Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg står og forsøger at vælge mellem de 2 nævnte skærme... Prismæssigt ligger de begge omkring 9000 når de er på tilbud, Sony skærmen er der masser der har skrevet om her på forums, men Philips skærmen kan jeg ikke finde så meget om...

Så jeg tænkte på om nogen har erfaring med Philips 42PFL7404H ?

http://www.consumer.philips.com/consume ... FL7404H-12

Jeg har set dem begge ved siden af hinanden i Fona, og her er de ret ens billedmæssigt. Dog har philips en væsentlig bedre 100hz implementering når det gælde vertikal panorering. Horisontalt er det stort set ens (ihvertfald med mine øjne).

Et andet plus ved Philips er de to ekstra tommer skærm, samt at den har en væsentlig tyndere ramme omkring skærmen (det sætter fruen pris på).

Men er der nogen der har erfaringer de vil dele :-).

Jeg har ikke det store behov for fancy medie funktioner osv, da jeg har en bærbar med HDMI udgang som jeg bruger som medie afspiller osv. Så Sony's ekstra netværks og usb funktioner betyder ikke så meget for mig.

TV'et vil primært bliver brugt til at se TV (Canal Digital, både digital og analogt via min antenneforening) samt som skærm for min bærbare til at se film osv. Der vil nok også blive spillet en del på den :-).
Af hobbit77
har selv en sony w5500 og den er jeg godt tilfreds med..
Før havde jeg en philips købt januar 08 husker ikke model navn og den var jeg også meget tilfreds med ..

Jeg kan sige at selvf er billedet blevet bedre på den nye sony . Men der sker jo også meget på et år..
Syntes så til gengæld at min gamle philips var mere
gennemført , sån med design og kvallitet. sony virker lidt plastic agtig....
Min gamle philips havde feks. Rigtig glas rundt om panelet og foden var også ca. 10000 gange mere stabil.

men alt i alt er jeg meget glad for min sony og er godt tilfreds med billedet meny osv. dejligt plastic tv

Gamle philips hed 42PFL7662D
Senest rettet af hobbit77 17 jun 2009, 18:14, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Hvad er grunden til at du kigger på Philips og Sony? Er det pga. designet?
Af fskjoett
Samsung's 866 har været på tale (ligger i samme prisleje på ca. 8-9000), men den røde tone i rammen faldt ikke i fruens smag (og jeg må indrømme at jeg heller ikke er så vild med den).

Og ja, jeg synes faktisk at både Samsung og Sony ser lidt mere plastik-agtigt ud end philips's design. Og så har Philips en væsentlig tyndere ramme, det tiltaler mig en del.

De nye flade Samsung LED backlight modeller ligger lige en tand dyere end sony og philips's modeller. Så da selve billedet ikke er bedre på dem end det jeg kan få billigere i et Sony eller Philips synes jeg ikke der er nogen grund til at vælge dem. Specielt når jeg ikke vil bruge deres "ekstra" funktioner med netværk osv. Så vil jeg hellere bruge pengene på en skærm der viser et godt billede og har mindre "gejl", og så måske købe en blueray afspiller med i pakken.

Tak for jeres input indtil nu :-)
Af fskjoett
Hmm det er værd at overveje, jeg troede egentlig den største forskel var at 8404 modellen har ambilight, og det har 7404 ikke... Det skal lige undersøges nærmere, for som du skriver koster den kun ca. 500 kroner mere.