teste det:
http://i.c.dk/pics/2/9/0/49092/org.jpg
Af KuntaKinte
TYBO skrev:Nej hvis du har DVB-C tuner så kræver det at du har en kortlæser og et yousee digital kort før at du har alle kanaler digitale.
TVet har faktisk en port til en kortlæser men jeg har ingen kortlæser til at kunne teste det.
Hvis nogen i Vejle området har sådan en kortlæser (og er villig til lige at låne den ud.) så kunne vi teste det...jeg har nemlig et digital kort.

Sådan en jeg lige mangler for at kunne teste det:
http://i.c.dk/pics/2/9/0/49092/org.jpg
Det fortæller intet, at der er kortlæser. Kortlæseren kan lige så vel være til DVB-T tuneren. Skal du se kanaler via Boxer, skal du nemlig bruge et CA-modul og et kort fra dem.