Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer,

Min kærste og jeg skal flytte i ny lejlighed om et par uger. I hele lejligheden er der kun et kabel-tv stik udgang.

Vi kommer til at have:

i stuen 1 stk. LE46A866
i soveværelset 1 stk. LE32B535

Vi skal ha trukket ca. 25 m. antennekabel indtil tv'et i soveværelset. Men men, mit spørgsmål går.

Kan det passe vi skal bruge en såkaldt "splitter"? Hvor køber man sådan en, og er der forskel på kvaliteten på dem?

Og, skal der bruges en såkaldt forstærker på kablet som går indtil soveværelset?

Vil signalet blive forringet væsentligt når man bruger en sådan splitter, eller er det kun når begge fjernsyn så derefter er i brug på samme tid?

Der er ca 1 m. fra kabelstik udgangen op til stue tv'et, og som førnævnt 25 m. ca ind til soveværelse tv'et.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Splittere kan have en ret markant degraderende effekt på kvaliteten af signalet. Jeg benyttede engang en, som direkte gjorde det analoge signal ubrugeligt.

Du skal nok have fat i en med en forstærker på, når du skal trække det så langt alligevel. Splittere kan f.eks. købes hos elektronikforhandlere.

Jeg tror AV-Connection har noget du kan bruge: http://www.av-connection.dk/

Tape Connections butikker har så vidt jeg husker også fornuftige splittere.
Af BrianH
Hvordan bruges egentlig F-connectorer på de "prof" splittere de sælger? Skal man sætte et specialt stik i den ene ende af antennekablet?
Af Klaus-
..Op med sig..

Andre der kunne have noget hjælpende svar til ovenstående problem?