Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JLA_DK
Jeg tror ikke du helt kan regne med det billede der blev vist i butikken på G10 (og nok egentligt heller ikke på de andre 2). Hvis Tv'et er indstillet til at stå i en forretning bliver der vist brugt helt andre indstillinger end hvis man vælger det skal stå hjemme... Det er kun et gæt, men da jeg tændte mit G10 for første gang skulle jeg vælge om det skulle være i Butik-mode eller hjemme-mode.

Et spørgsmål: Jeg har ikke pt. en bluray afspiller. Kan jeg teste om mit tv hakker hvis jeg indstiller min laptop til at outputte 1080P og 24 Hz og afspiller en 24hz film eller er det ikke det samme som en bluray afspiller?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Hvor har du informationen om "4:4 pulldown" fra Rasmus?
Panasonic oplyser selv at 24p-afspilning sker ved 96 Hz (hvert billede vises altså 4 gange, og 4 x 24 = 96) ...
Af xcardman
det burde den jo også gøre afspille ved 96hz. Det gør de 3 g10 jeg har set bare ikke men 60hz. 2008 ingen problemer x10 og v10 har jeg ikke hørt om problemer.
de har klart lavet en fejl i produktionen til Danmark.
om det så gælder alle g10 kan jeg ikke udtale mig om
Af tvkartoffel
Hej Filip_kbh.

Kan du ikke poste et link? Jeg kan ikke finde det.

Panasonic skriver selv på deres hjemmeside om problemet med 24p og pulldown.

"For at løse dette problem har Panasonic introduceret en 24p gengivefunktion på hele det nye sortiment af VIERA fladskærms-TV*. Denne nye funktionalitet bruger avanceret teknologi til at synkronisere billederne fra 24p kilden og gengive dem uden rysten. Vores bedste Plasma-TV går endnu videre ved at være udstyret med 24P Real Cinema, som er en kombination af den suveræne gengivelse med en yderst præcis billedopbygning, der sikrer en uovertruffen naturlighed og overgang i bevægelser. Nu kan du virkelig nyde dine film i den biografkvalitet, som instruktørerne tilstræbte!

* 2008 modeller. Teknologierne kan variere fra model til model."

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Tekn ... er_1615162

Læg mærke til at det til syneladende kun gælder for 2008 modellerne. Eller også har de glemt at opdatere hjemmesiden.

Jeg har på nuværende tidspunkt svært ved at forstå at G10 får en noget nær uforbeholden anbefaling fra flatpanels, når der er så mange rapporter om at 24p ikke virker ordentligt.
Der er en tilvarende tråd på recordere.dk på over 30 sider!

http://recordere.dk/forum/forum_posts.a ... PN=1&TPN=1

Personligt vil jeg opfordre folk til at holde sig fra G10 hvis de skal se Blu-ray.
Af red_martians
Ang. butik. Ja alle LCD-skærme vil efter regelen stå ganske godt i en butik. Plasmaskærme benytter glas i fronten, og dette glas spredder det udefra kommende lys så når der står 50spot ovenfra vil farven ofte gå hen og blive grålig-grønlig. LCDskærme har ikke det problem, da panelet praktisktaget lidder på ydersiden.

Når man kommer hjem med en plasma og en LCD-skærm bytter de som regel plads. Da lyset fra en LCD-skærm kommer indefra på en anden måde, vil deres sortniveu ofte blve dårligere.
Af Mike dk
Jeg har skrevet til P&P radio hvor jeg har købt mit G10 for at høre om de kender til problemet og kan be-eller afkræfte det.

Hvis det viser sig at gælde ens tv mht. problemer med 24p afspilning går jeg ud fra, at de kan lave det eller bytter ens tv. Til den pris som et G10 koster skal det være i orden !

Når det er sagt har jeg intet bemærket mht. hakkeri. Jeg har lige set de to første Harry Potter film på blu ray og synes alle billeder og panoreringer kørte fint og flydende.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Kan du mon fortælle os hvilken firmwareversion dit tv har?
Af cableguy
Svar fra Panasonic support:

"Når du spiller en bluerayfilm med 24Hz så blir det alltid lidt hakke i avspilling men hvis du kör den normalt i 100 Hz så er der inge problem og billeden blir ikke dårligere".
Af hest
cableguy skrev:Svar fra Panasonic support:

"Når du spiller en bluerayfilm med 24Hz så blir det alltid lidt hakke i avspilling men hvis du kör den normalt i 100 Hz så er der inge problem og billeden blir ikke dårligere".
Det var da godt nok et professionelt svar de kom med der ;;) Han må rigtigt vide hvad han snakker om /sarkasme
Af xcardman
cableguy skrev:Svar fra Panasonic support:

har han drukket af natpotten !:( .

men deres 100 system var åbenbart bedre i hele 2008
Jeg tror ikke panasonic indrømmer en fejl. godt min kammerat sendte hans retur.
Af tvkartoffel
Hej Filip_kbh.

Jeg sidder med version 1.206.

Man kan se det under systemopdatering.

Hvor søger TVet i øvrigt efter ny software? De danske modeller har ikke noget netværksstik...

Kan man selv opdatere firmware fra f.eks. et SD-kort, eller skal det sendes ind.

Der sidder et stik under klappen over antennestikket. Hvad er det til?

Det er sku da ikke nemt at købe et nyt TV...:-)
Af tvkartoffel
Det kunne være sjovt at høre hvilke firmwareversioner der sidder i G10ere der ikke hakker ved 24p.

Anyone???
... Mike dk?
Af tvkartoffel
Hej alle.

Jeg har selv et G10 og har som mange andre problemer med hakkeri ved 24p.

Jeg har i dag ringet til panasonic support og gået dem lidt på klingen.

Supporteren erkendte at panasonic er bekendt med at der er et problem.

Han vidste ikke om der ville komme en rettelse, men mente at det afhang af om Panasonic fandt problemet stort nok!

Han fortalte endvidere at det er meget begrænset hvad man kan lave af opdateringer over antennestikket (den skandinaviske model har ikke ethernet) og det er derfor sandsynligt at TVet skal sendes ind hvis der kommer en opdatering. - Det tror jeg sku ikke der gør :-(

Jeg vil opfordre alle der har et G10 til at kontakte Panasonic og gøre vrøvl. Det kan sku ikke være rigtigt at at 24p ikke virker på så dyrt et TV!

Nummeret til supporten er:

+45 43 20 08 60

Mail:

[email protected]

Jeg ville selv have sendt mit TV tilbage hvis ikke lige det kostede 1200,- + moms med budstikken som kom med det. (Valby til Sønderborg). Er der nogen der kender en billigere måde? Jeg kan stadig nå det...

Jeg vil ikke skrive flere indlæg på flatpanels da jeg finder det useriøst krampagtigt at fastholde en "Top-anbefalings Award" til et TV der tydeligvis har alvorlige problemer med en del af kernefunktionaliteten.

Det kan godt være at testeksemplaret ikke havde fejlen (det tror jeg ikke på!), men om ikke andet bør det tilføjes i testen at der har været mange rapporter om problemer ved 24p. Husk på at folk rent faktisk går ud og køber ind på baggund af den slags anbefalinger og kommer hjem med noget der ikke virker!
Senest rettet af tvkartoffel 18. jun 2009, 15:36, rettet i alt 2 gange.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14